Fakta om udbudet
Udbyder
Odsherred Kommune
Odsherred Kommune - udbud af netværksudstyr og -ydelser
Odsherred Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188459
Postadresse: Nyvej 22
By: Højby
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4573
Land: Danmark
Kontaktperson: Louise Bedholm Stave
E-mail: lbse@ramboll.com
Telefon: +45 51612929
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/Publication/TedS09/F02Contract/237929/2/74632/153
Del II: Genstand
Odsherred Kommune - udbud af netværksudstyr og -ydelser
Udbuddet omfatter etablering af en ny netværksløsning.
Kontrakten indeholder rammeaftalelignende elementer, idet det er muligt at tilkøbe nærmere angivne enheder og ad hoc-ydelser til fastsatte enheds- og timepriser.
Hos ordregiver
Udbuddet omfatter etablering af en ny netværksløsning.
Netværksløsningen skal dels erstatte nuværende Cisco netværkskomponenter, dels udbygge LAN wireless på to områder: Administrationen og Skole-it.
Administrationen og Skole-it har to fysisk adskilt netværksløsninger, og løsningen skal kunne understøtte dette.
Der skal etableres en automatiseret netværksstyring, som sikrer bedre overvågning af netværkstrafikken, højere sikkerhed og op- og nedgradering af kapaciteten.
Det nye netværksudstyr skal implementeres gradvist samtidig med, at de eksisterende Cisco netværkskomponenter udfases. Der er derfor et behov for, at netværksløsningerne i en årrække skal kunne køre parallelt.
Der gennemføres Proof of Concept i forhold til Basisleverancen (to af ordregivers lokationer). Leverandøren skal forestå opsætning, installation og konfigurering af Udstyr og Management-system.
Leverandøren skal desuden levere bistand til rådgivning, uddannelse og it-arkitektur.
Efter Basisleverancen skal der foretages en række særskilte leverancer til successiv udrulning hos Ordregiver. Ordregiver forestår selv opsætning, installation og konfigurering af udstyr, der leveres i de særskilte leverancer.
I driftsfasen skal Leverandøren yde support, herunder teknisk support (help desk) samt SOC-beredskab for det Udstyr, som er i drift.
Option på forlængelse af Kontrakten med 2 x 1 år for 1 år ad gangen
I henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling i delkontrakter (opdel-eller-forklar-princippet) er det ordregivers vurdering, at Kontrakten ikke hverken it-strategisk, teknisk eller forretningsmæssigt er egnet til at opdele i særskilte delkontrakter.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Odsherred Kommune - udbud af netværksudstyr og -ydelser
Del VI: Supplerende oplysninger
Der er tale om et offentligt udbud. Tilbud skal uploades og afsendes via udbudssystemet (jf. pkt. I.3) inden udløb af den frist, der er angivet i pkt. IV.2.2.
Hver tilbudsgiver kan alene indsende ét tilbud.
Som en del af tilbuddet skal tilbudsgiver udfylde ESPD (”fælleseuropæisk udbudsdokument”), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om:
- Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135-136
- Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 2 (vedrører konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer) og nr. 6 (vedrører uretmæssig påvirkning af beslutningsproces mv.)
- De forhold vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, der er angivet i pkt. III.1.2, og
- De forhold vedrørende teknisk og faglig kapacitet, der er angivet i pkt. III.1.3.
En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt de ovennævnte udelukkelsesgrunde finder anvendelse, medmindre udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke tilbudsgivere (jf. herunder lovens § 138).
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders (virksomheders) økonomiske/finansielle formåen og/eller teknisk/faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæringer om de ovennævnte udelukkelsesgrunde, samt om den økonomiske/finansielle og/eller teknisk/faglige kapacitet som enheden stiller til rådighed for tilbudsgiver.
Hvert ESPD skal være underskrevet af udsteder (medmindre udstederens egen identitet er e-autentificeret gennem udbudssystemet).
EU har indført forbud mod deltagelse i EU-udbud af virksomheder med russisk involvering, jf. artikel 5k i Rådets Forordning (EU) no. 833/2014 af 31. juli 2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, som ændret ved Rådets Forordning (EU) nr. 2022/578 af 8. april 2022.
Tilbudsgiver skal aflevere en tro og love erklæring om, at virksomheden og tilbuddet ikke har russisk involvering, der overskrider grænserne i forordningen. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge en tro og love erklæring. Udbudsmaterialet indeholder en skabelon, som kan benyttes.
Ordregiver kan til enhver tid anmode tilbudsgiver om at indsende dokumentation for oplysninger i ESPD(er) - og tro og love erklæring(er) - inden en kortere tidsfrist der fastsættes af ordregiver, samt supplering og præcisering af indsendt dokumentation. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse fra udbudsproceduren. Se udbudsbetingelserne for uddybende beskrivelse.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: DK-8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i stand still perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: DK-2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk