23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 156-447673
Offentliggjort
16.08.2022
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Medicoteknik

Vindere

Indkøb af: 2 stk. Oprensningsrobotter

(16.08.2022)
Roche Diagnostics A/S
Industriholmen 59
2650 Hvidovre

Indkøb af: 2 stk. Oprensningsrobotter


Medicoteknik

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Medicoteknik
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: J. B. Winsløws Vej 11
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Majbritt Christensen
E-mail: majbritt.christensen@rsyd.dk
Telefon: +45 99440380
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.medicoteknik-rsd.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indkøb af: 2 stk. Oprensningsrobotter

Sagsnr.: 16078
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38000000 Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Indkøb af: 2 stk. Oprensningsrobotter - MagNa Pure 96

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 381 820.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

Afdeling For Klinisk Patologi Ouh

J. B. Winsløws Vej 15

5000 Odense

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af: 2 stk. Oprensningsrobotter - MagNa Pure 96

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Afdelingen for Klinisk Patologi, Molekylærpatologisk laboratorium (PCR-lab), anvender en oprensningsrobot MagNa pure LC 2.0, fra Roche. Robotten anvendes for nuværende til automatiseret oprensning af DNA og RNA fra ufikseret prøver som blodprøver og knoglemarv, som efterfølgende undersøges med diverse molekylærbiologiske metoder som qPCR og NGS. Resultaterne af disse analyser bidrager til bl.a. prognosticering, prædiktion af behandlinger samt afklaring af differentialdiagnoser, for primært hæmatologiske sygdomme/leukæmier.

Denne nye version af instrumentet, MagNa Pure 96, er fuldt ud sammenligneligt med det nuværende Instrument. Dette medfører minimal omlægning af arbejdsgange, velkendte workflows for personalet samt ens udbytte af DNA/RNA efter oprensningen, idet der anvendes identisk kemi. Derudover er det CE-IVD godkendt, med indbygget kontrol til forebyggelse af håndteringsfejl ved klargøring (reagenser leveres i trays, barcode kontrol m.m.), som er et ufravigeligt krav.

Præparation af alle prøver modtaget siden opstart af laboratoriet (>20 år), er opbevaret i MagNa Pure External Lysis buffer (Roche), som bevarer DNA/RNA til evt. yderligere analyser. Afdelingens prøvesvar vil derfor ikke risikere kompatibilitets problemer ift. sammenligning af tidligere og nuværende analysesvar ved køb af MagNa Pure 96. En væsentlig andel af prøvesvarene anvendes til minimal rest sygdoms detektion, hvorfor selv små udsving i analysesvar, kan have indflydelse på patientsikkerheden.

Samlet set vurderes det ikke muligt at finde andre udbydere, som kan garantere afdelingens behov ift. både arbejdsgange, anvendelse af arkiveret prøvemateriale samt ensartet udbytte efter oprensning, hvilket sikrer kontinuitet i patienternes analysesvar.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 16078
Betegnelse:

Indkøb af: 2 stk. Oprensningsrobotter

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
11/08/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Roche Diagnostics A/S
Postadresse: Industriholmen 59
By: Hvidovre
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2650
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 2 381 820.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefrister fremgår af håndhævelseslovens § 7:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/08/2022

Send til en kollega

0.047