23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 152-434739
Offentliggjort
09.08.2022
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Medicoteknik, Region Syddanmark

Vindere

(09.08.2022)
Agilent Technologies Denmark
Produktionsvej 42
2600 Glostrup

Anskaffelse af Agilent Rapid Fire 400 system

(02.09.2022)
Agilent Technologies Denmark
Produktionsvej 42
2600 Glostrup

Anskaffelse af Agilent Rapid Fire 400 system


Medicoteknik, Region Syddanmark

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Medicoteknik, Region Syddanmark
Postadresse: Sygehusvej 4
By: Kolding
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6000
Land: Danmark
E-mail: steffan.stuhr.petersen@rsyd.dk
Telefon: +45 21157956
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.medicoteknik-rsd.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Anskaffelse af Agilent Rapid Fire 400 system

Sagsnr.: 15796
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38000000 Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Afdelingen for Biokemi og Immunologi (KIBA), Sygehus Lillebælt, Vejle påtænker at supplere afdelingens LC-MS/MS udstyr. Afdelingen ønsker ét samlet system bestående af to muligheder for inlet samt to forskellige massespektrometre til detektion.

Som inlet ønskes mulighed for at veksle mellem 1) et High Throughput on-line fast-fase oprensningssystem (SPE) samt 2) et UHPLC-MS/MS system.

Som massespektrometre ønskes mulighed for at veksle mellem 1) et triple quadrupol MS instrument og 2) et QTOF MS instrument.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 4 895 832.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

DK-Vejle

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Afdelingen for Biokemi og Immunologi (KIBA), Sygehus Lillebælt, Vejle påtænker at supplere afdelingens LC-MS/MS udstyr. Afdelingen ønsker ét samlet system bestående af to muligheder for inlet samt to forskellige massespektrometre til detektion.

Som inlet ønskes mulighed for at veksle mellem 1) et High Throughput on-line fast-fase oprensningssystem (SPE) samt 2) et UHPLC-MS/MS system.

Som massespektrometre ønskes mulighed for at veksle mellem 1) et triple quadrupol MS instrument og 2) et QTOF MS instrument.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Agilent RapidFire 400 er et komplet system til meget hurtig, online SPE.

Kombineret med et triple quadrupole MS instrument og et QTOF MS instrument reduceres svartid på klinisk biokemiske analyser fra 4-6 minutter pr prøve til under 0,5 min pr prøve. Der vil dog stadig være analyser, der kræver en egentlig kromatografisk separation, f.eks. pga potentielle isobare interferende stoffer eller pga en meget lav koncentration, som kræver minimal ionsuppression når analytten skal detekteres i massespektrometret. Derfor ønskes, af hensyn til fleksibiliteten, muligheden for ultra high pressure liquid cromatography (UHPLC) på samme system.

Systemet påtænkes brugt til såvel kvantitering af små molekyler som kvantitering af peptider og intakte proteiner og derfor ønskes, af hensyn til fleksibiliteten, muligheden for skift mellem et triple quadrupol system og et QTOF system.

Alle fire dele af systemet skal kunne kontrolleres fuldt ud fra samme software system.

KIBA finder at et system bestående af Agilent RapidFire400, Agilent 1290 Infinity II UHPLC, Agilent 6546 QTOF og Agilent Ultivo QQQ styret samlet af Agilent MassHunter software er det eneste udstyr, som opfylder alle ovennævnte betingelser og krav, hvorfor der påtænkes indgået kontrakt om levering af dette udstyr.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: P-15796
V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
03/08/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Agilent Technologies Denmark
Postadresse: Produktionsvej 42
By: Glostrup
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2600
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 4 895 832.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefrister fremgår af Håndhævelseslovens § 7: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: (1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 6 / 6 (2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamiskindkøbssystemer indgået. (3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i 4 / 4 standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/08/2022

Send til en kollega

0.063