Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=337331&B=SSI
Udbyder
Statens Serum Institut
Opdateringer
ll.1.1)
Placering af det tekst, der skal ændres:Betegnelse
I stedet for:
Levering af 80% ethanol vådservietter
Læses:
Levering af ethanol vådservietter
ll.1.4)
Placering af det tekst, der skal ændres:Kort beskrivelse
I stedet for:
Test Center Danmark udbyder en rammeaftale på levering af vådservietter med 80% ethanol. Ordregivers forventede forbrug af vådservietter er cirka 185.000 styk per år og er fastsat ud fra regeringens fastsatte ”grundniveau” (Regeringen 2022), fratrukket ordregivers lager af vådservietter.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud efter udbudslovens afsnit II. Udbuddet omfatter alene en tilbudsfase. For yderligere oplysninger om processen og kontraktens omfang henvises til udbudsmaterialet.
Læses:
Test Center Danmark udbyder en rammeaftale på levering af vådservietter med min. 70% ethanol. Ordregivers forventede forbrug af vådservietter er cirka 185.000 styk per år og er fastsat ud fra regeringens fastsatte ”grundniveau” (Regeringen 2022), fratrukket ordregivers lager af vådservietter.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud efter udbudslovens afsnit II. Udbuddet omfatter alene en tilbudsfase. For yderligere oplysninger om processen og kontraktens omfang henvises til udbudsmaterialet.
ll.2.4)
Placering af det tekst, der skal ændres:Beskrivelse af udbuddet
I stedet for:
Statens Serum Institut (herefter SSI) udbyder en rammeaftale om levering vådservietter med 80% ethanol.
- Varen anvendes til at desinficere overfladearealer i laboratorier for viruspartikler. Varen er nærmere beskrevet i Bilag 2 Kravspecifikation.
SSI’s behov for varen vil i hele rammeaftalens løbetid variere i omfang. Det endelige omfang, både i forhold til mængde samt antallet af bestillinger bestemmes af SSI's løbende ordrer. SSI kender ikke det endelige behov, idet behovet udelukkende afhænger af smitteudviklingen for COVID-19.
Rammeaftalen er skønnet at have et forventet forbrug på cirka 185.000 styk per år, hvilket er udregnet til ca. 555.555 styk for rammeaftalens samlede varighed inkl. forlængelser. Værdien er fastsat ud fra et forventet forbrug ved det af regeringens fastsatte ”grundniveau” (Regeringen, 2022), fratrukket SSI´s nuværende lager af vådservietter.
Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud aflevere vareprøver, jf. udbudsbetingelserne punkt 4.9.
Mængden angivet i II.I.5) er angivet som rammeaftalens maksimale mængde. Mængden er fastsat med udgangspunkt i, at ordregiver gør brug af rammeaftalens optioner, jf. rammeaftalens punkt 3.2 på eskalationsniveau 1 og inkl. option på forlængelser, jf. punkt II.2.7) (3 gange 555.000 styk vådservietter)
Læses:
Statens Serum Institut (herefter SSI) udbyder en rammeaftale om levering vådservietter med min. 70% ethanol.
- Varen anvendes til at desinficere overfladearealer i laboratorier for viruspartikler. Varen er nærmere beskrevet i Bilag 2 Kravspecifikation.
SSI’s behov for varen vil i hele rammeaftalens løbetid variere i omfang. Det endelige omfang, både i forhold til mængde samt antallet af bestillinger bestemmes af SSI's løbende ordrer. SSI kender ikke det endelige behov, idet behovet udelukkende afhænger af smitteudviklingen for COVID-19.
Rammeaftalen er skønnet at have et forventet forbrug på cirka 185.000 styk per år, hvilket er udregnet til ca. 555.555 styk for rammeaftalens samlede varighed inkl. forlængelser. Værdien er fastsat ud fra et forventet forbrug ved det af regeringens fastsatte ”grundniveau” (Regeringen, 2022), fratrukket SSI´s nuværende lager af vådservietter.
Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud aflevere vareprøver, jf. udbudsbetingelserne punkt 4.9.
Mængden angivet i II.I.5) er angivet som rammeaftalens maksimale mængde. Mængden er fastsat med udgangspunkt i, at ordregiver gør brug af rammeaftalens optioner, jf. rammeaftalens punkt 3.2 på eskalationsniveau 1 og inkl. option på forlængelser, jf. punkt II.2.7) (3 gange 555.000 styk vådservietter)
lV.2.2)
I stedet for:
Dato: 09-09-2022
Time: 13:00
Læses:
Dato: 03-10-2022
Time: 13:00
lV.2.6)
I stedet for:
Dato: 09-12-2022
Læses:
Dato: 03-01-2023
lV.2.7)
I stedet for:
Dato: 09-09-2022
Time: 13:00
Læses:
Dato: 03-10-2022
Time: 13:00
Ordregiver er blevet opmærksomme på, at SKI-aftale 50.20 Forbrugsartikler indeholder ethanol vådservietter, som udbudt i nærværende udbud. I henhold til den statslige indkøbskaskade defineret i cirkulære om indkøb i staten § 3 er vi forpligtet til at anvende denne aftale, og ser os derfor nødsaget til at annullere udbuddet.
Levering af 80% ethanol vådservietter
Statens Serum Institut
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 46837428
Postadresse: Artillerivej 5
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie Mels Nielsen
E-mail: mamn@ssi.dk
Telefon: +45 32688418
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ssi.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244516
Del II: Genstand
Levering af 80% ethanol vådservietter
Test Center Danmark udbyder en rammeaftale på levering af vådservietter med 80% ethanol.
Ordregivers forventede forbrug af vådservietter er cirka 185.000 styk per år og er fastsat ud fra regeringens fastsatte ”grundniveau” (Regeringen 2022), fratrukket ordregivers lager af vådservietter.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud efter udbudslovens afsnit II. Udbuddet omfatter alene en tilbudsfase. For yderligere oplysninger om processen og kontraktens omfang henvises til udbudsmaterialet.
2635 Ishøj
Statens Serum Institut (herefter SSI) udbyder en rammeaftale om levering vådservietter med 80% ethanol.
- Varen anvendes til at desinficere overfladearealer i laboratorier for viruspartikler. Varen er nærmere beskrevet i Bilag 2 Kravspecifikation.
SSI’s behov for varen vil i hele rammeaftalens løbetid variere i omfang. Det endelige omfang, både i forhold til mængde samt antallet af bestillinger bestemmes af SSI's løbende ordrer. SSI kender ikke det endelige behov, idet behovet udelukkende afhænger af smitteudviklingen for COVID-19.
Rammeaftalen er skønnet at have et forventet forbrug på cirka 185.000 styk per år, hvilket er udregnet til ca. 555.555 styk for rammeaftalens samlede varighed inkl. forlængelser. Værdien er fastsat ud fra et forventet forbrug ved det af regeringens fastsatte ”grundniveau” (Regeringen, 2022), fratrukket SSI´s nuværende lager af vådservietter.
Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud aflevere vareprøver, jf. udbudsbetingelserne punkt
4.9.
Mængden angivet i II.I.5) er angivet som rammeaftalens maksimale mængde. Mængden er fastsat med udgangspunkt i, at ordregiver gør brug af rammeaftalens optioner, jf. rammeaftalens punkt 3.2 på eskalationsniveau 1 og inkl. option på forlængelser, jf. punkt II.2.7) (3 gange 555.000 styk vådservietter)
Rammeaftalen kan forlænges på uændrede vilkår i op til to gange á 12 måneder, jf. Bilag D punkt 4.
Rammeaftalen omfatter option på udvidelse af rammeaftalens samlede mængde som følge af regeringens teststrategi for COVID-19. Den samlede mængde efter brug af optionen på eskalationsniveau 1 inkl. forlængelser udgør 1.665.000 styk.
Eskalationsniveau 1: 10.000-30.000 daglige tests
Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af aftalen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
- Udbudssystemet:
For at benytte udbudssystemet skal tilbudsgiver oprette en bruger. Tilbudsgiver kan via udbudshjemmesiden få tildelt brugernavn og adgangskode. Såfremt tilbudsgiver måtte få tekniske problemer ved anvendelse af udbudssystemet, kan tilbudsgiver rette henvendelse til udbudssystemets tekniske support via e-mail:
dksupport@eu-supply.com eller via telefon: +45 70 27 61 70.
- Opdeling af kontrakten:
Henset til aftalens karakteristika opdeles aftalen ikke i delaftaler, jf. udbudslovens § 49, stk. 2. Dette for at skabe det bedst mulige grundlag for samarbejde med én leverandør og for at mindske omkostninger til administration og forvaltning af kontrakter.
- Udelukkelse:
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136, finder og de frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i forbindelse med dette udbud: 1 og 2 i udbudslovens § §137, stk. 1, nr. 1 om overtrædelser på det miljø-, sociale eller arbejdsretlige område og nr. 2 om konkurs mv. der finder anvendelse i forbindelse med dette udbud. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser.
- Dokumentation:
- Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens §148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.
Inden beslutning om tildeling af rammeaftalen skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens § § 151 og 152.
En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
o Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3.
Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikkealle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest (max 6 måneder gammel). Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØSland, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
- Tilbud der afleveres efter tilbudsfristen, vil ikke blive taget i betragtning.
- Nærmere detaljer og betingelser for afgivelse af tilbud fremgår af udbudsbetingelserne som er vedlagt udbudsmaterialet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med
senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet
for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter
afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er
blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for
beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og
udbudslovens § 171, stk. 2.
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som
ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til
Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en
bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor
bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har
underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en
rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk
indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse
for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra
dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte
ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt
ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at
ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden
forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den
Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud
inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren
har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om,
at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen
indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele
kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse
i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal
klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage
indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i
standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10
kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke
er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der
begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på
naevneneshus.dk.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0