Fakta om udbudet
Udbyder
Landbrugsstyrelsen
Kontrakt om Drift, Support, Vedligehold og Udvikling af CAP-TAS
Landbrugsstyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 20814616
Postadresse: Nyropsgade 30
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1780
Land: Danmark
Kontaktperson: Julian Alexander Bethencourt
E-mail: CAP-TAS.udbud.2022@lbst.dk
Telefon: +45 33958000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://lbst.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/356437
Del II: Genstand
Kontrakt om Drift, Support, Vedligehold og Udvikling af CAP-TAS
Dette er et EU-udbud af ”Kontrakt om Drift, Support, Vedligehold og Udvikling af CAP-TAS” efter udbudsformen udbud med forhandling.
Danmark
Ordregiver planlægger at gennemføre et udbud for at indkøbe bistand til hovedydelserne:
A. Drift (jf. Bilag 3) forstået som levering af driftsydelser for systemet, herunder installationer og opgraderinger, drift af databaser og middleware, integrationer og grænseflader. Endvidere udarbejdelse og vedligeholdelse af driftsdokumentation, overvågning, rapportering, konfigurationsstyring, systemadministration, afvikling af batch- og jobkørsler, efterlevelse af ITIL-processer for Systemet.
B. Support (jf. Bilag 3) primært forstået som 2. og 3. Line support.
C. Vedligehold (jf. Bilag 3) blandt andet omfattende løbende og forebyggende vedligeholdelse, herunder levering af fejlrettelser, kapacitet, ydelse, sikkerhed etc. samt evt. nødvendige opgraderinger af Systemet.
D. Udvikling (jf. bilag 4) herunder løbende tilpasning som følge af ændrede lovgivningskrav og tilpasning til ordregivers behov, samt gennemførelse af større projekter på baggrund af kravsspecifikation fra ordregiver.
E. Samarbejde med 3.partsleverandører og ordregiver, i forbindelse med drift og vedligehold af den samlede it-infrastruktur og systemet, bl.a. i forhold til Incident-håndtering, ændringer/changes, service requests og servicevinduer.
3. partsleverandørerne er:
a) Statens IT for så vidt angår server- og infrastrukturdrift
b) Formpipe A/S for så vidt angår TAP (en del af CAP-TAS systemet) i Kontraktens første periode
c) Leverandør af IMK2.0 – pt. Netcompany A/S
d) Leverandør af TUS – pt. Netcompany A/S
e) Leverandør af TKS – pt. CGI A/S
Endvidere skal Leverandøren i relation til ovennævnte hovedydelser bistå ordregiver med:
1. Test, (jf. bilag 8) herunder test-planlægning, -gennemførelse,-rapporter
2. Generel IT-faglig rådgivning fx vedr. teknologiarkitektur, samt bistand til medafvikling af Disaster Recovery-øvelser
3. Projektledelse, herunder tilrettelæggelse af større udviklingsprojekter (udvikling)
4. Samarbejdsfora
5. Input til vurdering om Systemet skal udfases, omlægges eller moderniseres
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Kontrakt om Drift, Support, Vedligehold og Udvikling af CAP-TAS
Del VI: Supplerende oplysninger
Begrundelse for annullation:
Begrundelsen for annullationen er, at Ordregiver har konstateret, at udbudsmaterialet ikke kan danne grundlag for en lovlig tildeling, da Ordregiver vurderer, at underkriteriet ”Pris”, som det er specificeret i udbudsmaterialet, ikke har den fornødne forbindelse med kontraktens genstand. Dette er nærmere begrundet i, at tilbudsgivernes angivelse af procentuel allokering af konsulenter i forbindelse med tilbudsafgivelsen (ved besvarelsen af Underbilag 13A), ikke er kontraktuelt forpligtende.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutning i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 Kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter en dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk