23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 251-460429
Offentliggjort
29.12.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

SKAT

Opdateringer

Rettelse
(29.01.2016)

I stedet for:
II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale:
Rammeaftale med en enkelt aktør
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 48
Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 50 000 000 og 100 000 000 DKK
IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
28.1.2016 (12:00)
Læses:
II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale:
Rammeaftale med en enkelt aktør
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 48
Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 100 000 000 og 200 000 000 DKK.
IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
29.2.2016 (12:00)
Yderligere supplerende oplysninger
Ændringerne er begrundet i, at det seneste arbejde med nedlukning af EFI har afdækket et behov for at revurdere kontraktens værdi, særligt pga. at omfanget af nedlukningen er større og vil gå langsommere end først beregnet.

Annullering
(14.06.2016)

Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Kontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse
Yderligere supplerende oplysninger
Det begrænsede udbud af Rammeaftale om drift af dele af SKATs inddrivelsessystem under nedlukning som offentliggjort ved udbudsbekendtgørelse nr. 2015/S 251-460429 og berigtiget ved nr. 2016/S 020-031472 aflyses.
Aflysningen skyldes, at SKATs behov i forhold til de ydelser, der skal leveres under rammeaftalen i forbindelse med den videre drift og endelige nedlukning af dele af SKATs inddrivelsessystem, efter nærmere afklaring og analyser heraf har vist sig at være anderledes end forudsat og beskrevet, da ovenstående udbudsbekendtgørelsen blev offentliggjort ultimo 2015. SKAT har bl.a. behov for flere og mere fleksible nedluknings- og konsulentydelser end forudsat og beskrevet.

Rammeaftale om drift af dele af SKATs inddrivelsessystem under nedlukning.


SKAT

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

SKAT
Østbanegade 123
Att: Mette Krog
2100 København
DANMARK
Telefon: +45 72372422
Mailadresse: mette.krog@skat.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.skat.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale om drift af dele af SKATs inddrivelsessystem under nedlukning.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK01

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 48

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 50 000 000 og 100 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
I. Baggrund og formål:
På baggrund af en række analyser af SKATs eksisterende inddrivelsessystem, bestående af Ét Fælles Inddrivelsessystem (EFI), Debitormotor for Inddrivelse (DMI) og SKATs egenudviklede komponenter, har Skatteministeriet besluttet, at det eksisterende inddrivelsessystem skal afvikles i en gradvis og kontrolleret proces.
Nærværende udbud omfatter drift af EFI, en ganske lille del af DMI (DMI services) og udvalgte egenudviklede komponenter. Drift af langt den største del af DMI er dermed ikke er omfattet af dette udbud, da det ikke drives på EFI's platform, men drives på en anden platform, under en anden kontrakt og af en anden leverandør.
Da SKATs eksisterende aftale med driftsleverandøren på den her udbudssatte del af driften udløber, iværksættes nærværende udbud.
Skatteministeriet har parallelt med afviklingen af det eksisterende inddrivelsessystem besluttet at påbegynde anskaffelsen af en ny midlertidig it-løsning til understøttelse af inddrivelsesområdet (»Interim-løsningen«).
Nedlukningen af det eksisterende inddrivelsessystem har således en sammenhæng til etableringen af den nye løsning. Den gradvise udvikling af Interim-løsningen vil betyde, at SKAT i en periode, frem til Interim-løsningen bliver et fuldt funktionelt inddrivelsessystem, skal anvende og drive to forskellige parallelle systemer til at understøtte inddrivelsen.
Det eksisterende inddrivelsessystem skal således nedlukkes gradvist. Leverandøren skal derfor teknisk, og der vil bliver lagt op til prismæssigt, kunne understøtte, at der løbende fjernes funktionalitet og nedlukkes specifikke hardwarekomponenter eller hele miljøer, og at platformen på sigt muligvis alene skal kunne opbevare data i en offline tilstand.
Nedlukningen vil blive beskrevet i form af nogle rammevilkår i udbudsmaterialet. Kravene til bl.a. servicemål for driften af det eksisterende inddrivelsessystem er tilpasset, så de svarer til behovet og det forhold, at systemet er under nedlukning. Nedlukningen består bl.a. i at idriftsætte tredjemands programmel. Driften skal i kontraktens løbetid kunne skaleres. Kontrakten vil basere sig på en indsatsforpligtelse og ikke på en resultatforpligtelse.
SKAT ønsker at indgå en rammeaftale om drift, support og diverse i udbudsmaterialet nærmere definerede driftsrelaterede supportydelser, som eksempelvis udtræk af informationer/data fra system og governance omkring idriftsættelser, almindelig platformsvedligeholdelse og mindre tilretninger/tilpasninger af driftsmiljøet/driftsplatformen. Det forventes af Leverandøren, at denne indgår i et tæt samarbejde med Leverandørerne for nedlukning og vedligeholdelse af applikationerne, herunder bistår disse leverandører med nedlukning og vedligeholdelse.
Det nuværende inddrivelsessystem integrerer til andre SKAT-systemer, der indgår som en del af SKATs systemmæssige forretningsportefølje, og til en række eksterne systemer. Integrationen sker via ca. 350 webservices. De integrationer, som Leverandøren skal etablere i forbindelse med ydelserne, er omfattet af nærværende udbud. Disse integrationer vil være nærmere beskrevet i udbudsmaterialet. Leverandørens etablering af integrationer med SKATs øvrige driftsleverandører foregår i SKATs leverandørnetværk (MPLS), som Leverandøren skal kobles til. Leverandøren skal desuden integrere eget ITSM med SKATs ITSM-system.
SKAT stiller en række teknologier til rådighed for den kommende leverandør, herunder en række Oracle-licenser, som f.eks. Oracle Service Bus (OSB), der skal anvendes som en strategisk integrationskomponent. Leverandøren skal selv anskaffe og vedligeholde licenser til egne overvågningsværktøjer, ITSM mv.
Det udbudte inddrivelsessystems servicelag afvikles i dag på to selvstændige Oracle Middleware driftsplatforme. Foruden produktionsmiljøerne er der også en række udviklings- og testmiljøer.
Platformen afvikles for tiden på T4/T5 servere, der overvejende anvender operativsystemet Solaris. Enkelte servere anvender Windows som operativsystem.
II. Ydelser:
Rammeaftalen omfatter følgende hovedydelser:
Nedenfor er ydelserne alle beskrevet som ydelser i forhold til det samlede driftsmiljø. Udbudsmaterialet vil indeholde en nærmere beskrivelse af driftsmiljøets enkelte elementer, f.eks. driftsplatform og miljøer, f.eks. test- og udviklingsmiljøer. Driftsmiljøet er således anvendt som en samlet betegnelse.
A) Drift omfatter blandt andet drift, overvågning, skalering og vedligeholdelse af driftsmiljøet.
B) Support omfatter blandt andet:
Servicedesk for support af driftsmiljøet, incident, problem og change-management samt forebyggende vedligeholdelse af driftsmiljøet.
C) Transition omfatter blandt andet etablering af driftsmiljøet, samt migrering fra eksisterende leverandør til kommende leverandør.
Kontrakten inkluderer en transition ind periode, der forventes at være 6-10 måneder, hvorefter drift af den udbudte del af systemet overtages af den kommende leverandør i henhold til den udbudte rammeaftale.
D) Tilknyttede konsulentydelser på timebasis, herunder overdragelse af viden til SKAT og SKATs øvrige leverandører om systemet og/eller forhold omkring systemet, herunder til bistand i forbindelse med nedlukning af funktionalitet, der ikke længere skal videreføres.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72220000, 72250000, 72310000, 72320000, 72420000, 72611000, 72700000, 72900000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Option på forlængelse af Rammeaftalen med 2 x 6 måneder.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 6 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Forudbetalinger kan kun finde sted mod fuld anfordringsgaranti fra en anerkendt garant.
Eventuelle krav til sikkerhedsstillelse og garantier i øvrigt vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.

Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer. Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk

III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.

Skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger som kan hentes på »http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2366&vId=0«

III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Det vil være et kontraktmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andrearbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomstindgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område. Kontrakten vil derfor indeholde en bestemmelse, der sikrer dette. Ved opfyldelse af kontrakten, jf. ovenfor, forstås arbejde udført i Danmark med henblik på kontraktens opfyldelse.
Der vil i udbudsmaterialet blive stillet krav om overholdelse af persondatalovgivningen. Det bemærkes, at visse data omfattet af kontrakten skal behandles under iagttagelse af »krigsreglen« i persondatalovens § 41, stk. 4, hvilket betyder, at visse data kun må behandles i Danmark. Da data omfattet af »krigsreglen« ikke vil kunne udskilles fra data, der ikke er omfattet af »krigsreglen« vil det i praksis betyde, at data ikke må behandles uden for Danmark.
I det udbudte indgår regnskabsmateriale, som er omfattet af bekendtgørelse nr. 70 af 27.1.2011 om Statens Regnskabsvæsen mv. Udbudsmaterialet indeholder som følge heraf nærmere krav til opbevaring af materialet omfattet af bekendtgørelsen.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen:

— Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk

Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som kan hentes på »http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2366&vId=0«

— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger.
— Eller en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger. Bemærk, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark).
Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende skal indgå i anmodningen om prækvalifikation:
En erklæring dækkende det seneste disponible regnskabsår, såfremt virksomheden har eksisteret i perioden indeholdende oplysninger om:
I. ansøgers samlede årlige omsætning
II. ansøgers egenkapital.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Såfremt der ikke kan fremlægges oplysninger for det seneste disponible regnskabsår på grund af tidspunktet for ansøgers etablering, kan der vedlægges en revisorerklæring om ansøgers samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger.
Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i givet fald fuldt ud godtgøre, at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, ved at fremlægge en støtteerklæring for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.

Ordregiver har udarbejdet en skabeloner til erklæringerne, som skal benyttes og hentes på: »http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2366&vId=0«

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 100 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøger og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.
Som mindstekrav kræves det at ansøger har en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen:
Fremlæggelse af en liste over de 5 betydeligste tilsvarende leverancer, jf. punkt II.1.5, afsnit II, litra A), B) og C) som ansøger har udført i løbet af de sidste tre år, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed.
Ordregiver ser gerne, at listen indeholder følgende:
i. En kort, klar beskrivelse af leverancen, herunder hvilke af de under punkt II.1.5, afsnit II, litra A), B) og C) anførte ydelsesområder, leverancen vedrørte
ii. Ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen
iii. Tidspunkt for udførelsen af leverancen
iv. Navn på modtager af leverancen
v. Leverancens kontraktsum.
Det bemærkes, at SKAT forbeholder sig ret til at kontakte den angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Referencerne skal, uanset ansøgers form eller sammensætning — oplyses samlet ved udfyldelse af en skabelon i skemaet til referencer.
Den enkelte reference må maksimalt udgøre 10 letlæselige A4 sider med normal skriftstørrelse og inklusiv eventuelle illustrationer. Sider, der ligger herudover, vil der blive set bort fra.
Der kan maksimalt angives 5 referencer uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium).
Såfremt der angives et antal, der overstiger dette maksimum, vil der alene blive lagt vægt på de 5 første referencer. Angivelser her ud over vil der blive set bort fra.
Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i givet fald fuldt ud godtgøre, at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, ved at fremlægge en støtteerklæring for disse enheders tilsagn om at stille de disse ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.

Ordregiver har udarbejdet skabeloner til støtteerklæringer og til referencerne, som skal benyttes og kan hentes på: »http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2366&vId=0«

III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af de ydelser, som rammekontrakten omfatter, jf. beskrivelsen i punkt II.1.5), afsnit II, litra A), B) og C).
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
28.1.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger

Skabelon til afgivelse af de i udbudsbekendtgørelsen efterspurgte informationer og erklæringer findes på ”http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2366&vId=0

SKAT gør opmærksom på, at der er skabelontvang.
1. I relation til punkt I.1 og punkt IV.3.3) bemærkes, at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger, specifikationer og dokumenter at få. Udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de ansøgere, der prækvalificeres og dermed opfordres til at afgive tilbud.

2. Eventuelle spørgsmål til anmodning om prækvalifikation skal stilles skriftligt via den i punkt I.1) anførte mailadresse med angivelse af »Rammeaftale om drift af dele af SKATs inddrivelsessystem under nedlukning«. Svar på sådanne spørgsmål vil blive offentliggjort på »http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2366&vId=0«. Interesserede opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.

Spørgsmål skal stilles på dansk. Spørgsmål, der stilles senere end 10 dage før fristen for modtagelse af ansøgninger om deltagelse, vil ikke blive besvaret.

Der vil den 11.1.2016, kl. 14:00 til 15:00 blive afholdt et orienteringsmøde hos SKAT, Østbanegade 123, 2100 København Ø, Danmark. Af hensyn til den praktiske planlægning af mødet bedes interesserede senest 6.1.2016 tilmelde sig mødet med angivelse af firmatilknytning og navne på deltagere på den i punkt I.1) anførte mailadresse med angivelse af ”Rammeaftale om drift af dele af SKATs inddrivelsessystem under nedlukning”. Ordregiver tager forbehold for at reducere antallet af deltagere pr. firma. Ordregiver vil udarbejde et kort referat fra orienteringsmødet, som efterfølgende vil blive offentliggjort på: ”http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2366&vId=0

3. I relation til punkt II.1.4) og II.3) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens løbetid.
4. I relation til punkt II.1.4) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra godkendelse af Overtagelsesprøven. Rammekontrakten bliver indgået for 4 år, men kontrakten vil indeholde en bestemmelse om mulighed for opsigelse efter en bindingsperiode.

5. I relation til punkt III.2.2) og III.2.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet skabeloner for erklæringer, som skal anvendes og kan hentes på »http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2366&vId=0«

6. I relation til punkt IV.1.2) bemærkes, at hver ansøger alene kan indgive én ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
7. Ordregiver ser gerne, at ansøgningen om prækvalifikation fremsendes i 2 (to) elektroniske versioner på et CD-medie (USB-stik eller tilsvarende kan ikke anvendes), hvor den ene udgave skal mærkes ”Original” samt et papireksemplar. Alle dokumenter skal foreligge i både en word (eller evt. Excell) udgave samt i PDF-udgave. Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem versionerne, har PDF-udgaven på udgaven mærket »Original«, der har forrang. Ansøgningen skal afleveres/sendes i en lukket kuvert/pakke til adressen anført under pkt. I.1), mærket: »Rammeaftale om drift af dele af SKATs inddrivelsessystem under nedlukning«, Att.: Mette Krog — Må ikke åbnes af postfunktionen«.
Ved aflevering inden for SKATs åbningstid udstedes kvittering for modtagelse. SKATs åbningstider er:
Mandag til torsdag kl. 8:30-16:00 og fredag kl. 8:30 til 15:30.
Det bemærkes, at SKAT er lukket i perioden 24.12.2015 til 3.1.2016 (begge dage inkl.).
8. Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Udbudsforretningen gennemføres med forbehold for opnåelse af fornøden bevillingsmæssig hjemmel.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævn for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der findes ikke et sådant mæglingsorgan i Danmark

VI.4.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail-adresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk

VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23.12.2015

Send til en kollega

0.063