Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0e3c6e3d-77f0-4a6d-aaad-8a3867d85ece/publicMaterial
Udbyder
Danish Defence Acquisition and Logistics Organization
Opdateringer
Vedrørende pkt.II.1.5): Rammeaftalens anslåede værdi er kr. 20-40 mio. Det anførte interval er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi J.f. nedenfor. Intervallets nedre grænse er således udtryk for FMI's mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens intervallets øvre grænse udtrykker det forventede maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens reelle værdi skyldes navnlig usikkerheden om Forsvarets operative behov i rammeaftalens løbetid, herunder særligt hvad angår specifikke indsættelser i missionsområder, som ikke kan forudsiges præcist for hele rammeaftalens løbetid. Skiftende operative behov i forhold til den nuværende situation kan således medføre væsentligt større forbrug på aftalen, end hvad der konkret forventes i øjeblikket. Det er en forudsætning for deltagelse i udbudsproceduren, at der anvendes ESPD, jf. udbudslovens § 148. FMI kræver, at tilbudsgiver anvender ESPD som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 anførte udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver, og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder og/eller støttende enheder, skal anvende den elektroniske version af ESPD, som er tilgængelig på ETHICS-webportalen. ESPD’et skal udfyldes og indgives via ETHICS-webportalen i overensstemmelse med de instrukser, der følger af ETHICS. ESPD’et skal være underskrevet af den støttende enhed. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning (konsortier), skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den deltager, der indgiver tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument. Der ydes ikke honorar til deltagerne i udbuddet.
Før tildeling af kontrakten kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele kontrakten, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens §§ 151-155. Se yderligere oplysninger herom i dokumentet "Supplerende oplysninger", som er tilgængeligt på ETHICS-webportalen, jf. pkt. I.3). Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler. Se begrundelse herfor i dokumentet "Supplerende oplysninger", som er at finde på ETHICS webportalen, jf. pkt I.3).
Udbud af værnemidler
Danish Defence Acquisition and Logistics Organization
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Per Christiansen
E-mail: fmi-sd-aam07@mil.dk
Telefon: +45 72811400
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Udbud af værnemidler
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen (herefter FMI) gennemfører et udbud af en rammeaftale vedrørende anskaffelse af værnemidler til almindelig daglig drift (vedligeholdelse af materiel på værksteder samt laboratoriearbejde) og til beredskabsindsatser.
Forsvarets forskellige lokationer i Danmark
Se venligst II. 1.4)
Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettiget til at benytte Aftalen til indkøb af Leverancen på Aftalens vilkår og betingelser. Herudover er Rigspolitiet berettiget til at anvende aftalen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ikke krav til egnethed til at udføre erhvervsaktivitet.
Der Stilles ikke krav om liste over økonomisk og finansiel kapacitet.
Der stilles ikke krav om liste over teknisk og faglig kapacitet.
Der henvises til udbudsmaterialet vedrørende betalingsbetingelser. Fakturering skal ske i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning om offentlige betalinger. Dette er p.t. lovbekg. nr. 798 fra juni 2007, som stiller krav om elektronisk fakturering. De nærmere betingelser vil fremgå af kontrakten. Der kræves ingen særlig retslig form. Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen. Rammeaftalen indeholder forpligtelser vedrørende arbejdsklausul, CSR forpligtelser og internationale sanktioner. Der henvises til appendiks B for yderligere oplysninger.
Del IV: Procedure
Der er kun adgang for ansatte i FMI.
Del VI: Supplerende oplysninger
Vedrørende pkt.II.1.5): Rammeaftalens anslåede værdi er kr. 20-40 mio. Det anførte interval er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi J.f. nedenfor. Intervallets nedre grænse er således udtryk for FMI's mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens intervallets øvre grænse udtrykker det forventede maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens reelle værdi skyldes navnlig usikkerheden om Forsvarets operative behov i rammeaftalens løbetid, herunder særligt hvad angår specifikke indsættelser i missionsområder, som ikke kan forudsiges præcist for hele rammeaftalens løbetid. Skiftende operative behov i forhold til den nuværende situation kan således medføre væsentligt større forbrug på aftalen, end hvad der konkret forventes i øjeblikket. Det er en forudsætning for deltagelse i udbudsproceduren, at der anvendes ESPD, jf. udbudslovens § 148. FMI kræver, at tilbudsgiver anvender ESPD som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 anførte udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver, og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder og/eller støttende enheder, skal anvende den elektroniske version af ESPD, som er tilgængelig på ETHICS-webportalen. ESPD’et skal udfyldes og indgives via ETHICS-webportalen i overensstemmelse med de instrukser, der følger af ETHICS. ESPD’et skal være underskrevet af den støttende enhed. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning (konsortier), skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den deltager, der indgiver tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument. Der ydes ikke honorar til deltagerne i udbuddet.
Før tildeling af kontrakten kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele kontrakten, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens §§ 151-155. Se yderligere oplysninger herom i dokumentet "Supplerende oplysninger", som er tilgængeligt på ETHICS-webportalen, jf. pkt. I.3). Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler. Se begrundelse herfor i dokumentet "Supplerende oplysninger", som er at finde på ETHICS webportalen, jf. pkt I.3).
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk