Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=335923&B=REGIONMIDT
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
Udbud af arbejdsplanlægningssystem
(06.03.2023)
PDC A/S
Brøndby
Udbud af arbejdsplanlægningssystem
Region Midtjylland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Susanne Hundebøll Nielsen
E-mail: susanne.hundeboll.nielsen@stab.rm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
Del II: Genstand
Udbud af arbejdsplanlægningssystem
Udbuddet vedrører Ordregivers anskaffelse, drift, service og vedligeholdelse af et standardsystem til understøttelse arbejdsplanlægningssystem hos Ordregiver. Følgende opgaveområder og processer skal understøttes af systemet:
- Arbejdsplanlægning
- Ledelse og ressourcestyring
Systemet skal såvel i sin helhed som i de enkelte dele og funktioner være:
- Nemt at anvende
- Effektiv
- Standardunderstøttende
- Brugervenligt
- Fleksibelt
Hos Leverandøren
Udbuddet vedrører Ordregivers anskaffelse, drift, service og vedligeholdelse af et standardsystem til understøttelse arbejdsplanlægningssystem hos Ordregiver. Følgende opgaveområder og processer skal understøttes af systemet:
- Arbejdsplanlægning
- Ledelse og ressourcestyring
Systemet skal såvel i sin helhed som i de enkelte dele og funktioner være:
- Nemt at anvende
- Effektiv
- Standardunderstøttende
- Brugervenligt
- Fleksibelt
Arbejdsplanlægningssystemet skal integreres til blandt andet Kundens lønsystem.
Udbuddet omfatter også konsulenttimer og optioner, som er nærmere beskrevet i Bilag 1A, Bilag 8 og Bilag 8A.
Kontrakten løber i 3 år fra godkendt Driftsprøve. Kontrakten kan forlænges af Kunden 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
Kontrakten kan forlænges af Kunden 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante levering (referencer), jf. pkt. III.1.3), af de ydelser, som kontrakten omfatter, jf. beskrivelsen i pkt. II.2.4).
Vurderingen af referencernes relevans foretages på baggrund af den erfaring med levering af sammenlignelige ydelser, som leverancen (referencen) dokumenterer, jf. beskrivelsen i pkt. II.2.4).
Ved vurderingen af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer af sammenlignelige ydelser, vurderes det i hvor høj grad referencerne tilsammen dokumenterer relevant erfaring med tilsvarende ydelser med tilsvarende kompleksitet og tilsvarende kunder.
Etablering, drift, og vedligeholdelse af samt adgang til læringsmiljø.
Den udbudte aftale indeholder elementer af både en rammeaftale og en offentlig kontrakt i henhold til Udbudslovens § 24, nr. 24 og 30.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgere, som bliver prækvalificeret, skal fremlægge følgende dokumentation for opfyldelse af ordregivers minimumskrav vedr. økonomisk og finansiel kapacitet.
1. Samlet årsomsætning:
Som dokumentation for nettoomsætningens størrelse skal ansøger fremsende følgende afhængigt af, hvilken kategori af virksomhed, ansøger tilhører:
• Hvis ansøger er revisionspligtig:
(a) Hvis nettoomsætning fremgår af årsrapporter: Godkendte årsrapporter med revisionserklæring.
(b) Hvis nettoomsætning ikke fremgår af årsrapporter: Revisors reviewerklæring eller revisionserklæring om nettoomsætningens størrelse.
• Hvis ansøger ikke er revisionspligtig:
(a) Enten godkendte årsrapporter med revisionserklæring eller reviewerklæring,
(b) eller revisors reviewerklæring om nettoomsætningens størrelse.
2. Egenkapital
Som dokumentation for egenkapitalens størrelse skal ansøger fremsende følgende, afhængigt af hvilken kategori af virksomhed, ansøger tilhører:
• Hvis ansøger er revisionspligtig:
(a) Seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring.
• Hvis ansøger ikke er revisionspligtig:
(a) Enten seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring eller reviewerklæring,
(b) eller revisors reviewerklæring om egenkapitalens størrelse for seneste disponible regnskabsår.
1. Nettoomsætning: Det er et minimumskrav, at den samlede årsomsætning, dvs. nettoomsætningen for hvert af de seneste 3 regnskabsår er minimum 100.000.000 danske kroner.
2. Egenkapital: Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for det anførte regnskabsår er minimum 25.000.000 danske kroner.
Ansøgere, som bliver prækvalificeret, skal fremlægge følgende dokumentation for opfyldelse af ordregivers minimumskrav vedr. teknisk og faglig kapacitet.
Ordregiver anser som udgangspunkt den i ESPD angivne referenceliste som endelig dokumentation for Ansøgers relevante erfaring, men kan dog vælge at kræve yderligere dokumentation, hvor det findes påkrævet.
Den vindende tilbudsgiver vil skulle behandle personoplysninger på Ordregivers vegne. Der skal derfor underskrives en databehandleraftale i medfør af persondatalovgivningen.
Der henvises herudover til Bilag 11.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger Ansøger sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud.
Bemærk venligst, at både ordregivers og Ansøgers handlinger logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudsloven finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud:
• Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
• Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 2.
• Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr.3.
Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.
Ansøgning og tilbuddet skal fremsendes på dansk. Årsrapport kan dog fremsendes på engelsk.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0