Fakta om udbudet
Udbyder
Statens Serum Institut
Vindere
(01.07.2022)
Bruker Nordic AB
SE-164 40 Kista
MALDI-TOF instrument, med tilhørende database, software og serviceaftale
Statens Serum Institut
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 46837428
Postadresse: Artillerivej 5
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Thorfin Holm
E-mail: tfh@ssi.dk
Telefon: +45 32688427
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ssi.dk
Del II: Genstand
MALDI-TOF instrument, med tilhørende database, software og serviceaftale
Statens Serum Institut har behov for en backup løsning til den eksisterende MALDI-TOF og påtænker derfor at anskaffe et nyt MALDI-TOF instrument, med tilhørende database, software og serviceaftale samt opgradering af eksisterende MALDI-TOF til Windows 10.
Instrumentet skal ud over at være backup til det eksisterende instrument, som primært benyttes til identifikation af isolater, også benyttes til at påvisning af resistensegenskaber på udvalgte subtyper.
Systemet skal benyttes til prøver under GMP lign. forhold, og det skal derfor have et system der kan håndterer dette.
Det er helt centralt, at det nye system, skal kunne inkludere og analysere på eksisterende spektre.
Ordregiver agter at indgå kontrakt med Bruker Nordic AB om levering af MBT Sirius instrument including service and GMP upgrade package iht. Udbudsloven § 80 stk. 3 nr. 2. på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager.
Statens Serum Institut
Statens Serum Institut har behov for en backup løsning til den eksisterende MALDI-TOF og påtænker derfor at anskaffe et nyt MALDI-TOF instrument, med tilhørende database, software og serviceaftale.
Instrumentet skal ud over at være backup til det eksisterende instrument, som primært benyttes til identifikation af isolater, også benyttes til at påvisning af resistensegenskaber på udvalgte subtyper.
Systemet skal benyttes til prøver under GMP lign. forhold, og det skal derfor have et system der kan håndterer dette.
Det er helt centralt, at det nye system, skal kunne inkludere og analysere på eksisterende spektre.
Anskaffelse af MALDI-TOF instrument med tilhørende database, software og serviceaftale.
- Systemet skal benyttes til diagnostik, hvorfor det er vigtigt at procestiden er hurtig.
o Prøveforberedelsestid på fuld plade, 95 prøver inkl. test standard på 10 min.
o Hurtig laser og vacuum system, 5 spots/minut, eller hurtigere (op til 400 spots i timen)
- Systemet skal være fuldt kompatibelt med Biotyper software og eksisterende biblioteker, da der ligger adskillige indlagte reference spektre, som fortsat er vigtige for diagnostikken.
Systemet skal give mulighed for:
- at lave sige egne massespec. referencer og biblioteker.
- at tilgå og dele rå spektre.
- fylogenetisk analyse af spektre
- subtypning
- IVD opgradering, hvis det bliver et krav i fremtiden.
- udvidelse af databaser og resistens-plugins
- udveksling af spektra mellem veterinære laboratorier.
- negative ion mode, for at udvide vores forskningsmuligheder
- genanvendelige plader.
- Selvrensende ion-kilde.
- udvidelse af databaser, samt plugins til subtypning og resistensdetektion.
Ordregiver agter at indgå kontrakt med Bruker Nordic AB om levering af MBT Sirius instrument including service and GMP upgrade package iht. Udbudsloven § 80 stk. 3 nr. 2. på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Ordregiver har foretaget en markedsundersøgelse og vurderet, at der ikke er andre leverandører som kan opfylde Ordregivers tekniske krav til instrumentet og den tilhørende database.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
By: Kista
NUTS-kode: SE Sverige
Postnummer: SE-164 40
Land: Sverige
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Postadresse: Nævnernes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med
senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet
for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter
afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er
blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for
beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og
udbudslovens § 171, stk. 2.
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som
ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til
Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en
bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor
bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har
underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en
rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk
indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse
for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra
dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte
ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt
ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at
ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden
forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den
Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud
inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren
har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om,
at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen
indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele
kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse
i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal
klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage
indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i
standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10
kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke
er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der
begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på
naevneneshus.dk.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0