Fakta om udbudet
Udbyder
Københavns Kommune, Teknik- Miljøforvaltningen TMF Stab
Indkøb af parkeringsautomater.
Københavns Kommune, Teknik- Miljøforvaltningen TMF Stab
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Københavns Kommune, Teknik- Miljøforvaltningen TMF Stab
Njalsgade 13
Att: Carsten Sommer Andersen
2300 København S
DANMARK
Mailadresse: ak5j@tmf.kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kk.dk/tmf
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/55362252.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/55362252.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55362252.aspx
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55362252.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55362252.aspx
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Københavns Kommune.
NUTS-kode DK011
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 4Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 4 000 000 og 45 000 000 DKK
På Københavns Kommunes 800 ombyggede parkeringsautomater er det er muligt at indtaste det parkerede køretøjs registreringsnummer i forbindelse med køb af parkeringstid, så kontrol kan ske alene ved aflæsning af køretøjets nummerplade. De ønskede parkeringsautomater skal på tilsvarende måde kunne registrere parkering ved indtastning af det parkerede køretøjs registreringsnummer (nummerplade). Det skal være muligt at betale med mønter og kreditkort i parkeringsautomaterne, som også skal kunne udskrive kvitteringer på papir. Parkeringsautomaterne skal også være forberedt på at skulle håndtere fremtidige betalingsmidler (eksempelvis mobilbetaling, kontaktløse kort, NFC mv.). Parkeringsautomaterne skal kunne monteres på samme type fundament som kommunens eksisterende parkeringsautomater og drives af solceller. Endelig lægger Københavns Kommune vægt på, at parkeringsautomaterne er intuitive for borgerne at anvende samt nemme at vedligeholde for Københavns Kommune, herunder nemme at rengøre for graffiti og modstandsdygtige over for hærværk.
Rammeaftalen omfatter også levering af et nyt administrativt system til parkeringsautomaterne, som kan håndtere betaling, føre statistik og generere relevant data til brug for parkeringskontrol, og som kan kommunikere med øvrige systemer ved brug af åbne standarder eller de facto standarder.
Rammeaftalen om parkeringsautomater skal bidrage til Teknik- og Miljøforvaltningens overordnede ønske om at betalingsparkeringen i Københavns Kommune skal bidrage til øget fremkommelighed i byen.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/55362252.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
34927000, 63712400, 72212463, 72212600, 72510000
Rammeaftalen kan potentielt omfatte op til 1200 parkeringsautomater til løbende udskiftning af Københavns Kommunes eksisterende parkeringsautomater, som dog netop har gennemgået en ombygning, hvorfor denne del af rammeaftalen først forventes at blive anvendt sidst i aftaleperioden.
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 4 000 000 og 45 000 000 DKK
Beskrivelse af disse optioner: Ordregiver forventer, at rammeaftalen også vil omfatte følgende optioner, som vil blive nærmere beskrevet i udbudsmaterialet:
1) Installation af parkeringsautomater, hvor leverandøren påtager sig denne opgave i stedet for Ordregiver
2) Drift og vedligehold af parkeringsautomaterne (både teknisk udstyr og programmel).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
2) Såfremt ansøger er et konsortium omfattende flere ansvarlige juridiske personer, skal de i konsortiet deltagende juridiske personer hver især angives klart og entydigt, og der skal derudover angives en fællesbefuldmægtiget, som Ordregiver med bindende virkning for konsortiet kan indgå aftaler med, hvilket kan ske ved anvendelse af den som bilag D tilgængelige formular. Deltagere i konsortiet hæfter direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelsen af en eventuel kontrakt.
3) Hvis ansøger i relation til sin egnethed baserer sig på andre juridiske personers økonomiske og finansielle formåen, jf. del III.2.2), kræver Ordregiver, at den pågældende juridiske person påtager sig solidarisk hæftelse for kontraktens opfyldelse eller påtager sig ubegrænset garanti for opfyldelse af ethvert økonomisk krav, der måtte udspringe af kontrakten.
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der vil blive stillet krav til leverandørens samfundsansvar (CSR) og til arbejdstagerrettigheder i forbindelse med levering af eventuelle tjenesteydelser. De nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
1) Forelæggelse af en liste over de betydeligste leveringer eller tjenesteydelser, der er udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt den offentlige eller private modtager, hvilket kan ske ved anvendelse af den som bilag C tilgængelige formular. Listen kan omfatte leveringer eller tjenesteydelser, der fortsat er i kraft og ikke er fuldt ud gennemført. 2) Såfremt ansøgning afgives af et konsortium, skal dokumentation under 1) fremsendes for alle konsortiedeltagere. 3) Hvis ansøger vil dokumentere sin tekniske kapacitet med henvisning til andre juridiske personers ressourcer, skal ansøger også fremsende dokumentation under 1) for den pågældende juridiske persons tekniske kapacitet, ligesom ansøgeren skal godtgøre at råde over de angivne ressourcer, hvilket kan ske ved anvendelse af den som bilag E tilgængelige formular. 4) Ved ansøgning fra et konsortium eller hvor ansøger dokumentere sin tekniske kapacitet med henvisning til andre juridiske personers ressourcer, er det ikke påkrævet, at hver enkelt juridisk person opfylder ovenstående krav, men alene at de juridiske personer til sammen opfylder kravene.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på ansøgernes økonomiske og finansielle samt tekniske kapacitet som dokumenteret i henhold til del III.2.2) og delIII.2.3). Der vil særligt blive lagt vægt på hvilke ansøgere, der har den bedste og mest relevante erfaring i forhold til den udbudte kontrakt. Erfaring og dybdegående indsigt i betalingssystemer på transport- og parkeringsområdet samt erfaring fra relevante tekniske løsninger med tilhørende programmel vil blive tillagt væsentlig positiv betydning.
Andet: Eventuelle bilag omfattende tekniske specifikationer, brochuremateriale, egnethedsdokumentation eller tilsvarende må gerne være formuleret på engelsk, svensk og norsk.
Del VI: Supplerende oplysninger
2) Hvis ansøger har baseret sin økonomiske og finansielle kapacitet samt tekniske kapacitet i henhold tildel III.2.2) og del III.2.3) på andre juridiske personers ressourcer kan den pågældende juridiske person ikke udskiftes under udbudsproceduren.
3) Ordregiver vil så vidt muligt sikre fortroligheden af alle oplysninger i ansøgers ansøgning, som angår ansøgers fortrolige forretningsmæssige forhold, jf. Udbudsdirektivets artikel 6. I den udstrækning, hvor ansøger selv anser oplysninger for særligt konkurrencefølsomme, bedes dette tydeligt angivet iansøgningen.
4) Ansøgers omkostninger forbundet med nærværende udbud er Ordregiver uvedkommende.
5) Ordregiver er i medfør af lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne forpligtet til efter underretningen om tildelingsbeslutningen at afvente udløbet af en 10 dages standstill-periode, forinden indgåelse af kontrakt.
6) Indtil udbuddet er afsluttet med indgåelse af kontrakt, vil udbuddet kunne aflyses af Ordregiver, hvis Ordregiver har en saglig grund til aflysning.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1)Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2)Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3)Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100