23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 249-455888
Offentliggjort
28.12.2015

Udbyder

Kombit A/S

It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support


Kombit A/S

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Kombit A/S
2452452345
Halfdansgade 8
Att: Sanne Mi Poulsen
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 33349400
Mailadresse: smp@kombit.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://www.kombit.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/128748

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=156332&B=KOMBIT

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Andet: Kombit fungerer som indkøbscentral og indkøber it-ydelser med danske kommuner som den primære målgruppe.
1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne

Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: ja

De danske kommuner

 

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Leveranceaftale vedr. udfasningsydelser til ESR.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
I forbindelse med implementering af Grunddataprogrammet, skal Det Fælleskommunale Ejendomsstamregister (ESR) udfases i kommunerne og erstattes af:
— En udvidelse af Matrikelregisteret
— Etablering af et Ejerfortegnelsesregister
— Etablering af et nyt Ejendomsskatte- og Ejendomsbidragssystem.
Kombit påtænker at indgå aftale med den eksisterende leverandør af ESR. Formålet er primært at tilpasse ESR, således at ESR kan holdes opdateret i Grunddataprogrammets paralleldriftsperiode. Dette omfatter overordnet tilpasning af ESR, således at ESR kan modtage data fra nye grunddataregistre, herunder tilføjelse af BFE-nummer, samt tilpasning af ESR's brugergrænseflade og snitflader som følge af ændrede arbejdsgange i forbindelse med implementering af nye grunddataregistre. Herudover omfatter aftalen øvrige udfasningsydelser, bl.a. bistand i forbindelse med overgangen fra ESR til det nye Ejendomsskatte- og Ejendomsbidragssystem.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72200000, 72220000, 72240000, 72250000, 72260000, 72600000

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
Forhandling uden offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse / iværksættelse af et udbud
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Kun en bestemt tilbudsgiver kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder / varer / tjenesteydelser af: tekniske årsager, årsager, der vedrører beskyttelse af enerettigheder
Aftalen indgås med KMD A/S, som har udviklet og er ejer af ESR. Som følge af enerettighederne og af tekniske årsager kan andre it-leverandører ikke udføre de omhandlede tjenesteydelser. Kombits vurdering baseres på, at mindst en af nedenstående tre betingelser om adgang til KMD's løsninger, som i dag integrerer med ESR, skal være opfyldt, for at andre leverandører end KMD A/S kan levere de omhandlede tjenesteydelser:
1. Adgang til den fulde tekniske såvel som forretningsmæssige systemdokumentation
2. Adgang til kildekoden
3. Adgang til at driftsafvikle programmel i KMD's udviklings-, -test og produktionsmiljøer.
Ingen af ovenstående betingelser kan opfyldes uden adgang til materiale/indhold/fysiske miljøer, der er beskyttet af KMD's enerettigheder. Det er på den baggrund Kombits samlede vurdering, at de tjenesteydelser, der skal leveres i henhold til kontrakten, ikke kan leveres af andre it-leverandører.
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej

Del V: Kontrakttildeling

Kontrakt nr.: 1 Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Leveranceaftale vedr. udfasningsydelser til ESR
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
21.12.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

KMD A/S
Lautrupparken 42
2750 Ballerup
DANMARK

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi:
Værdi: 11 000 000 DKK
Eksklusive moms
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:

Aftalen indgås i medfør af Rammeaftale om udfasning af kritiske IT-løsninger mellem ATP og KOMBIT som kunder og KMD A/S som leverandør af 4.3.2014, som er offentliggjort i EU-tidende den 21.2.2014 med følgende nr.: 2014/S 037-061665.

Ad pkt. V.4) Der er tale om et skøn, og kontraktens anslåede værdi er derfor forbundet med en vis usikkerhed.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er) I henhold til § 7, stk. 3, i lov nr. 492 af 12.5.2010, Håndhævelsesloven, som ændret ved lov nr. 511 af 27.5.2013, skal en klage være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21.12.2015

Send til en kollega

0.047