Fakta om udbudet
Udbyder
Evida Service A/S - HRSI
Vindere
(17.06.2022)
Microsoft Danmark ApS
Kanalvej 7
2800 Kongens Lyngby
Microsoft Unified Supportaftale
Evida Service A/S - HRSI
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 40318941
Postadresse: Vognmagervej 14
By: Viborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Betzer
E-mail: udbud@evida.dk
Telefon: +45 77899000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/181318637.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.evida.dk/
Del II: Genstand
Microsoft Unified Supportaftale
Evida Service A/S (herefter Evida) har behov for aftale om Microsoft Unified Support. Behovet omfatter support, assistance, fejlretning og konsulentydelser relateret til Evidas eksisterende Microsoft produkter og services. Det er kun Microsoft selv, der kan levere den pågældende support.
Viborg
Evida har behov for aftale om Unified Support til Microsoft produkter og services. Kontrakten påtænkes som en direkte tildeling uden forudgående udbud efter Forsyningsvirksomhedsdirektivet artikel 50, litra e, idet tjenesteydelsen alene kan leveres af en bestemt økonomisk aktør.
Aftalen omfatter support, assistance, fejlretning og konsulentydelser relateret til Evidas eksisterende Microsoft produkter og services. Det kræver specifik teknisk adgang og knowhow at levere tjenesteydelsen og der findes, i dette specifikke tilfælde, ikke alternative leverandører end Microsoft selv.
Evida ønsker at indgå en 5-årig aftale om ovennævnte supportydelser fra Microsoft.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:
Aftalen kan indgås ved et EU-udbud i form af en direkte tildeling uden forudgående udbud direkte med Microsoft, da der vurderes at være en eneleverandørsituation idet det er dokumenteret, der alene er én markedsaktør, der kan levere de efterspurgte ydelser idet:
1) det som følge af teknisk umulighed eller store tekniske vanskeligheder alene er Microsoft, der kan levere de påkrævede tjenesteydelser.
2) ydelsen ikke kan konkurrenceudsættes mellem forhandlere eller filialer i andre EU-lande.
3) der ikke findes nogen rimelige alternativer eller erstatninger til ydelserne, der kan anskaffes direkte hos Microsoft.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 13612870
Postadresse: Kanalvej 7
By: Kongens Lyngby
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2800
Land: Danmark
E-mail: danmark@microsoft.dk
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen angivet i afsnit V.2.1) er udtryk for datoen for afsendelse af denne bekendtgørelse. Aftalen vil tidligst blive indgået efter udløbet af fristen i § 4, stk. 1, nr. 2, i lov om Klagenævnet for Udbud (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer).
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk