Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=330861&B=SILKEBORGFORSYNING
Udbyder
Silkeborg Forsyning A/S
Vindere
Målere med data og kommunikationsnetværk
(23.12.2022)
Kamstrup A/S
Industrivej 28
Skanderborg
Målere med data og kommunikationsnetværk
Silkeborg Forsyning A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 31935520
Postadresse: Tietgensvej 3
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8600
Land: Danmark
Kontaktperson: Poul Lyngdal-Christensen
E-mail: plc@cowi.com
Telefon: +45 56400000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.silkeborgforsyning.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/432885
Del II: Genstand
Målere med data og kommunikationsnetværk
Udbuddet vedrører køb og montage af målere for vand og varme samt løsning for data og kommunikationsnetværk, således data stilles til rådighed for integration i Silkeborg Forsynings dataplatform og eksisterende systemer. Herudover omfatter den udbudte opgave drift af løsning for data og kommunikation samt vedligehold og support i den 14-årige aftaleperiode.
Silkeborg Kommune
Udbuddet vedrører indkøb og installation af målere for vand og varme samt ”da-tahjemtagningsudstyr” i form af kommunikationsnetværk og dertilhørende soft-waresystemer, således data stilles til rådighed for integration i Silkeborg Forsynings dataplatform og eksisterende systemer til fx afregning og overvågnings-funktioner (alarmer). Udbuddet omfatter derfor både indkøb og montage af målere hos borgerne, opsætning af (eller kobling på) nødvendigt kommunikationsnetværk, målerhåndteringssystem (software) samt hosting og integrationer. Herudover omfatter den udbudte opgave drift samt vedligehold og support i den 14-årige aftaleperiode.
Det er muligt af forlænge kontrakten med 12 måneder.
Såfremt der modtages flere end tre egnede ansøgere, vil ordregiveren vælge dem med den mest relevante erfaring med sammenlignelige projekter, udført inden for de seneste 3 år.
Med 'relevante referencer' menes referencer, som dokumenterer ansøgers erfaring med varetagelse af ydelser sammenlignelige med den udbudte opgave, herunder projektering, levering og montering af vand- og varmemålere med tilhørende IT-løsning, dvs. kommunikationsnetværk, datahjemtagning og relevante integrationer samt løbende drift samt support og vedligehold i et omfang der kan relateres til den udbudte opgave, som omfatter omkring 20.000 forbrugssteder i hovedprojektet.
Igangværende referencer kan anvendes, dog skal ansøger oplyse referencens stade på tidspunktet for ansøgning om prækvalifikation. Referencen skal som minimum være ordret. Færdigudførte referencer vægter tungere i vurderingen end netop ordrede projekter.
Ved vurderingen af referencerne lægges vægt på, i hvilken grad at referencerne indeholder elementer som ovenfor beskrevet, og især viser erfaring med at udskifte et omfattende antal målere over en begrænset periode samt viser erfaring i forhold til at hjemmetage data.
Endvidere lægges vægt på, at den samlede reference eller delelementer heri, samlet dokumenterer ansøgers evne til at identificere relevante elementer i forhold til den udbudte opgave.
Der er optioner på at montere og implementere løsningen i yderligere 2 områder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivers omsætning de tre seneste offentliggjorte regnskabsår
Tilbudsgivers egenkapital de seneste tre offentliggjorte regnskabsår
Dokumentation for økonomisk og finansiel formåen:
- Relevante erklæringer fra et pengeinstitut eller attest fra revisor.
- Årsregnskaber eller uddrag heraf, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtig i det
land, hvor ansøger eller tilbudsgiver er etableret.
- Erklæring om ansøgerens eller tilbudsgiverens samlede omsætning de tre seneste disponible regnskabsår.
- Positiv egenkapital i to ud af de seneste tre tilgængelige regnskabsår (offentliggjorte regnskab)
- En samlet omsætning på minimum DKK 50 mio. i hvert af de seneste tre tilgængelige
regnskabsår
Ansøgers tekniske og faglige formåen vil blive vurderet ved hjælp af de af ansøger oplyste referencer. Der er dog ikke sat mindstekrav til egnethed i forhold til teknisk og faglig formåen, hvorfor referencer alene vil blive anvendt i en udvælgelsessituation. Det betyder, at der ikke er sat et minimumskrav til hverken antal eller indhold af referencer, men ansøger bedes indsende mindst 2 og maksimalt 4 "tilsvarende" referencer. Referencerne må maksimalt være 3 år gamle på ansøgningstidspunktet.
Dokumentation for teknisk og faglig formåen:
Der vil ikke blive opkrævet særskilt dokumentation for referencer, men ordregiver forbeholder sig ret til at verificere referencer via de angivne kontaktpersoner.
Se ovenfor.
Konsortiedeltagere skal hæfte solidarisk, direkte og ubetinget for opgavens udførelse og udpege en bemyndiget til kontakten med Silkeborg Forsyning.
Kontrakten indeholder en arbejdsklausul
Databehandleraftale skal underskrives i forbindelse med kontraktindgåelsen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver forbeholder sig ret til at acceptere de indledende tilbud, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 7.
I forbindelse med ansøgning om prækvalifikation skal ESPD del II, afsnit D udfyldes. Her angives underleverandører som ansøger ikke baserer sig på - i det omfang de er kendt på ansøgningstidspunktet.
Ansøger skal i ESPD angive, hvorvidt ansøger er omfattet af de obligatoriske og/eller anvendte frivillige udelukkelsesgrunde. I forbindelse med udbuddet gælder følgende obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde:
› De obligatoriske udelukkelsesgrunde som nævnt i udbudslovens §§ 135 og 136.
› Den frivillige udelukkelsesgrund nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 om konkurs mv.
Som dokumentation for, at ansøger ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at ansøger ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at ansøgeren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2.
Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis ansøger, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumen-tation, som fremgår af e-Certis.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk