Fakta om udbudet
Anmodning om deltagelse
Addresse
Advokatpartnerselskabet Horten
Philip Heymans Allé 7
Att: Annelouise Dalgaard Pedersen
2900 Hellerup
Udbyder
SK Service A/S
Vindere
Delaftale 1
(10.02.2017)
ELTEL Networks A/S
Hørkær 3
2730 Herlev
Delaftale 2
(10.02.2017)
ELTEL Networks A/S
Hørkær 3
2730 Herlev
Installation af fjernaflæste el-,vand- og varmemålere
SK Service A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/17/EF
Del I: Ordregiver
SK Service A/S
Lilleøvej 3
Att: Claus Andersen
4220 Korsør
DANMARK
Mailadresse: cma@skforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.skforsyning.dk
Yderligere oplysninger fås her: Advokatpartnerselskabet Horten
Philip Heymans Allé 7
2900 Hellerup
DANMARK
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Advokatpartnerselskabet Horten
Philip Heymans Allé 7
Att: Annelouise Dalgaard Pedersen
2900 Hellerup
DANMARK
Mailadresse: adp@horten.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Advokatpartnerselskabet Horten
Philip Heymans Allé 7
Att: Annelouise Dalgaard Pedersen
2900 Hellerup
DANMARK
Elektricitet
Vand
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: ja
SK Vand A/S
Lilleøvej 3
4220 Korsør
DANMARK
SK Varme A/S
Lilleøvej 3
4220 Korsør
DANMARK
SK Elnet A/S
Lilleøvej 3
4220 Korsør
DANMARK
Del II: Kontraktens genstand
Udførelse
NUTS-kode DK022
Delaftale 1: Montage af fjernaflæste målere for vand, fjernvarme og el inden for bymæssige bebyggelse (Slagelse og Korsør). Delaftalen omfatter alle opgaver forbundet med planlægning og montage af målere, herunder håndtering af logistiske udfordringer i forbindelse med målerudskiftning, varslinger etc. Delaftalen forventes at omfatte montage af op til 7 000 stk. varmemålere, ca. 17 000 stk. vandmålere, samt ca. 26.000 stk. elmålere. Levering af målere udbydes separat, se også udbudsbekendtgørelsens afsnit III.1.4).
Delaftale 1 indeholder følgende optioner:
Option 1A: Montage af ca. 1.000 varmemålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Option 1B: Montage af ca. 250 vandmålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Option 1C: Montage af ca. 1 000 elmålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Delaftale 2: Montage af fjernaflæste vandmålere uden for bymæssig bebyggelse. Delaftalen omfatter alle opgaver forbundet med planlægning og montage af målere, herunder håndtering af logistiske udfordringer i forbindelse med målerudskiftning, varslinger etc. Delaftalen forventes at omfatte montage af ca. 5.000 stk. vandmålere. Levering af målere udbydes separat, se også udbudsbekendtgørelsens afsnit III.1.4).
Delaftale 2 indeholder følgende optioner:
Option 2A: Montage af ca. 1 000 vandmålere uden for bymæssig bebyggelse i Korsør og Slagelse (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Bemærk: Medmindre andet udtrykkeligt fremgår af sammenhængen, gælder de efterfølgende krav og vilkår for begge delaftaler.
45310000, 45330000, 51210000
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
Beskrivelse af disse optioner: Delaftale 1 indeholder følgende optioner:
Option 1A: Montage af ca. 1.000 varmemålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Option 1B: Montage af ca. 250 vandmålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Option 1C: Montage af ca. 1.000 elmålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Delaftale 2 indeholder følgende optioner:
Option 2A: Montage af ca. 1.000 vandmålere uden for bymæssig bebyggelse i Korsør og Slagelse (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Optionerne kan udnyttes helt eller delvist.
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Delaftale 1Delaftale 1 indeholder følgende optioner:
Option 1A: Montage af ca. 1 000 varmemålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Option 1B: Montage af ca. 250 vandmålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Option 1C: Montage af ca. 1 000 elmålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
45310000, 45330000, 51210000
Delaftale 2 indeholder følgende optioner:
Option 2A: Montage af ca. 1.000 vandmålere uden for bymæssig bebyggelse i Korsør og Slagelse (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
45310000, 45330000, 51210000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Som det fremgår af afsnit II.1.5) er udbydes levering af målerne separat. Der vil — også kontraktuelt — være en indbyrdes sammenhæng og afhængighed mellem de to udbud, således at de(n) vindende målerleverandør(er) og de(n) vindende målerinstallatør(er) skal samarbejde
for at nå de fastsatte milepæle.
Efter kontraktindgåelsen gennemføres et pilotprojekt (afsluttes 31.12.2016). SK Service A/S har ret til at opsige kontrakten efter pilotprojektets afslutning, såfremt SK Service A/S ikke har tillid til, at den resterende leverance kan gennemføres som ønsket.
Målerinstallatøren skal sikre, at ansatte hos målerinstallatøren og eventuelle underleverandører, som medvirker til at opfylde kontrakten, er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark og som gælder på hele det danske område.
Personer med kundekontakt skal kunne kommunikere på dansk i skrift og tale.
Den udførelsesperiode, som fremgår af afsnit II.3) er vejledende og er baseret på den foreløbige tidsplan for
udbudsprocessens gennemførelse. Tidspunktet for færdiggørelse i afsnit II.3). markerer tidspunktet for godkendt afleveringsprøve, således at målere og kommunikationsnet kan overgå til den efterfølgende driftsprøve.
Tilbudsgivere, som prækvalificeres til begge delaftaler kan afgive en rabatsats, som udløses, såfremt samme tilbudsgiver tildeles begge delaftaler. Udbudsmaterialet vil indeholde en nærmere beskrivelse heraf.
(1) Ansøgers navn, adresse, CVR-nummer (hvor et sådant haves), samt gerne navn og e-mailadresse for kontaktperson.
(2) Erklæring på tro og love om, at ansøger ikke befinder sig i en situation omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 eller artikel 45, stk. 2, litra a-c og e-f. Ansøgere, der befinder sig i en af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og/eller artikel 45, stk. 2 nævnte situationer, vil blive udelukket fra deltagelse,og vil ikke komme i betragtning til den udbudte opgave.
Såfremt ansøger er et konsortium eller en anden sammenslutning af virksomhed, skal oplysning (1) og (2) fremlægges for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen.
Virksomheder kan ved henvendelse til adp@horten.dk få tilsendt Skabelon A, som kan anvendes til brug for opfyldelsen af punkterne (1) og (2). Det er ikke et krav, at Skabelon A anvendes.
(3) Ansøgers årsregnskaber/årsrapporter for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Er ansøger et konsortium eller en anden sammenslutning af virksomheder, skal ovenstående (3) fremlægges for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen.
Såfremt ansøger har en gyldig grund til ikke at fremlægge ovennævnte dokumentation vedrørende
sinøkonomiske og finansielle kapacitet (f.eks. fordi ansøger er etableret inden for de seneste 3 år), skal ansøger vedlægge anden relevant og egnet dokumentation for sin finansielle og økonomiske
kapacitet (f.eks.revisorerklæring vedrørende ansøgers kapitalforhold).
En ansøger, som ønsker at basere sig på andre enheders økonomiske formåen (f.eks. andre virksomheder isamme koncern som ansøger) skal fremlægge (a) dokumentation for, at de pågældende enheder/virksomheder har afgivet et juridisk bindende tilsagn om at ville stille økonomiske ressourcer til rådighed for ansøger til brug for udførelsen af den udbudte kontrakt, samt (b) oplysningerne (3) for den/de pågældende enheder. En virksomhed/enhed, som har afgivet et sådant tilsagn i forbindelse med prækvalifikationsansøgningen skal påtage sig at hæfte solidarisk med ansøger for kontraktens opfyldelse, såfremt kontrakten tildeles ansøger.
(4) Liste over de betydeligste tilsvarende eller lignende arbejder, ansøger har udført i løbet af de sidste 5 år,gerne med angivelse af omtrentligt kontraktbeløb, beskrivelse af leverancen, tidspunkt for levering, navn på den offentlige eller private modtager, samt eventuel kontaktperson, som SK Service A/S har mulighed for at kontakte (referenceliste).
Virksomheder, der anmoder om prækvalifikation på delaftale 1 skal tillige vedlægge:
(5) Maksimalt 5 udtalelser fra tidligere kontraktparter om kvaliteten af ansøgers arbejder i lignende kontrakter, herunder ansøgers tilgang til og håndtering af borgerkontakt, samt ansøgers tilgang til og håndtering af samarbejde med ordregiver og andre parter.
Er ansøger et konsortium eller en anden sammenslutning af virksomheder, skal ovenstående (4)-(5) fremlægges for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen.
Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen (f.eks. underentreprenører eller andrevirksomheder i samme koncern som ansøger) skal ansøger (a) godtgøre, at ansøger kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, f.eks. ved at fremlægge dokumentation for disse enheders forpligtelser i så henseende, samt (b) vedlægge en beskrivelse af de pågældende enheders tekniske kapacitet, se (4) og (5). SK Service A/S vil anses (a) for opfyldt, såfremt ansøger i prækvalifikationsansøgningen entydigt identificerer de pågældende enheder.
Virksomheder kan ved henvendelse til adp@horten.dkfå tilsendt Skabelon B, som kan anvendes til brug for opfyldelsen af punkt (4) og (5). Det er ikke et krav, at Skabelon B anvendes.
Del IV: Procedure
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
Andre forudgående offentliggørelser
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 195-353977 af 8.10.2015
Andet: Ansøgninger skal så vidt muligt udarbejdes på dansk. Engelsk accepteres dog også.
Del VI: Supplerende oplysninger
Virksomheder kan ved henvendelse til adp@horten.dk få tilsendt de skabeloner, der er henvist til i udbudsbekendtgørelsen afsnit III.2). Eventuelle spørgsmål bedes ligeledes fremsendt til adp@horten.dk. Svar på spørgsmål vil blive udsendt til de virksomheder, som har meldt deres interesse til adp@horten.dk.
SK Service A/S vil på hver delaftale udvælge (prækvalificere) 4 virksomheder. På Delaftale 1 vil SK Service A/S udvælge de 4 virksomheder, som ud fra en samlet vurdering har (1) mest erfaring med tilsvarende eller lignende leverancer (afsnit III.2.3(4)), samt (2) har de bedste udtalelser fra tidligere kontraktparter (afsnit III.2.3(5)). Det fremgår i parentes for hvert kriterium, hvilken dokumentation, der vil blive lagt til grund ved vurderingen.På delaftale 2 vil SK Service A/S udvælge de 4 virksomheder, som har mest erfaring med tilsvarende opgaver. Der vil ved vurderingen blive lagt vægt på den dokumentation ,som er fremsendt til opfyldelse af udbudsbekendtgørelsens afsnit III.2.3(4).
SK Service A/S forbeholder sig at træffe tildelingsbeslutning på grundlag af det første tilbud. Det er således ikke givet, at SK Service A/S indleder forhandlinger med tilbudsgiverne og tilbudsgiverne kan ikke gøre krav på sådanne forhandlinger.
Prækvalitikationsansøgning skal fremsendes i 1 fysisk eksemplar, samt i 1 elektronisk (USB-stik eller lignende) til: Advokatpartnerselskabet Horten, att. Annelouise Dalgaard Pedersen, Philip Heymans Allé 7, 2900 Hellerup. Bemærk: En virksomhed, som anmoder om prækvalifikation på flere delaftaler kan nøjes med at fremsende de i afsnit III.2.1, III.2.2 og III.2.3 efterspurgte oplysninger i et fysisk eksemplar, samt gerne i 1 elektronisk. Det bør samtidig af ansøgningen fremgå, hvilke(n) delaftale(r), ansøgningen omfatter.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Internetadresse: www.klfu.dk
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. Håndhævelseslovens § 7, stk. 2, nr. 2.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Internetadresse: www.kfst.dk