23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 248-452899
Offentliggjort
23.12.2015

Anmodning om deltagelse

Til
26.01.2016 Kl. 10:00

Addresse
Advokatpartnerselskabet Horten
Philip Heymans Allé 7
Att: Annelouise Dalgaard Pedersen
2900 Hellerup

Udbyder

SK Service A/S

Vindere

Delaftale 1

(10.02.2017)
ELTEL Networks A/S
Hørkær 3
2730 Herlev

Delaftale 2

(10.02.2017)
ELTEL Networks A/S
Hørkær 3
2730 Herlev

Installation af fjernaflæste el-,vand- og varmemålere


SK Service A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

SK Service A/S
Lilleøvej 3
Att: Claus Andersen
4220 Korsør
DANMARK
Mailadresse: cma@skforsyning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.skforsyning.dk

Yderligere oplysninger fås her: Advokatpartnerselskabet Horten
Philip Heymans Allé 7
2900 Hellerup
DANMARK

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Advokatpartnerselskabet Horten
Philip Heymans Allé 7
Att: Annelouise Dalgaard Pedersen
2900 Hellerup
DANMARK
Mailadresse: adp@horten.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Advokatpartnerselskabet Horten
Philip Heymans Allé 7
Att: Annelouise Dalgaard Pedersen
2900 Hellerup
DANMARK

I.2) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme
Elektricitet
Vand
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne

Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: ja

SK Vand A/S
Lilleøvej 3
4220 Korsør
DANMARK

SK Varme A/S
Lilleøvej 3
4220 Korsør
DANMARK

SK Elnet A/S
Lilleøvej 3
4220 Korsør
DANMARK

 

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Installation af fjernaflæste el-,vand- og varmemålere.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse

NUTS-kode DK022

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Kontrakten omfatter følgende 2 delaftaler:
Delaftale 1: Montage af fjernaflæste målere for vand, fjernvarme og el inden for bymæssige bebyggelse (Slagelse og Korsør). Delaftalen omfatter alle opgaver forbundet med planlægning og montage af målere, herunder håndtering af logistiske udfordringer i forbindelse med målerudskiftning, varslinger etc. Delaftalen forventes at omfatte montage af op til 7 000 stk. varmemålere, ca. 17 000 stk. vandmålere, samt ca. 26.000 stk. elmålere. Levering af målere udbydes separat, se også udbudsbekendtgørelsens afsnit III.1.4).
Delaftale 1 indeholder følgende optioner:
Option 1A: Montage af ca. 1.000 varmemålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Option 1B: Montage af ca. 250 vandmålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Option 1C: Montage af ca. 1 000 elmålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Delaftale 2: Montage af fjernaflæste vandmålere uden for bymæssig bebyggelse. Delaftalen omfatter alle opgaver forbundet med planlægning og montage af målere, herunder håndtering af logistiske udfordringer i forbindelse med målerudskiftning, varslinger etc. Delaftalen forventes at omfatte montage af ca. 5.000 stk. vandmålere. Levering af målere udbydes separat, se også udbudsbekendtgørelsens afsnit III.1.4).
Delaftale 2 indeholder følgende optioner:
Option 2A: Montage af ca. 1 000 vandmålere uden for bymæssig bebyggelse i Korsør og Slagelse (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Bemærk: Medmindre andet udtrykkeligt fremgår af sammenhængen, gælder de efterfølgende krav og vilkår for begge delaftaler.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45310000, 45330000, 51210000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Der henvises til beskrivelsen i afsnit II.1.5).
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Delaftale 1 indeholder følgende optioner:
Option 1A: Montage af ca. 1.000 varmemålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Option 1B: Montage af ca. 250 vandmålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Option 1C: Montage af ca. 1.000 elmålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Delaftale 2 indeholder følgende optioner:
Option 2A: Montage af ca. 1.000 vandmålere uden for bymæssig bebyggelse i Korsør og Slagelse (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Optionerne kan udnyttes helt eller delvist.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 9.4.2016 Færdiggørelse 1.4.2018

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Delaftale 1
1) Kort beskrivelse:
Delaftale 1: Montage af fjernaflæste målere for vand, fjernvarme og el inden for bymæssige bebyggelse (Slagelse og Korsør). Delaftalen omfatter alle opgaver forbundet med planlægning og montage af målere, herunder håndtering af logistiske udfordringer i forbindelse med målerudskiftning, varslinger etc. Delaftalen forventes at omfatte montage af op til 7.000 stk. varmemålere, ca. 17.000 stk. vandmålere, samt ca. 26 000 stk. elmålere. Levering af målere udbydes separat, se også udbudsbekendtgørelsens afsnit III.1.4).
Delaftale 1 indeholder følgende optioner:
Option 1A: Montage af ca. 1 000 varmemålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Option 1B: Montage af ca. 250 vandmålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
Option 1C: Montage af ca. 1 000 elmålere (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45310000, 45330000, 51210000

5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Der henvises til den generelle beskrivelse af delaftalerne.
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Delaftale 2
1) Kort beskrivelse:
Delaftale 2: Montage af fjernaflæste vandmålere uden for bymæssig bebyggelse. Delaftalen omfatter alle opgaver forbundet med planlægning og montage af målere, herunder håndtering af logistiske udfordringer i forbindelse med målerudskiftning, varslinger etc. Delaftalen forventes at omfatte montage af ca. 5.000 stk. vandmålere. Levering af målere udbydes separat, se også udbudsbekendtgørelsens afsnit III.1.4.
Delaftale 2 indeholder følgende optioner:
Option 2A: Montage af ca. 1.000 vandmålere uden for bymæssig bebyggelse i Korsør og Slagelse (såfremt SK Service A/S udnytter den tilsvarende option i målerkontrakten).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45310000, 45330000, 51210000

5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Der henvises til den generelle beskrivelse af delaftalerne.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der vil blive stillet krav om sikkerhedsstillelse. Udbudsmaterialet vil indeholde en nærmere beskrivelse heraf.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betaling vil ske i overensstemmelse med en betalingsplan. Udbudsmaterialet vil indeholde en nærmere beskrivelse heraf.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der stilles ingen krav til den retlige form af vindende tilbudsgiver, idet det bemærkes: Vindende tilbudsgiver anses som eneste ansvarlige for kontraktens opfyldelse. Hvis vindende tilbudsgiver er en sammenslutning af aktører, skal deltagerne hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse. Sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der med bindende virkning for alle sammenslutningens deltagere kan indgå aftaler vedrørende kontrakten.
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Som det fremgår af afsnit II.1.5) er udbydes levering af målerne separat. Der vil — også kontraktuelt — være en indbyrdes sammenhæng og afhængighed mellem de to udbud, således at de(n) vindende målerleverandør(er) og de(n) vindende målerinstallatør(er) skal samarbejde
for at nå de fastsatte milepæle.
Efter kontraktindgåelsen gennemføres et pilotprojekt (afsluttes 31.12.2016). SK Service A/S har ret til at opsige kontrakten efter pilotprojektets afslutning, såfremt SK Service A/S ikke har tillid til, at den resterende leverance kan gennemføres som ønsket.
Målerinstallatøren skal sikre, at ansatte hos målerinstallatøren og eventuelle underleverandører, som medvirker til at opfylde kontrakten, er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark og som gælder på hele det danske område.
Personer med kundekontakt skal kunne kommunikere på dansk i skrift og tale.
Den udførelsesperiode, som fremgår af afsnit II.3) er vejledende og er baseret på den foreløbige tidsplan for
udbudsprocessens gennemførelse. Tidspunktet for færdiggørelse i afsnit II.3). markerer tidspunktet for godkendt afleveringsprøve, således at målere og kommunikationsnet kan overgå til den efterfølgende driftsprøve.
Tilbudsgivere, som prækvalificeres til begge delaftaler kan afgive en rabatsats, som udløses, såfremt samme tilbudsgiver tildeles begge delaftaler. Udbudsmaterialet vil indeholde en nærmere beskrivelse heraf.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Prækvalifikationsansøgningen skal indeholde følgende:
(1) Ansøgers navn, adresse, CVR-nummer (hvor et sådant haves), samt gerne navn og e-mailadresse for kontaktperson.
(2) Erklæring på tro og love om, at ansøger ikke befinder sig i en situation omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 eller artikel 45, stk. 2, litra a-c og e-f. Ansøgere, der befinder sig i en af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og/eller artikel 45, stk. 2 nævnte situationer, vil blive udelukket fra deltagelse,og vil ikke komme i betragtning til den udbudte opgave.
Såfremt ansøger er et konsortium eller en anden sammenslutning af virksomhed, skal oplysning (1) og (2) fremlægges for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen.

Virksomheder kan ved henvendelse til adp@horten.dk få tilsendt Skabelon A, som kan anvendes til brug for opfyldelsen af punkterne (1) og (2). Det er ikke et krav, at Skabelon A anvendes.

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Prækvalifikationsansøgningen skal indeholde følgende:
(3) Ansøgers årsregnskaber/årsrapporter for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Er ansøger et konsortium eller en anden sammenslutning af virksomheder, skal ovenstående (3) fremlægges for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen.
Såfremt ansøger har en gyldig grund til ikke at fremlægge ovennævnte dokumentation vedrørende
sinøkonomiske og finansielle kapacitet (f.eks. fordi ansøger er etableret inden for de seneste 3 år), skal ansøger vedlægge anden relevant og egnet dokumentation for sin finansielle og økonomiske
kapacitet (f.eks.revisorerklæring vedrørende ansøgers kapitalforhold).
En ansøger, som ønsker at basere sig på andre enheders økonomiske formåen (f.eks. andre virksomheder isamme koncern som ansøger) skal fremlægge (a) dokumentation for, at de pågældende enheder/virksomheder har afgivet et juridisk bindende tilsagn om at ville stille økonomiske ressourcer til rådighed for ansøger til brug for udførelsen af den udbudte kontrakt, samt (b) oplysningerne (3) for den/de pågældende enheder. En virksomhed/enhed, som har afgivet et sådant tilsagn i forbindelse med prækvalifikationsansøgningen skal påtage sig at hæfte solidarisk med ansøger for kontraktens opfyldelse, såfremt kontrakten tildeles ansøger.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Prækvalifikationsansøgningen skal indeholde:
(4) Liste over de betydeligste tilsvarende eller lignende arbejder, ansøger har udført i løbet af de sidste 5 år,gerne med angivelse af omtrentligt kontraktbeløb, beskrivelse af leverancen, tidspunkt for levering, navn på den offentlige eller private modtager, samt eventuel kontaktperson, som SK Service A/S har mulighed for at kontakte (referenceliste).
Virksomheder, der anmoder om prækvalifikation på delaftale 1 skal tillige vedlægge:
(5) Maksimalt 5 udtalelser fra tidligere kontraktparter om kvaliteten af ansøgers arbejder i lignende kontrakter, herunder ansøgers tilgang til og håndtering af borgerkontakt, samt ansøgers tilgang til og håndtering af samarbejde med ordregiver og andre parter.
Er ansøger et konsortium eller en anden sammenslutning af virksomheder, skal ovenstående (4)-(5) fremlægges for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen.
Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen (f.eks. underentreprenører eller andrevirksomheder i samme koncern som ansøger) skal ansøger (a) godtgøre, at ansøger kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, f.eks. ved at fremlægge dokumentation for disse enheders forpligtelser i så henseende, samt (b) vedlægge en beskrivelse af de pågældende enheders tekniske kapacitet, se (4) og (5). SK Service A/S vil anses (a) for opfyldt, såfremt ansøger i prækvalifikationsansøgningen entydigt identificerer de pågældende enheder.

Virksomheder kan ved henvendelse til adp@horten.dkfå tilsendt Skabelon B, som kan anvendes til brug for opfyldelsen af punkt (4) og (5). Det er ikke et krav, at Skabelon B anvendes.

III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 195-353977 af 8.10.2015

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter (med undtagelse af dynamiske indkøbssystemer)
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
26.1.2016 - 10:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Ansøgninger skal så vidt muligt udarbejdes på dansk. Engelsk accepteres dog også.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Virksomheder kan ved henvendelse til adp@horten.dk få tilsendt de skabeloner, der er henvist til i udbudsbekendtgørelsen afsnit III.2). Eventuelle spørgsmål bedes ligeledes fremsendt til adp@horten.dk. Svar på spørgsmål vil blive udsendt til de virksomheder, som har meldt deres interesse til adp@horten.dk.

SK Service A/S vil på hver delaftale udvælge (prækvalificere) 4 virksomheder. På Delaftale 1 vil SK Service A/S udvælge de 4 virksomheder, som ud fra en samlet vurdering har (1) mest erfaring med tilsvarende eller lignende leverancer (afsnit III.2.3(4)), samt (2) har de bedste udtalelser fra tidligere kontraktparter (afsnit III.2.3(5)). Det fremgår i parentes for hvert kriterium, hvilken dokumentation, der vil blive lagt til grund ved vurderingen.
På delaftale 2 vil SK Service A/S udvælge de 4 virksomheder, som har mest erfaring med tilsvarende opgaver. Der vil ved vurderingen blive lagt vægt på den dokumentation ,som er fremsendt til opfyldelse af udbudsbekendtgørelsens afsnit III.2.3(4).
SK Service A/S forbeholder sig at træffe tildelingsbeslutning på grundlag af det første tilbud. Det er således ikke givet, at SK Service A/S indleder forhandlinger med tilbudsgiverne og tilbudsgiverne kan ikke gøre krav på sådanne forhandlinger.
Prækvalitikationsansøgning skal fremsendes i 1 fysisk eksemplar, samt i 1 elektronisk (USB-stik eller lignende) til: Advokatpartnerselskabet Horten, att. Annelouise Dalgaard Pedersen, Philip Heymans Allé 7, 2900 Hellerup. Bemærk: En virksomhed, som anmoder om prækvalifikation på flere delaftaler kan nøjes med at fremsende de i afsnit III.2.1, III.2.2 og III.2.3 efterspurgte oplysninger i et fysisk eksemplar, samt gerne i 1 elektronisk. Det bør samtidig af ansøgningen fremgå, hvilke(n) delaftale(r), ansøgningen omfatter.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Internetadresse: www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): De præcise oplysninger om klagefrist(er) følger af lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. med senere ændringer:
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. Håndhævelseslovens § 7, stk. 2, nr. 2.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18.12.2015

Send til en kollega

0.046