Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/848b133b-93fa-4245-b7fe-2704ae9d1ac0/publicMaterial
Udbyder
Spar 5
Opdateringer
I dette udbud forbeholder Ordregiver sig at foretage tildeling på grundlag af det indledende tilbud. Det betyder, at Ordregiver efter gennemgang og evaluering af de indledende tilbud kan beslutte, at der ikke foretages en forhandling af tilbuddene alligevel.
Udbud af vask og leje af linned og beklædning
Spar 5
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Bernstorffsvej 161
By: Charlottenlund
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2920
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Martinus Bredtoft
E-mail: mabre@rudersdal.dk
Telefon: +45 72682036
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/848b133b-93fa-4245-b7fe-2704ae9d1ac0/homepage
Del II: Genstand
Udbud af vask og leje af linned og beklædning
Dette udbud vedrører levering af vask og leje af linned og beklædning for plejecentre, rehabiliteringscentre, køkken, tandpleje etc. for Gentofte Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune og Rudersdal Kommune. Der udbydes to 7-årige delaftaler til ikrafttræden onsdag d. 1. februar 2023, herunder:
A. Delaftale 1: Vask og leje af linned
B. Delaftale 2: Vask og leje af beklædning.
De ansøgere, som opfordres til afgive tilbud, skal afgive tilbud på begge delaftaler. Kun én tilbudsgiver kan vinde begge delaftaler.
Ordregiver forventer, at det samlede årlige forbrug på vask og leje af linned og beklædning vil være ca. 9 mio. kr., ekskl. moms. Leverandørens vederlag i aftaleperioden vil dog blive fastsat på baggrund af de af leverandøren tilbudte priser og kommunernes faktiske forbrug af leverandørens ydelser. Ordregiver har valgt at udbyde to særskilte delkontrakter, fordi Ordregiver udbyder to forskellige ydelser, en ydelse af vask og leje af beklædning, og en ydelse af vask og leje af linned.
Delaftale 1: Linned
Kontrakten omfatter Leverandørens levering af vask og leje af linned til enhederne i bilag N, ”Adresseliste”. Linned skal opfylde kravene i kravspecifikationen, tilbudslisten og Leverandørens tilbud. Kontrakten omfatter ikke alene de i aftalegrundlaget specifikt beskrevne forpligtelser, men også eventuelle øvrige handlinger, der ikke udtrykkeligt er omtalt, men som måtte være en naturlig eller nødvendig forudsætning for kontraktens hensigtsmæssige gennemførelse. Kommunen har ret til at udvide eller indskrænke antallet af leveringssteder eksempelvis i forbindelse med nyetablering, flytning, nedlæggelse eller sammenlægning af leveringssteder. Eventuelle ændringer sker med et passende varsel.
Enhederne ”Bank-Mikkelsensvej-området”, ”Social og Handicap” og ”Hjemmeplejen” i Gentofte Kommune er med på option. Dette fremgår af bilag N: Adresselister, hvor enhederne under ”Opti-on” også har udfyldt, hvilken type option, de ønsker. Optionen skal anvendes af hele enheden inden for 1 år efter kontraktstart. Optionen gælder ikke pr. leveringsadresse men pr. enhed. Dette betyder, at når en enkelt adresse under Hjemmeplejen ønsker at anvende optionen skal hele Hjemmeplejen hos Gentofte Kommune anvende optionen.
Delaftale 2: Beklædning
Kontrakten omfatter Leverandørens levering af vask og leje af beklædning til enhederne i bilag N, ”Adresseliste”. Beklædning skal opfylde kravene i kravspecifikationen, tilbudslisten og Leverandørens tilbud. Kontrakten omfatter ikke alene de i aftalegrundlaget specifikt beskrevne forpligtelser, men også eventuelle øvrige handlinger, der ikke udtrykkeligt er omtalt, men som måtte være en naturlig eller nødvendig forudsætning for delaftalens hensigtsmæssige gennemførelse. Kommunen har ret til at udvide eller indskrænke antallet af leveringssteder eksempelvis i forbindelse med nyetablering, flytning, nedlæggelse eller sammenlægning af leveringssteder. Eventuelle ændringer sker med et passende varsel.
Enhederne ”Bank-Mikkelsensvej-området”, ”Social og Handicap” og ”Hjemmeplejen” i Gentofte Kommune er med på option. Dette fremgår af bilag N: Adresselister, hvor enhederne under ”Opti-on” også har udfyldt, hvilken type option, de ønsker. Optionen skal anvendes af hele enheden inden for 1 år efter kontraktstart. Optionen gælder ikke pr. leveringsadresse men pr. enhed. Dette betyder, at når en enkelt adresse under Hjemmeplejen ønsker at anvende optionen skal hele Hjemmeplejen hos Gentofte Kommune anvende optionen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Under fanebladet del IV ”Udvælgelseskriterier” skal Ansøger erklære ved at sætte kryds i alpha, at Ansøger opfylder alle de udvælgelseskriterier, som er angivet i afsnit 4.3, herunder at Ansøger har haft en gennemsnitlig årlig omsætning på minimum 30.000.000 kr. i de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Ansøgere, der har eksisteret i kortere tid, skal have en gennemsnitlig årlig omsætning tilsvarende ovennævnte i den periode, Ansøger har eksisteret.
Ansøger skal have haft en positiv egenkapital de seneste 3 år afsluttede regnskabsår, eller for Ansøger, der har eksisteret kortere tid, en positiv egenkapital i den periode, Ansøger har eksisteret.
Ansøger skal have erfaring fra minimum 3 lignende kontrakter med en offentlig ordregiver inden for de seneste 3 år.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver angiver mindst 3 og højst 5 relevante referencer. Følgende skal være indeholdt for hver reference:
- Kundens navn (evt. kontaktoplysninger på kunde samt kontaktperson hos kunden)
- Opgavens størrelse (kontraktsum ekskl. moms)
- Tidspunktet for opgaven (kontraktindgåelsestidspunkt, igangsætning, afslutning/status på leverancen
- Beskrivelse af opgaven
Det er et minimumskrav at ovennævnte referencer har en kontrakt periode der ligger inden for de seneste 3 kalenderår og at referencen vedrører en lignende leveringsaftale. En lignende leverings-aftale er enhver form for levering af linned- og beklædningsordning for sundhedssektoren for ind-købsfællesskaber eller større kunder med mange leveringsadresser.
Leverandøren skal til enhver tid overholde:
• NIR
• Erhvervsvaskeriernes branchestandard - Brancheforeningen for Vask og Tekstiludlejning januar 2021
• Sundhedsstyrelsens vejledning nr. 9204 af 8. juni 2011 om arbejdsbeklædning inden for sundheds-og plejesektoren
• DS 2451-8
• Vaskeriet har Svanemærket, opfylder kravene til Svanemærket eller har tilsvarende mærkning
• At alt beklædning opfylder standerne til STANDARD 100 af OEKO-TEX, STeP AF OEKO-TEX, eller opfylder kravene til tilsvarende standarder. Dog kan enkelte beklædningstyper undtages fra kravet om Øko-Tex Standard 100, såfremt markedet ikke kan efterleve dette.
• Relevante certificeringer for sikring af kvalitet og levering f.eks. ISO 9001.
• Alt beklædning skal være nikkelfr
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
I dette udbud forbeholder Ordregiver sig at foretage tildeling på grundlag af det indledende tilbud. Det betyder, at Ordregiver efter gennemgang og evaluering af de indledende tilbud kan beslutte, at der ikke foretages en forhandling af tilbuddene alligevel.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk