Fakta om udbudet
Udbyder
ATP
Vindere
Begrænset EU-udbud af ATP's Callcenter og Telefoni-løsning (Tilbudsfase)
(11.10.2016)
TDC A/S
Teglholmsgade 1
2450 København SV
Begrænset EU-udbud af ATP's Callcenter og Telefoni-løsning.
ATP
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
ATP
Kongens Vænge 8
Att: Jacob Løve Berger
3400 Hillerød
DANMARK
Mailadresse: jlb@atp.dk
Internetadresse(r):
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/55092524.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/55092524.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55092524.aspx
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55092524.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55092524.aspx
Økonomiske og finansielle anliggender
Social beskyttelse
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 5: Teletjenester
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: ATP og Udbetaling Danmark har aktuelt centre i følgende byer; Hillerød, Allerød, Frederikshavn, Holstebro, Vordingborg og Haderslev.
NUTS-kode DK0
ATP's callcenter er i dag Genesys-baseret med 1 400 ATP-ejede Genesys-licenser. Til dagligt er der cirka 1 200 aktive agenter, der modtager mellem 15 000 og 20 000 opkald dagligt. Callcentret er opdelt i front- og backoffice og i en række ordninger med hver deres kædenumre, som kunder kan ringe ind på. Der er på nuværende tidspunkt tilknyttet ca. 100 kæder til ATP's callcenter.
ATP vil tegne en længerevarende kontrakt (5+2+2 år). ATP søger en standardiseret platform til callcentret i form af en »Genesys standard platform« samt en standard telefoniløsning. Leverandøren kan vælge at fortsætte med den nuværende MX One løsning eller tilsvarende eller implementere f.eks. en SIP-løsning til erstatning heraf.
ATP forventer at kunne yde den samme effektivitet og benytte tilsvarende værktøjer som i dag, herunder et moderne multi-channel kontaktcenter. I den forbindelse vil der være en række optioner i udbuddet herunder blandt andet proaktiv chat, co-browsing samt kommunikation via Skype for Business. Systemet skal også kunne levere data til diverse former for statistikker, WFM, data til kø information på agenters desktop og data til wallboards i de relevante afdelinger.
Leverandøren skal fremover være Single Point of Contact (SPOC) for alt vedrørende telefoni- og Genesys callcenter-platformen. Det vil sige, at Leverandøren overfor ATP er ansvarlig for installation, tilpasning, den daglige drift af hele setup'et og skal bistå ATP med rådgivning og en naturlig videreudbygning af telefoni- og callcenter systemet, så det passer ind i ATP's digitale strategi.
Det kommende system forventes taget i brug i løbet af sommeren 2017.
ATP ønsker mulighed for at anvende udbudsdirektivets art. 31. stk. 4 litra B på kontrakten. Bestemmelsen giver mulighed for indkøb af yderligere tjenesteydelser, der udgør en gentagelse af de tilsvarende ydelser i den oprindelige kontrakt. Gentagelseskøbet kan forhandles.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/55092524.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
32540000, 32544000, 32545000, 32550000, 72000000
Beskrivelse af disse optioner: Nærmere beskrivelse af optioner vil fremgå af udbudsmaterialet.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer.
Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen: -Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen. -Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger. -Eller en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger. Bemærk, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark). Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen. Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøgers egenkapital og soliditetsgrad skal være positiv i det seneste disponible regnskabsår.
1) Genesys Partner Netværk består af 11 Partner-kategorier (Genesys Partner Types) og flere forskellige niveauer inden for hver enkelt kategori (Genesys Partner Tiers). Ansøger skal angive, hvilken Partner-kategori, ansøger tilhører, samt hvilket niveau.
2) Ansøger skal desuden angive antallet af virksomhedens/konsortiets Genesys-certificerede medarbejdere. Ansøger bør kun angive medarbejdernes relevante Genesys-certificeringer, der kan henføres til den udbudte opgaves genstandsfelt, jf. Udbudsbekendtgørelsens punkt II.1.5).
3) Ansøger skal fremlægge en referenceliste over de op til 4 betydeligste tilsvarende og aktuelle leverancer og ydelser iht. udbudsbekendtgørelsens II.1.5) som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år. ATP forbeholder sig retten til at foretage stikprøvekontroller af de afgivne referencer hos de angivne kunder. ATP ser gerne, at ansøger anvender dokumentet »Materiale vedr. udvælgelse« til beskrivelse af sine referencer. Referencen bør indeholde en beskrivelse af de i dokumentet »Materiale vedr. udvælgelse« oplistede referenceelementer, herunder fx navn på referencekunden osv. Såfremt ansøger vedlægger mere end 4 referencer, vil der ved vurderingen af ansøgers egnethed, alene blive lagt vægt på de 4 første referencer og der vil blive set bort fra de resterende referencer. Hver reference må maksimalt være på 2 sider. Hvis referencen er længere end 2 sider, vil ATP se bort fra alt materiale efter referencens første 2 sider. En ansøger kan i henhold til udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3 basere sig på andre enheders formåen. I så fald skal ansøger godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at udfylde en støtteerklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. Ansøger bedes endvidere angive hvilke certificeringer, ressourcer, referencer eller dele heraf, der vedrører en anden enheds formåen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ad. 1) Leverandøren skal være Value Added Reseller (VAR). Der stilles ikke mindstekrav til niveau (tier).
Ad. 3) Kun referencer vedrørende Genesys Callcentre vil blive vurderet, da kun disse vil være sammenlignelige med den eksisterende Callcenter-løsning, som ATP udbyder udvikling/opgradering og drift af.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ved mere end 5 anmodende virksomheder udvælges de 5 bedste ud fra nedenstående udvælgelseskriterier:
ATP vil udvælge de virksomheder, der — i forhold til aftalen og med ønsket om den bedst mulige konkurrence om aftalen — har den bedste tekniske kapacitet og samtidig en tilstrækkelig økonomisk kapacitet til at løfte den udbudte opgave. Dette vurderes på baggrund af nedenstående kriterier:
1) Den anmodende virksomheds dokumentation for de betydeligste tilsvarende og aktuelle leverancer, iht. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.5), til sammenlignelige eller større erhvervs-referencekunder
2) Den anmodende virksomheds »Value Added Reseller«-niveau samt certificerede medarbejdere
3) Den anmodende virksomheds økonomiske og finansielle kapacitet, herunder samlet omsætning, egenkapital, soliditetsgrad og likviditetsgrad.
Udvælgelseskriterierne er nævnt i prioriteret rækkefølge.
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100