Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=333138&B=RS
Udbyder
Region Sjælland
Vindere
Udbud af driftsmidler til vaskeri
(07.03.2023)
Christeyns Danmark
Rådhustræde
6240 Løgumkloster
Udbud af driftsmidler til vaskeri
Region Sjælland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Nanna Kaas Lerager
E-mail: naler@regionsjaelland.dk
Telefon: +45 93566103
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394
Del II: Genstand
Udbud af driftsmidler til vaskeri
Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af driftsmidler til Regionens egne vaskerier.
Nykøbing Falster
Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af driftsmidler til Regionens egne vaskerier.
Anslået værdi over 4 år: 6.500.000 kr. ekskl. moms.
Maksimal værdi over 4 år: 8.450.000 kr. ekskl. moms.
Vejledende forhåndsmeddelelse 2022/S 020-046141 - høring af udbudsmateriale vedr. driftsmidler til vaskeri.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der er ikke krav til egnethed.
Ansøger skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger:
Der er i udbuddet krav til omsætning og egenkapital for det seneste disponible regnskabsår.
Ved det seneste disponible regnskabsår forstås, det seneste regnskabsafsluttet år i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæggelse.
• Omsætning for seneste disponible regnskabsår: minimum 4.000.000 kr.
• Egenkapital for seneste disponible regnskabsår: Egenkapitalen skal som minimum være positiv.
Ansøger skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger:
Tilbudsgiver skal oplyse de 3 betydeligste sammenlignelige leverancer. Referencerne skal være inden for de seneste 5 år inden for levering af driftsmidler til vaskeri til kunder, herunder levering samt servicering af dosseringsanlæg.
Tilbudsgiver skal angive 3 kunder inden for de sidste 5 år, som Tilbudsgiver har leveret driftsmidler til vaskeri til, herunder servicering af dosseringsanlæg.
Referencerne skal som minimum indeholde:
• Kunde
• Opgavebeskrivelse
• Forbrug pr. år
• Kontaktperson hos referencen inkl. navn, e-mail, telefonnr.
(max 500 anslag inkl. mellemrum pr reference).
Menneskerettigheder mv. - der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedr. menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption.
Mærkning, miljø og indholdsstoffer - der stilles i kontrakten forskellige krav til mærkning af produkter samt miljø og indholdsstoffer.
Se yderligere i udkast til kontrakt.
Del IV: Procedure
Roskilde
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
2026
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte
bestemmelser):
— Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
— Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til nationalret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
— Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
— Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk.1, nr. 4.
— Misligholdelse af en tidligere offentlig kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.
— Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.
— Ubetalt forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 7.
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt denne er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 - 136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, medmindre udelukkelse kan undlades på grundlag af udbudslovens øvrige bestemmelser, herunder § 138.
Bemærk at ordregiver forud for tildeling af kontrakt er forpligtet til at kræve, at den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger endelig dokumentation for oplysninger, der er afgivet i ESPD formularen vedrørende de for udbuddet gældende udelukkelsesgrunde. For danske virksomheder vil dokumentationen bestå i en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen mindre end 6 måneder før tilbudsfristen.
Dokumentation for en udenlandsk tilbudsgiver anhænger af mulighederne i det pågældende land. Bemærk at der i nærværende udbudsbekendtgørelses pkt. III.1.2) og III.1.3) yderligere findes krav til dokumentation for opfyldelse af mindstekravene til egnethed.
Særligt vedrørende embargo:
I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v.
Der henvises til EU-forordning 576/2022 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang.
Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for Tilbudsgivers og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen.
Det vil medføre udelukkelse fra udbudsproceduren, hvis en Tilbudsgiver eller dennes underleverandør er omfattet af forbuddet.
Dokumentationen skal i absolutte udgangspunkt være ordregiver i hænde senest 21 dage fra ordregivers fremsendelse af anmodning til relevant(e) tilbudsgiver(e).
Postadresse: Nævnerens Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk