Fakta om udbudet
Udbyder
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Vindere
(17.05.2022)
Viking Life-Saving Equipment A/S
Esbjerg
Levering af 2-delt indsatsdragt/Branddragter - forlængelse
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Erik Holstein
E-mail: fmi-sd-aam13@mil.dk
Telefon: +45 72814223
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Levering af 2-delt indsatsdragt/Branddragter - forlængelse
Levering af 2-delt indsatsdragt/Branddragter - forlængelse
Forlængelse af eksisterende rammeaftale om køb af Branddragter. Endvidere forhøjes værdien.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
FMI ønsker at forlænge rammeaftalen om anskaffelse af todelte indsatsdragter med 7 måneder. Dette skyldes, at genudbuddet af rammeaftalen er forsinket, og at de indsatsdragter, som FMI anskaffer via rammeaftalen, er nødvendige for at kunne understøtte Beredskabsstyrelsens operative opgaver. Det er FMIs vurdering, at denne forlængelse af løbetiden ikke udgør en ændring af et grundlæggende element i rammeaftalen, og ændringen derfor kan foretages inden for den afholdte udbudsproces og de udbudsretlige rammer for ændringer af kontrakter.
FMI agter på denne baggrund at forlænge rammeaftalen med Viking Life-Saving Equipment A/S. Aftale om forlængelse vil ikke blive indgået før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
By: Esbjerg
NUTS-kode: DK0 Danmark
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Værdien angivet i pkt. II.1.7) og V.2.4) er værdien af tillægget til rammeaftalen, og er således ikke udtryk for rammeaftalens samlede værdi.
Den samlede værdi af rammeaftalen, inklusiv værdien af tillægget, udgør 8.500.000DKK.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
FMI følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Rammeaftalen vil ikke blive indgået før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2.
I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en rammeaftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele rammeaftalen uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk