Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=330473&B=SUNDHEDSSTYRELSEN
Udbyder
Lægemiddelstyrelsen
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 06-06-2022
Time: 9:00
Læses:
Dato: 07-06-2022
Time: 9:00
Yderligere oplysninger
Fristen for anmodning prækvalifikation var sat til mandag, 2. pinsedag. På opfordring fra tilbudsgiver udskydes fristen derfor til tirsdag d. 7. maj, kl. 9.00.
Applikationsvedligehold på standardplatforme
Lægemiddelstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 37052485
Postadresse: Axel Heidesgade 1
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Troels Mogensen
E-mail: trm@dkma.dk
Telefon: +45 44889344
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://laegemiddelstyrelsen.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244519
Del II: Genstand
Applikationsvedligehold på standardplatforme
Lægemiddelstyrelsens forretningsapplikationer er bl.a. udviklet på en række standardsoftwareplatforme, som f.eks. MS Dynamics, Sitecore og Java. Lægemiddelstyrelsen ønsker nu at udbyde en rammekontrakt med én leverandør vedr. vedligehold og udvikling på disse platforme. Formålet med at indgå en rammeaftale med en leverandør er at minimere de løbende transaktionsomkostninger og give leverandøren mulighed for at opbygge et indgående kendskab til applikationerne, for dermed bedre at kunne løse opgaverne i medfør af rammeaftalen. Lægemiddelstyrelsen har indtil nu opereret med to forskellige aftaler til samme formål, men ønsker nu at slå opgaverne sammen i én rammeaftale. Den første større opgave for en ny leverandør vil således være at overtage applikationsporteføljen og sætte sig ind i den.
Lægemiddelstyrelsens forretningsapplikationer er bl.a. udviklet på en række standardsoftwareplatforme, som f.eks. MS Dynamics, Sitecore og Java. Lægemiddelstyrelsen ønsker nu at udbyde en rammekontrakt med én leverandør vedr. vedligehold og udvikling på disse platforme. Formålet med at indgå en rammeaftale med en leverandør er at minimere de løbende transaktionsomkostninger og give leverandøren mulighed for at opbygge et indgående kendskab til applikationerne, for dermed bedre at kunne løse opgaverne i medfør af rammeaftalen. Lægemiddelstyrelsen har indtil nu opereret med to forskellige aftaler til samme formål, men ønsker nu at slå opgaverne sammen i én rammeaftale. Den første større opgave for en ny leverandør vil således være at overtage applikationsporteføljen og sætte sig ind i den.
Se nærværende bekendtgørelses afsnit III.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Se ESPD.
Omsætning og soliditet baseret på nøgletal fra seneste afsluttede årsregnskab.
Mindstekrav til omsætning: 25 mio. DKK
Mindstekrav til soliditet: 10 % (regnet som egenkapitalens andel af den samlede balance)
Referencer fra tilsvarende kontrakter, som demonstrerer de fornødne kompetencer, ressourcer og erfaring til at opfylde nærværende udbudte rammeaftale. Referencerne vurderes ud fra hver hvor godt de svarer til ydelserne som skal præsteres på den nærværende udbudte rammekontrakt.
Tilbudsgiver skal vedlægge sine 5 mest relevante referencer. Referencerne skal indeholde kontaktoplysninger, og ordregiver forbeholder sig ret til at henvende sig til referencen for at få den bekræftet og uddybet.
Se udbudsmateriale.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0