Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
TV2/DANMARK A/S
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 02-06-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 07-06-2022
Time: 12:00
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 07-06-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 07-06-2032
Time: 12:00
Dynamisk indkøbssystem for IT-konsulenter og IT-rådgivere
TV2/DANMARK A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 10413494
Postadresse: Rugårdsvej 25
By: Odense C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Contract Management
E-mail: contract@tv2.dk
Telefon: +45 65919191
Fax: +45 65913322
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/178249030.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.tv2.dk/
Del II: Genstand
Dynamisk indkøbssystem for IT-konsulenter og IT-rådgivere
TV 2 ønsker med dette udbud at etablere et dynamisk indkøbssystem til ydelser vedrørende IT-konsulenter og IT-rådgivere.
Det dynamiske indkøbssystem er opdelt i 8 kategorier:
1) Ledelse af projekter og programmer samt porteføljestyring
2) Strategi, forandrings- og forretningsudvikling
3) IT-infrastruktur
4) IT-arkitektur
5) IT-sikkerhed og compliance
6) Udvikling og tilpasning af IT-systemer
7) Vedligeholdelse, service og support af IT-systemer
8) Testrådgivning og testledelse samt afvikling af test
Ansøgende virksomheder vil kunne blive optaget på en enkelt eller flere kategorier.
Kategori 1 Ledelse af projekter og programmer samt porteføljestyring
Eksempler på ydelser inden for kategorien ledelse af projekter og programmer samt porteføljestyring, men ikke begrænset til:
- Ledelse af agile (tværfaglige) projekter eller programmer samt etablering af styrings- og andre projektprocesser
- Teknisk eller organisatorisk projekt- eller programledelse
- Projekt- eller programorganisering og planlægning
- Fastlæggelse af projekt- eller programmål og succeskriterier
- Identificering og minimering af projekt- eller programrisici
- Rapportering/opfølgning på projektresultater og budgetter, herunder ressourceforbrug, fremdrift og afvigelser på projektniveau
- Kontrakt-, leverance- og leverandørstyring
- Bistand til gevinstkortlægning og gevinstrealisering
- Brugerinvolvering, behovsafdækning og facilitering af iterativ implementering og udvikling med inddragelse af forretningen/brugere (fx med brug af interaktions- og servicedesignmetoder)
- Porteføljestyring til sikring af overblik og sammenhæng mellem strategi og prioritering af projekter
Det dynamiske indkøbssystem etableres uden slutdato.
Kategori 2 Strategi, forandrings- og forretningsudvikling
Eksempler på ydelser inden for kategorien Strategi, forandrings- og forretningsudvikling, men ikke begrænset til:
- Strategisk ledelse - proces, analyse, organisation, strategisk udvikling og forankring
- Facilitering og ledelse af forandringsprocesser (forandringsledelse)
- Forretningsudvikling baseret på forretningsanalyse (m/u) business case, i forhold til nye it-anskaffelse eller optimering af et it-forretningsområde. Herunder scope afklaring, opstilling og præsentation af forretningsanalyse, vurdering af risici, effektiviseringstiltag, implementering og gevinstrealisering inkl. estimering af udgifter og gevinster
- Forretningsudvikling baseret på dataanalyse, herunder analyse og design af snitflader og integrationer til andre systemer samt data/strømme
- Etablering af datastrukturer til udtræk, flytning, sortering, opsplitning, sammenstilling samt opsummering af data
- Etablering af IT-platforme til fortolkning og analyse af data, eksempelvis større forretningsanalyser til identificering af forretningsmæssige effektiviseringspotentialer, udfordringer og løsninger
- Planlægning og gennemførelse af processer for konvertering, oprydning, sletning og arkivering af data mellem platforme og formater
Kategori 3 IT Infrastruktur
Eksempler på ydelser inden for kategorien IT-infrastruktur, men ikke begrænset til:
- Rådgivning og design af IT-infrastruktur
- IT-systemdrift
- Idriftsættelser
- Driftsstabilisering
- Serverdrift, netværksdrift og drift af klienter, herunder drift og overvågning af netværkstilgængelighed og -kapacitet samt netværksklienter
- Hardware- og softwaremæssig opsætning, konfigurering, fejlfinding og tuning af servere som databaseservere, filservere, backupservere, mailservere, printservere, webservere og applikationsservere
- Opsætning, konfigurering, fejlfinding og tuning af netværk og klienter, herunder
- hardwarekomponenter, som routere inkl. trådløse routere, switches, netværkskort og kabler
- Softwarekomponenter, som netværksoperativsystemer, netværksovervågningssystemer, firewalls og IT-sikkerhedssystemer
Det dynamiske indkøbssystem etableres uden slutdato.
Kategori 4 IT-arkitektur
Eksempler på ydelse inden for kategorien IT-arkitektur, men ikke begrænset til:
- Design af målbillede og fastlæggelse af infrastrukturarkitektur, transitionsarkitekturer, løsningsarkitektur og management-platformarkitekturer
- Udarbejdelse af målarkitektur inklusive sammenhængen til rammearkitekturen og integrationer til andre systemer i TV 2s IT-miljø
- Etablering, implementering og justering af arkitekturer
- Platformvalg samt konfigurering af dem og udarbejdelse af retningslinjer for valg af platforme
- Valg og anvendelse af standardapplikationer og udarbejdelse af retningslinjer for valg af applikationer samt strukturering af data og integrationer
- Design af relevante dele af udviklings-, test-, præ-produktions-, og drifts- miljø
- Systemintegration i forhold til både interne og eksterne it-systemer
- Implementering af it-arkitektur-funktioner i forretningen
Det dynamiske indkøbssystem etableres uden slutdato.
Kategori 5 IT-sikkerhed og compliance
Eksempler på ydelser inden for kategorien IT-sikkerhed og compliance, men ikke begrænset til:
- Generel rådgivning og undersøgelse af IT-sikkerhed
- Risikostyring samt gennemførelse af Risiko - og sårbarhedsanalyse
- Design og implementering af overvågningsprocesser samt løsning på beskyttelse mod hackerangreb, virusbeskyttelse, kryptering eller forvanskning af data
- Business continuity planlægning og afprøvning
- Etablering og brug af revisions- og kontrolspor
- Bistand til audit af IT-sikkerhed og anbefalinger til styrkelse heraf
- Bistand til valg og gennemførelse af sikkerhedscertificering
- Design af backup set og forretningskrav til sikkerhed mod datatab
- Penetrationstest og rapportering af sårbarhed
- Udarbejdelse af beredskabsplaner
- Opstilling af processer for "early warning" til iværksættelse af beredskabsplaner
- GDPR-sikkerhed og design samt implementering af processer til overholdelse af GDPR-regler (compliance og privacy).
Det dynamiske indkøbssystem etableres uden slutdato.
Kategori 6 Udvikling og tilpasning af IT-systemer
Eksempler på ydelser inden for kategorien udvikling og tilpasning af IT-systemer, men ikke begrænset til:
- Softwareudvikling knyttet til vedligeholdelse og fejlretning af eksisterende funktionalitet og konfigurering baseret på teknologi, som er almindeligt tilgængeligt på markedet eller som ikke er på markedet længere eller hvis tilgængelighed ophøre
- Analyse, design, data- og begrebsmodellering
- Etablering af integration og tilpasning af standardsoftware
- Opsætning og udvikling af systemer til bedre monitorering af kritisk infrastruktur og software
- Dataudtræk og konvertering af data
- Udarbejdelse af funktionelle krav og behov
- Udarbejdelse af dokumentation
- Videreudvikling af workflow
- Automatisering af rutineopgaver og værktøjsudvikling til effektivisering af arbejdsopgaver i udviklerteams
Det dynamiske indkøbssystem etableres uden slutdato.
Kategori 7 Vedligeholdelse, service og support af IT-systemer
Eksempler på ydelser inden for kategorien vedligeholdelse, service og support af IT-systemer, men ikke begrænset til:
- Videreudvikling, vedligeholdelse, optimering samt opgradering af software og applikationerne
- Client management
- Dokumentation
- Rådgivning vedrørende licenser
Det dynamiske indkøbssystem etableres uden slutdato.
Kategori 8 Testrådgivning og testledelse samt afvikling af test
Eksempler på ydelser inden for kategorien testrådgivning og testledelse samt afvikling af test, men ikke begrænset til:
- Test management
- Rådgivning om testoptimering
- Udarbejdelse af teststrategi og testdokumenter, herunder tidsplan, testplan, fremdriftsrapport, afslutningsrapport
- Planlægning af test, herunder testdesign, forudsætninger for afvikling, afklaring og skabelse af testdata, test cases og opsætning af miljøer, opsætning og betjening af testværktøj til rapportering og automatisering af test
- Rapportering og opfølgning på tests
- Afvikling af test generelt, herunder test af agilt udviklede it-systemer
- Vurdering af systemet på baggrund af testresultater
- Rådgivning indenfor test
Det dynamiske indkøbssystem etableres uden slutdato.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Under punktet Finansielle nøgletal skal Ansøger oplyse egenkapitalens størrelse for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Såfremt Ansøger er etableret inden for de seneste 3 år, skal Ansøger oplyse egenkapitalens størrelse i afsluttede regnskabsår. Såfremt Ansøger endnu ikke har afsluttet det første regnskabsår, skal Ansøger oplyse størrelsen på egenkapitalen på tidspunktet for anmodning om optagelse i det dynamiske indkøbssystem.
Under punktet Erhvervsansvarsforsikring, skal Ansøger bekræfte, at denne har tegnet erhvervsansvarsforsikring på tidspunktet for anmodning om optagelse i det dynamiske indkøbssystem samt angive størrelsen af forsikringens dækning ved enkeltskader.
Ansøger skal have en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Såfremt Ansøger er etableret inden for de seneste 3 år, skal Ansøger alene have haft en positiv egenkapital i afsluttede regnskabsår. Såfremt Ansøger endnu ikke afsluttet det første regnskabsår, skal Ansøger alene have en positiv egenkapital på tidspunktet for anmodning om optagelse i det dynamiske indkøbssystem.
Ansøgers erhvervsansvarsforsikring skal som minimum dække enkeltskader på op til 5.000.000 DKK.
Ansøger skal i beskrivelsen af hver reference angive følgende oplysninger:
- Hvilken kategori, der ønskes optagelse på.
For hver reference beskrives følgende:
- Referencevirksomhed - hvem opgaven er udført for
- Kontraktperioden - start- og slutdato
- Kontraktværdi - samlet for kontraktperioden
- Oplysninger om hvorvidt opgaven er udført i samarbejde med andre enheder/virksomheder
- Den konkrete ydelse og/eller projekt, hvilken kategori eller kategorier, jf. Bilag A1 Uddybende beskrivelse af kategorier, ydelsen er knyttet til samt Ansøgers rolle i leverancen.
- Hvorvidt den enkelte reference påviser erfaring med levering af ydelser til virksomheder med mere end 250 ansatte.
Der skal beskrives i alt tre (3) referencer pr. kategori, der anmodes om optagelse indenfor. Hvis Ansøger baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen, skal der samlet for Ansøger og den/de enhed(er), Ansøger baserer sin formåen på, beskrives 3 referencer pr. kategori.
- Ansøger har 2.400 tegn inkl. mellemrum til beskrivelse pr. reference. Såfremt Ansøger overskrider 2.400 tegn inkl. mellemrum, ser TV 2 bort fra den del af beskrivelsen, der overstiger den samlede begrænsning.
Referencerne skal være sammenlignelige med de eksempler på ydelser der er beskrevet for den kategori, der ønskes optagelse indenfor, jf. Bilag A1 Uddybende beskrivelse af kategorier. Ved sammenlignelig forstås
- Den samlede kontraktværdi pr. reference skal minimum udgøre en anslået værdi på 500.000 DKK.
- Mindst en reference skal demonstrere erfaring med levering af ydelser til virksomheder med mere end 250 ansatte.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk