Fakta om udbudet
Udbyder
Novafos A/S
Udbud af køb og levering af eltavler
Novafos A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31884993
Postadresse: Blokken 9, 1. sal
By: Birkerød
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3460
Land: Danmark
Kontaktperson: Rafi Baronian
E-mail: rba@novafos.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/175078018.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.novafos.dk/
Del II: Genstand
Udbud af køb og levering af eltavler
Nærværende udbud vedrører køb og levering af Eltavler til Novafos A/S
Novafos A/S har valgt at annullere udbuddet vedr. køb og levering af eltavler.
Annullationen skyldes, at Novafos ved tilbudsfristen udløb modtog kun 2 konditionsmæssige tilbud. Det fremgik af udbudsbetingelserne, at Novafos A/S ønskede at indgå rammeaftale med 4 økonomiske aktører, med mulighed for tildeling af ordrer via direkte tildeling og miniudbud.
Aftale med flere leverandører ville have været med til at sikre forsynings- og leveringsikkerhed, hvilket er aktuelt i de her tider, hvor flere leverandører oplever udfordringer med levering af udstyr/komponenter og uforholdsmæssige prisstigninger.
Det er Novafos A/S' vurdering, at aftale med kun 2 leverandører ikke ville have sikret forsynings- og leveringssikkerhed, idet Novafos A/S risikerede, at 2 leverandører ikke ville have haft den nødvendige kapacitet til at imødekomme alt efterspørgsel på området.
Novafos A/S agter, at påbegynde et nyt udbud på området snarest muligt, og senest ved slutning af maj 2022.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af køb og levering af eltavler
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136.
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-6.
I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation:
Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere
Revisorpåtegnet årsregnskab indeholdende tilbudsgivers egenkapital og soliditetsgrad i indtil det seneste disponible regnskabsår
I forhold til referencer udgør referencelisten i ESPD'et den endelige dokumentation, og de vindende tilbudsgivere skal i så fald ikke fremsende yderligere dokumentation for referencerne.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk