Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Miljøstyrelsen
Opdateringer
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 og 136 finder følgende frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i forbindelse med dette udbud: udbudslovens §§ 137, stk. 1, nr. 2 om konkurs mv.. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser.
Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD'et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.
Inden beslutning om tildeling af rammeaftalen skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152.
En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
- Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3.
- Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
EU udbud af IoT-enheder til registrering og opsamling af miljømålinger
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Sofie Greve
E-mail: sogre@mst.dk
Telefon: +45 20283306
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/178377327.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.mst.dk/
Del II: Genstand
EU udbud af IoT-enheder til registrering og opsamling af miljømålinger
Som led i Ordregivers drift af det nationale overvågningsprogram for vandmiljø og natur (NO-VANA), ønsker Ordregiver af indgå rammeaftale med en Leverandør af IoT-enheder og senso-rer til vandstand og temperatur i grundvandsboringer og vandløb. Leverandøren skal kunne understøtte Ordregivers drift ved løbende support og supplement af udstyr, ligesom leveran-dør kan tilbyde mere avancerede IoT-enheder og flere sensorer jf. Bilag 1 - Kravspecifikation.
Rammeaftaleperioden er fra den 1. august 2022 - 31. december 2023.
Der gøres opmærksom på, at der er option på forlængelse af rammeaftalen med op til 2 x 1 år.
Rammeaftalen har en samlet værdi på 7 mio. kr.
Til Ordregivers overvågning af vandmiljøet udbydes rammeaftale vedrørende levering af IoT-enheder og sensorer, som bl.a. skal bruges til grundvandsboringer og vandløbsstationer, der via mobil/trådløs dataforbindelse, skal forbindes til de fællesoffentlige miljødatabaser via Danmarks Miljøportal (DMP)s IoTConnect system. Leverandør skal kunne anvise netværksløsninger, som Ordregiver kan indgå aftale med og som evt. i kombination med ekstern antenne på IoT-enheder kan sikre driften også for fjernt og lavtliggende målestationer.
I IoTConnect systemet vil Ordregiver aflæse og justere opsætningen af målestationer med sensorer, som er placeret over hele Danmark. De målte data videregives derefter straks til de fællesoffentlige databaser, herunder bl.a. Jupiter for grund- og drikkevand og SaV for vandløb.
Ordregivers Fagkoordineringsgrupper (FKG) har fastlagt krav til IoT-enheder, sensorer og driften af måleprogrammet, som på den baggrund udføres af Ordregivers medarbejdere i lokale enheder.
IoT-enheder og sensorer monteres således på målestationerne af medarbejdere fra Ordregivers lokalenheder.
Dataloggersystemer og sensorer, som fremover indkøbes, skal drives fuldstændigt via ovenstående system, hvorfor det er en fordel, hvis Leverandørens IoT-enheder har Microsoft Azure-certificering (https://devicecatalog.azure.com/devices), da dette understøtter kompatibilitet med systemet. Certificering er for nuværende ikke et krav, så længe IoT-enheder har enkle integrationsmuligheder og sikker standardiseret kommunikationsprotokol, Ordregiver lægger vægt på IT sikkerhed og hører gerne om foranstaltninger, der skal sikre et højt fælles sikkerhedsniveau for net- og informationssystemer, jfr. EU direktiv 2016/1148.
Rammeaftalen kan forlænges med op til 2 x 1 år.
Den udbudte rammeaftale er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da et vil give ordregiver uforholdsmæssige administrative byrder i udbudsprocessen og i kontraktstyringen. Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Relevant erhvervsansvarsforsikring.
Som mindstekrav for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen kræves en dækningssum for erhvervsansvarsforsikringen på minimum DKK 2 mio.
1. En liste med de betydeligste leverancer af lignende varer som den udbudte rammeaftale, der er leveret inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen), med angivelse af beløb, datoer og modtagere, såvel offentlige som private.
Side 9/18
2. Teknikere eller tekniske organer til kvalitetskontrol
Ad 1: Minimum 2 relevante referencer fra leverancer af lignende leverancer som den udbudte rammeaftale inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen).
Ad 2: Tilbudsgiver skal have en dansktalende kontaktperson og en dansk- eller engelsktalende specialist
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at overvære åbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 og 136 finder følgende frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i forbindelse med dette udbud: udbudslovens §§ 137, stk. 1, nr. 2 om konkurs mv.. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser.
Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD'et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.
Inden beslutning om tildeling af rammeaftalen skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152.
En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
- Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3.
- Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk