23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 243-442348
Offentliggjort
16.12.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Region Nordjylland

Programpakke til medicinsk brug


Region Nordjylland

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Nordjylland
Niels Bohrs Vej 30
Att: Lasse Stender
9220 Aalborg Øst
DANMARK
Mailadresse: lasse.stender@rn.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.rn.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Sundhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Leveringsaftale om medicinsystem.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Region Nordjylland.

NUTS-kode DK05

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Kontrakten omfatter et koncerndækkende medicinsystem til anvendelse af ca. 7 500 aktive brugere på Region Nordjyllands somatiske og psykiatriske hospitaler.
Medicinsystemet skal indgå som en integreret del af Region Nordjyllands EPJ-løsning (CSC, Clinical Suite) og den kliniske IT-arbejdsplads, ligesom medicinsystemet skal kunne tilgå nationale services og herunder leve op til kravene for det fælles medicinkort (FMK).
Udover selve it-systemet omfatter kontrakten tilknyttede ydelser i form af:
— Projektledelse, konfiguration, installation, test, integration m.m.
— Tilhørende dokumentation af systemet, herunder også brugerdokumentation
— Løbende support og vedligeholdelse.
Support- og vedligeholdelsesaftalen indeholder mulighed for, at Regionen i support- og vedligeholdelsesaftalens varighed indkøber konsulentressourcer på rammeaftalevilkår, eksempelvis til videreudviklingsopgaver.
Endvidere omfatter kontrakten en række ydelser til anskaffelse på optionsvilkår. Det drejer sig om ydelser indenfor:
— Uddannelse (til forskellige målgrupper, som fremmødeundervisning og som e-læring)
— Funktionalitet (kompleks medicinering (kræftbehandling), avanceret beslutningsstøtte samt brug af medicinsystemet på mobile enheder)
— Snitflade til nuværende specialesystem til kræftbehandling på Onkologisk Afdeling (ARIA Medical Oncology)
— Integration til Sygehusapotekets produktionssystem (BD Cato)
— Indkøb af hardware og software (til medicinsystemet på serverniveau samt udstyr til scanning af stregkoder og print af labels)
— Tilkøb af brugerlicenser
— Drift og overvågning
— Løsning for nødadgang
— Udvidet support og vedligeholdelse.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

48180000, 72200000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Værdi: 30 370 267 DKK
Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af
1. Funktionalitet. Vægtning 25
2. Pris. Vægtning 25
3. System og åbenhed. Vægtning 15
4. Support, vedligeholdelse og drift. Vægtning 15
5. Projektledelse og samarbejde. Vægtning 15
6. Budgetsikkerhed. Vægtning 5
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
2015-004297
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Vejledende forhåndsmeddelelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 172-305037 af 9.9.2014

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 225-397762 af 21.11.2014

Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2013/S 248-432953 af 20.12.2013

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 233-410668 af 3.12.2014

Del V: Kontrakttildeling

Kontrakt nr.: 1 Betegnelse: Leveringsaftale om medicinsystem
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
1.12.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 2
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Systematic A/S
Søren Frichs Vej 39
8000 Århus
DANMARK

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 30 370 267 DKK
Eksklusive moms
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: ja
Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand:
Værdi eksklusive moms 4 320 000 DKK
Kort beskrivelse af den værdi/andel af kontrakten, som gives i underentreprise: Driftsydelser.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København K
DANMARK
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. med senere ændringer, som følger:
— Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Senest samtidigt med indgivelsen af klagen til Klagenævnet for Udbud skal Klager skriftligt underrette Ordregiver om den påståede overtrædelse samt om, at klagen indbringes for Klagenævnet.

Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11.12.2015

Send til en kollega

0.047