Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=329086&B=KFST
Udbyder
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Vindere
udbud vedrørende Rammeaftale om vedligeholdelse og videreudvikling af udbud.dk
(09.09.2022)
Commentor A/S
Visionsvej 51
9000 Aalborg
Udbud vedrørende Rammeaftale om vedligeholdelse og videreudvikling af udbud.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 10294819
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Simon Busch
E-mail: sbu@kfst.dk
Telefon: +45 41715283
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kfst.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/348227
Del II: Genstand
Udbud vedrørende Rammeaftale om vedligeholdelse og videreudvikling af udbud.dk
Udbud.dk (”Løsningen”) er en annonceringsplatform, som giver overblik over danske myndigheders indkøb. Løsningen viser både EU-udbud, udbud under tærskelværdierne og myndighedernes indkøbsplaner. Siden opdateres dagligt med nye udbud.
Rammeaftalens forventede værdi er angivet i II.1.5). Rammeaftalens maksimale værdi er kr. 3.300.000. Den maksimale værdi er sat 20 % højere end den forventede værdi for at sikre eventuelle yderligere opgaver, der kan opstå i løbet af aftaleperioden, fx opgaver vedrørende IT-sikkerhed, kan løses af leverandøren.
Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud med henblik på indgåelse af en rammeaftale med en leverandør.
Ordregiver forventer at udvælge 5 ansøgere til at afgive tilbud. Såfremt der modtages flere end 5 egnede ansøgninger, vil ordregiver begrænse antallet ud fra følgende objektive og ikke-diskriminerende kriterier:
Udvælgelsen af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud vil ske efter en vurdering af, hvilke ansøgere, der i størst mulig omfang har dokumenteret erfaring med lignende opgaver som den udbudte kontrakt.
Følgende tillægges særlig positiv betydning i udvælgelsen:
- At der dokumenteres er faring med vedligeholdelse og videreudvikling af webbaserede indberetningsløsninger, særligt for offentlige myndigheder
- At der dokumenteres erfaring med visitering, håndtering og effektiv løsning af fejlindmeldelser.
- At der dokumenteres erfaring med udstilling af API’er og integrationer til andre løsninger, herunder tilslutning til det fællesoffentlige system NemLog-In.
- At der dokumenteres erfaring med vedligehold og videreudvikling af løsninger, der driftes af andre end leverandøren selv.
Antallet af referencer vil ikke selvstændigt være afgørende, idet det er det samlede billede af referencernes omfang og relevans i forhold til det udbudte, der er afgørende. Udvælgelsen vil ske på tværs af alle indleverede referencer.
Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger om referencerne, som ansøger angiver i ESPD’ets del IV, C: Teknisk og faglig formåen. Hvis ansøger lever op til ovenstående kriterier for udvælgelse, skal ansøger i ESPD’ets del V: Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere, blot besvares med ”Ja”. Det er således ikke et krav, at ansøger angiver yderligere oplysninger eller beskrivelser i ESPD’ets del V.
Den udbudte rammeaftale er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da ydelserne under rammeaftalen er tæt forbundet. Ordregiver har endvidere behov for en ensartet tilgang til opgaveløsningen. En opdeling af rammeaftalen vil desuden være uhensigtsmæssig ud fra Ordregivers ønske om et strategisk samarbejde med én leverandør samt stordriftsfordele forbundet hermed.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal angive de betydeligste tilsvarende referencer, der er udført inden for de seneste 3 år regnet fra ansøgningsfristen i det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) del IV afsnit C. Referencerne skal beskrives i ESPD’et og kan ikke vedlægges som bilag.
Referencelisten skal omfatte de betydeligste leverancer af tilsvarende ydelser, som er omfattet af den udbudte rammeaftale.
Referencerne skal indeholde: Modtager af arbejdet/ydelsen, tidspunkt for opgavens udførelse og beskrivelse af projektets art og omfang, samt samlet kontraktsum.
Ansøger skal angive minimum 2 (to) og maksimum 5 (fem) referencer. Hvis ansøger angiver flere end 5 referencer er det kun de første 5 referencer, der indgår i vurderingen af ansøgningen. Der kan maksimalt angives 5 referencer, uanset om der er tale om en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på en anden virksomheds formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium).
Ansøger skal have mindst én (1) reference inden for hvert af nedenstående punkter, der kan dokumentere erfaring med:
- Videreudvikling og vedligehold af .NET baserede webløsninger.
- Tilslutning til det fællesoffentlige system NemLog-In.
- Vedligeholdelse og videreudvikling af mobilsites baseret på JavaScript.
Hver af referencerne kan angå flere af de anførte punkter.
Den referenceliste som skal indeholdes i ESPD'et, anses af Ordregiver for at være den endelige dokumentation for ansøgers referencer.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af rammeaftalen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakt.
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 og 136 finder de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137 anvendelse i forbindelse med dette udbud. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser.
Ansøger skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.
Inden beslutning om tildeling af rammeaftalen skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en ansøger eller tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt.
En ansøger, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en ansøger, hvis ordregiver har meddelt ansøger, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Som dokumentation for, at ansøger ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
- Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at ansøger ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at ansøgeren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7.
- Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis ansøger, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk