23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 065-171891
Offentliggjort
01.04.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Ejerkredsen ØS Indsigt

Begrænset udbud af rammeaftale om IT-tjenesteydelser i form af udvikling, support, vedligeholdelse og drift af økonomisystemet ØS Indsigt


Ejerkredsen ØS Indsigt

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ejerkredsen ØS Indsigt
CVR-nummer: 39104040
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Uldbjerg
E-mail: kontakt@tohv.dk
Telefon: +45 53383688
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/88dd00d3-01b4-43f7-9274-b32e7e5c36fa/homepage
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Ejerkredsen ØS Indsigt er en forening for fællesoffentligt samarbejde, og består af en række offentlige myndigheder, som fremgår af udbudsmaterialets Rammeaftalebilag 13 - Medlemmer af Kunden.
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Indkøbscentral

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Begrænset udbud af rammeaftale om IT-tjenesteydelser i form af udvikling, support, vedligeholdelse og drift af økonomisystemet ØS Indsigt

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Nærværende udbud vedrører rammeaftale om IT-tjenesteydelser i form af udvikling, support, vedligeholdelse og drift af økonomisystemet ØS Indsigt til foreningen Ejerkredsen ØS Indsigt og dennes medlemmer.

Udbuddet foretages af en række ordregivende enheder i fællesskab.

De ordregivende enheder er (herefter Ordregiver):

- Ejerkredsen ØS Indsigt

- De offentlige myndigheder, som er medlemmer af ØS Indsigt Ejerkredsen

- En række potentielle medlemmer af ØS Indsigt Ejerkredsen

Ordregiver er for nuværende en sammenslutning af 11 kommuner og 2 regioner.

Gennem medlemskab opnås en tidsubegrænset, ikke-eksklusiv brugsret til systemet. De offentlige enheder, som deltager i udbuddet som medlemmer (enten som nuværende eller potentielle) af Ordregiver er alle opregnet i Rammeaftalebilag 13 – Medlemmer af Kunden.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omhandler indgåelse af rammeaftale om IT-tjenesteydelser i form af udvikling, support, vedligeholdelse og drift af økonomisystemet ØS Indsigt og omfatter følgende ydelser:

- Leverancen, som udmunder i leverandørens overtagelse af drift, udvikling-, vedligeholdelses- og supportansvaret for ØS Indsigt (Systemet) fra Ordregivers eksisterende leverandør.

- Efterfølgende udvikling og videreudvikling af Systemet i form af primært agile udviklingsprojekter i nært samarbejde med Ordregiver

- Service Desk for Ordregiver

- Vedligeholdelse og teknisk support af Systemet i medlemmernes driftsmiljøer som for 12 medlemmer driftsafvikles i et fælles hostingmiljø som ligeledes skal stilles til rådighed af leverandøren.

- Vedligeholdelse og support af det fælles Hostingmiljø

- Rådgivning om og gennemførelse af udviklingsopgaver til modernisering af Systemet

- Håndtering og varetagelse af opdateringer af Systemet hos hvert medlem

- Deployment af patches, versioner og releases hos hvert medlem ved behov

De udbudte ydelser er nærmere beskrevet i Rammeaftalen med tilhørende bilag.

Ordregiver har et forventet budget på ca. 20 mio. kr. årligt til udvikling, vedligeholdelse og support af Systemet. Herudover omfatter den udbudte rammeaftale leverandørens driftsafvikling af 12 medlemmers driftsmiljøer i det fælles hostingmiljø.

Den samlede anslåede værdi for rammeaftalen er estimeret til mellem 95 – 120 mio. DKK ekskl. moms. Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse.

Ordregiver er opmærksom på, at kommuner og regioner har interesse for Ordregivers koncept.

Ordregiver forventer at kunne optage nye medlemmer fra passivlisten over rammeaftaleperioden i medfør af rammeaftalens regulering heraf, hvorfor den udbudte værdi af rammeaftalen skønnes at kunne ændre sig.

Rammeaftalens maksimale samlede værdi i den fulde løbetid udgør 150 mio. DKK ekskl. moms.

Modernisering af ØS Indsigt

ØS Indsigt (Systemet) er et større brugervenligt økonomisystem til kommuner og regioner, der er ejet af Ejerkredsen ØS Indsigt. ØS Indsigt har ca. 50.000 brugere, hvor 90% er sporadiske brugere og 10% er intense brugere, der bruger Systemet hyppigt hver dag.

Systemet er i gang med en modernisering for at kunne realisere målbilledet. Ejerkredsen har valgt moderniseringsstrategien ”Byg ovenpå og ved siden af”. Strategien omfatter at Systemet moderniseres ved løbende at udstille moduler som forretningsservices og indføre et nyt visningsrammeværk, der kun anvender de nye forretningsservices. Kernen af systemet vil ikke blive grundlæggende forbedret, men den del af kildekoden forventes kun at skulle forandres i mindre grad. Moderniseringen vil løbende reducere kernens omfang og ende op med en mindre kerne, som kunne fornyes i en ny udviklingsproces. Udskiftning af kernen vil sandsynligvis ikke ske i denne rammeaftaleperiode.

Det giver Ejerkredsen følgende fordele:

- Moderniseringen kan ske løbende og giver Ejerkredsen mulighed for at prioritere anderledes undervejs

- Ejerkredsen kan sideløbende få udviklet ny funktionalitet

- Ejerkredsen får en suite af forretningsapplikationer i stedet for et silosystem, som bedre kan indgå i samspil med medlemmernes it-portefølje.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Leverancen / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Metode / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen indeholder en (1) option.

Rammeaftalebilag 03 - Leverancebeskrivelse, afsnit 7 beskriver optionen ”Migrering af Region Midtjyllands driftsmiljø til hostingmiljøet”, som Ordregiver kan vælge at lade indgå som en del af rammeaftalen. Optionen kan tidligst antages af Ordregiver fra 01.11.2022.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der afholdes et indledende informationsmøde for samtlige interesserede leverandører, den 11.02.2022.

Tidspunktet for informationsmødet fremgår af tidsplanen i Udbudsbetingelsernes, punkt 1.8.

Informationsmøde afholdes virtuelt via Microsoft Teams.

Informationsmødet afholdes på dansk.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 025-062687
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ejerkredsen ØS Indsigt har på foranledning af spørgsmål fra tilbudsgivere konstateret, at der er forhold i udbudsmaterialet, som kræver tilpasning ud over, hvad Ejerkredsen kan foretage indenfor de udbudsretlige rammer. Ejerkredsen ØS Indsigt ser sig derfor nødsaget til at annullere udbuddet.

Ejerkredsen ØS Indsigt vil offentliggøre et nyt udbud snarest muligt.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr.618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr.1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sigtil:

1) en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevetudvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af enbegrundelse for beslutningen;

2) Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III ellerforsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbudinden:

2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske UnionsTidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvorbekendtgørelsen er blevet offentliggjort,

2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivereom, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen,

2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvorordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4,

2.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2, 2. pkt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29/03/2022

Send til en kollega

0.062