23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 240-435141
Offentliggjort
11.12.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Danmarks Tekniske Universitet — DTU

Vindere

(18.05.2016)
COMM2IG A/S
Kokkedal Industripark 104
2980 Kokkedal

Begrænset udbud af PCer, Workstation og skærme.


Danmarks Tekniske Universitet — DTU

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Danmarks Tekniske Universitet — DTU
30060946
Anker Engelunds Vej 1
Att: Strategisk Indkøbskonsulent John Tandrup Riedel
2800 Kongens Lyngby
DANMARK
Telefon: +45 45252525
Mailadresse: jotri@adm.dtu.dk

Internetadresse(r):

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/165863

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=154437&B=DTU

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=154437&B=DTU

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Uddannelse
Andet: Forskning
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Begrænset udbud af PCer, Workstation og skærme.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Kongens Lyngby.

NUTS-kode DK012

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 2

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 48

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 50 000 000 og 90 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Nærværende prækvalifikation omfatter rammekontrakter for køb af computere og skærme til DTU for en periode på et år med mulighed for forlængelse af samarbejdet i 3 X 1 år.
DTU har ca. 5 500 medarbejdere fordelt på 29 institutter/centre og 8 administrative afdelinger og det er forventningen at DTU’s samlede indkøb på kontrakterne vil blive cirka 1 000 stationære computere, cirka 1 000 bærbare computere og 1 000 skærme årligt. Fordeling forventes at følge markedsudvikling. Grundet den betydelige volumen forventer DTU at kunne opnå fordelagtige vilkår.
DTU forventer at prækvalificere mellem 5 og 7 ansøgere på hver af nedenstående delaftaler, som vil blive inviteret til at afgive tilbud.
Tilbuddene vil blive evalueret på baggrund af tildelingskriteriet »det økonomisk mest fordelagtige tilbud« på baggrund af de kriterier, der bliver anført i opfordringen til at afgive tilbud.
DTU ønsker at indgå kontrakter med Tilbudsgiverne om levering indenfor nedennævnte kategorier i rammekontraktperioden.
Delaftale 1) Stationære computere
Delaftale 2) Bærbare computere
Delaftale 3) Skærme.
Delaftale 1 forventes at omfatte 3 forskellige stationære computere, samt en stationær workstation med en række standardkonfigurationer og en række optioner og ønsker.
Delaftale 2 forventes at omfatte 3 forskellige bærbare computere, samt en bærbar workstation med en række standardkonfigurationer og en række optioner og ønsker.
Delaftale 3 forventes at omfatte 3 forskellige skærme med en række standardkonfigurationer og en række optioner og ønsker.
De enkelte computere og skærme, der tilbydes under en delaftale, skal være af samme mærke/fabrikat, og Ansøger kan ikke ændre dette fabrikat i rammekontraktens løbetid. Dette krav skal sikre, at Ordregivers it-medarbejdere ikke efterfølgende skal være i stand til at supportere et større antal fabrikater end højst nødvendigt.
Ordregiver vil også indarbejde procedurer for at udskifte de tilbudte modeller, så der sikres tidssvarende modeller i aftalens løbetid.
Rammeaftalen udbydes på vegne af Danmarks Tekniske Universitet (DTU), baseret på DTU‘ behov og volumen, yderligere vil Copenhagen Business School (CBS) have mulighed for at tilslutte sig rammeaftalen inden for en afgrænset periode efter rammeaftalens indgåelse. CBS mulige antal enheder indgår ikke i tal ovenfor, men forventet volumen er regnet med i interval for anslået værdi af kontrakt. Nærmere rammer for tilslutningsaftalen findes i udbudsmaterialet.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

30213300, 30213100, 30214000, 30231310

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 50 000 000 og 90 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Mulighed for 3 x 1 års forlængelse.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 3
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 048 (fra tildeling af kontrakten)

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Begrænset udbud af Stationære PCer
1) Kort beskrivelse
Henviser til beskrivelse i punkt II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

30213300, 30213100, 30214000, 30231310

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Begrænset udbud af Bærbare PCer
1) Kort beskrivelse
Henviser til beskrivelse i punkt II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

30213100, 30213300, 30214000, 30231310

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Begrænset udbud af PC-Skærme
1) Kort beskrivelse
Henviser til beskrivelse i punkt II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

30231310, 30213100, 30213300, 30214000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Det henvises til udbudsmateriale.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Det henvises til udbudsmateriale.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af tjenesteydere, skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgeren skal dokumentere, at han ikke har ubetalt forfalden gæld til offentlige virksomheder. Af lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger mv., fremgår det, at offentlige ordregivere ved køb af varer og tjenesteydelser skal kræve, at enhver tilbudsgiver afgiver en erklæring på tro og love om, i hvilket omfang tilbudsgiveren har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige i form af skatter, afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller det land, hvor tilbudsgiveren er etableret.
Ansøgeren skal endvidere afgive erklæring på tro og love om, at Ansøgeren ikke befinder sig i en af de i udbudsdirektivets art 45, stk. 1 og stk. 2 nævnte situationer, jf. bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 § 11, stk. 1.
Ansøgeren skal afgive tro og love-erklæring, som er vedlagt udbudsbetingelserne som Skabelon A. Manglende udfyldelse af skabelon A medfører, at Ansøgningen i det hele anses som ukonditionsmæssig.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Som dokumentation for Ansøgerens finansielle og økonomisk formåen skal ansøgeren vedlægge følgende materiale:
a) Erklæring om omsætning, soliditetsgrad og overskudsgrad for de seneste tre disponible regnskabsår ved Ansøgerens udfyldelse af Skabelon B.
b) Kopi af de sidste 3 årsregnskaber — alternativt henvisning til hjemmeside hvor disse findes Ordregiver gør opmærksom på, at det ikke er tilstrækkelig dokumentation at vedlægge virksomhedens årsregnskaber. Ansøgeren skal udfylde skabelon B. Manglende udfyldelse af skabelon B medfører, at Ansøgningen i det hele anses som ukonditionsmæssigt.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Som dokumentation for Ansøgerens tekniske formåen skal Ansøgeren vedlægge følgende materiale, ved Ansøgers udfyldelse af Skabelon C.
a) Oplysning om de væsentligste sammenlignelige opgaver, som Ansøgeren har udført i løbet af de sidste 3 kalenderår, med angivelse af tidspunkt herfor, samt navn og telefonnummer på kunderne.
b) Oplysning om ansøgers antal ansatte.
c) Oplysninger om ansøgers interne retningslinjer for miljøansvarlighed (herunder evt. miljøsystemer/certificeringer).
d) Oplysninger om ansøgers interne retningslinjer for social ansvarlighed og etik for virksomhedens egne ansatte samt eventuelle underleverandører fra udviklingslande.
e) Oplysninger om ansøgers interne kvalitetssikringsprocedurer (herunder evt. kvalitetssystemer).
f) Oplysninger om hvordan ansøger generelt håndterer support ved Ansøger, samt oplysninger om Ansøgers supportorganisation der dokumenterer eller sandsynliggør at Ansøger er i stand til levere professionel support på dansk.
g) Oplysninger om ansøgers produktionskapacitet, eller alternativt oplysninger om de aftaler Ansøger har indgået med producenter og/eller underleverandører, der dokumenterer eller sandsynliggør at Ansøger er i stand til levere et betydeligt antal computere indenfor nogle forholdsvis korte tidsfrister.
h) Angiv referencer vedr. opsætning af Elektroniske kataloger (til kundens E-handel system), som Ansøger har gennemført. Det skal fremgå om der er tale om Punch-out løsning til website eller internt katalog med periodisk opdatering.
Manglende udfyldelse af skabelon C medfører, at Ansøgningen i det hele anses som ukonditionsmæssigt.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindsteantal 5: og største antal 7
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt antallet af egnede virksomheder overstiger 7 for hver delaftale, vil den videre selektion ske på baggrund af dokumentation for teknisk kapacitet, jf. skabelon C i prioriteret rækkefølge:
— Ansøgers referencer (jf. Teknisk kapacitet, punkt a)
— Ansøgers kvalitet vedr. produktionskapacitet og levering (jf. Teknisk kapacitet, punkt g)
— Ansøgers håndtering af support generelt (jf. Teknisk kapacitet, punkt f)
— Ansøgers referencer vedr. Elektroniske kataloger (E-handel) (jf. Teknisk kapacitet, punkt h)
— Ansøgers interne retningslinjer for miljøansvarlighed (jf. Teknisk kapacitet, punkt c)
— Ansøgers interne retningslinjer for social ansvarlighed og etik (jf. Teknisk kapacitet, punkt d).
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
15/12050
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
15.1.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Anfør projektet/-erne og/eller programmet/-merne: Noget udstyr der indkøbes på denne rammeaftale kan blive indkøbt til Horizon 2020 projekter.
VI.3) Yderligere oplysninger
1) Afgrænsning af ordregiver:
Ordregiver i forhold til nærværende udbud er Danmarks Tekniske Universitet (DTU). Derudover har Copenhagen Business School (CBS) mulighed for at tilslutte sig rammeaftalen via en tilslutningsaftale. Såfremt CBS vælger at tilslutte sig aftalen er institutionerne berettiget til på egne vegne og inden for rammeaftalens område at indgå selvstændige leveranceaftaler på baggrund af rammeaftalen. Området for indgåelse af egne leveranceaftaler med institutionerne som selvstændig kontraktpart er nærmere afgrænset i udbudsmaterialet.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen/Danish Competition and Consumer Authority
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/
Fax: +45 41715100

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage skal indgives til klagenævnet inden bestemte frister. Klageover ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden 45 kalenderdage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Hvis der er tale om en rammeaftale er fristen 6 måneder fra ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med. Ved klager i forbindelse med udbud efter Tilbudsloven skal klage indgives 45 dage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren har besluttet at indgå kontraktmed. Hvis der er tale om en rammeaftale under Tilbudsloven er fristen 6 måneder regnet fra den dag, hvor ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren har besluttet at indgå kontrakt med.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
7.12.2015

Send til en kollega

0.094