23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 058-152303
Offentliggjort
23.03.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Herning Kommune

Vindere

(08.08.2022)
KMD A/S
Ballerup

Pladsanvisningssystem


Herning Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Herning Kommune
CVR-nummer: 29 18 99 19
Postadresse: Torvet 5
By: Herning
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 7400
Land: Danmark
Kontaktperson: Marc Masana
E-mail: marc.masana@herning.dk
Telefon: +45 96282349
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9bf2fa96-42a2-4b00-befe-e9d7402a5758/homepage
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Holstebro Kommune
CVR-nummer: 29189927
By: Holstebro
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Land: Danmark
E-mail: kommunen@holstebro.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.Holstebro.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
</div>
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9bf2fa96-42a2-4b00-befe-e9d7402a5758/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9bf2fa96-42a2-4b00-befe-e9d7402a5758/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9bf2fa96-42a2-4b00-befe-e9d7402a5758/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Pladsanvisningssystem

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Offentligt udbud vedrørende et IT system til pladsanvisning i Herning og Holstebro Kommunes Børn og Unge forvaltning.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72220000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
72240000 Systemanalyse og programmering
72250000 System- og supporttjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Herning og Holstebro Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører indkøb af adgang til et pladsanvisningssystem til Herning og Holstebro Kommunes Børn og Unge forvaltning.

En nærmere beskrivelse findes i Bilag 2.

Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, da ordregiver vurderer at det samlet set giver ordregiver den bedste og mest sammenhængende løsning, ikke at dele aftalen op.

Den udbudte Kontrakt løber 4 år, og kan forlænges med op til 4 år.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50%
Kvalitetskriterium - Navn: Servicemål og implementering / Vægtning: 20%
Kvalitetskriterium - Navn: Brugerinvolvering / Vægtning: 10%
Pris - Vægtning: 20%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Mulighed for ordregiver for at forlænge kontrakten i op til 48 måneder

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

I materialet indgår nogle obligatoriske optioner som tilbudsgiver skal afgive tilbud på, i forbindelse med sit tilbud. Disse vedrører snitflader og indgår i evalueringen som beskrevet i materialet.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal de seneste 3 regnskabsår leve op til mindstekravene til egenkapital og soliditetsgrad

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- positiv egenkapital

- soliditetsgrad på minimum 10%

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal fremvise en referenceliste

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Referencelisten skal minimum indeholde 3 referencer på kommuner der benytter ansøgers pladsanvisningssystem. Referencerne skal være fra kommuner hvor løsningen har været i drift i minimum 1 år på tidspunktet for aflevering af ansøgningen. Minimum 2 af de 3 referencer skal være for kommuner med mere end 80.000 indbyggere.

Følgende skal oplyses for hver reference:

• Kundens navn og kontaktoplysninger

• Opgavens omfang

• Kontraktperiode

• Idriftsættelsestidspunkt

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 29/04/2022
Tidspunkt: 09:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 8 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 29/04/2022
Tidspunkt: 09:00
Sted:

Herning Kommune

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der vil ikke være offentlig adgang i forbindelse med åbning af tilbuddene.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/03/2022

Send til en kollega

0.156