Fakta om udbudet
Udbyder
SKAT
Opdateringer
I stedet for: II.1.4) Rammeaftale med flere aktører største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 10 IV.3.4) 18.1.2016 (12:00) II.1.4) Rammeaftale med flere aktører største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 6 IV.3.4) 1.2.2016 (12:00)
Oplysninger om rammeaftale:
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Oplysninger om rammeaftale:
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Rammeaftale om IT-Konsulentbistand inden for Projektdesign og Analyse.
SKAT
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
SKAT
Østbanegade 123
Kontaktpunkt(er): IT Styring og Aftaler
Att: Martin Andersen
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 72371060
Mailadresse: konsulentrammeaftalepraekvalifikation@skat.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.SKAT.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1716772
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.
NUTS-kode DK01
største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 10
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 48Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 100 000 000 og 150 000 000 DKK
Rammeaftalen omfatter IT-Konsulentbistand til Projektdesign og Analyse af projekter, herunder rådgivning og udførende opgaver.
Rammeaftalen indeholder følgende ydelsesområder:
1. Design, planlægning og dokumentation
2. Implementeringsstrategi
3. Kommunikationsstrategi
4. Konverteringsstrategi
5. Teststrategi
6. Udbudsstrategi
7. Forretningsmodellering
8. Service- og begrebsmodellering
9. Teknisk-, informations- og applikationsarkitektur
10. Udvikling af projektstyringsmetoder og -værktøjer til projektanalyse og -design.
Uddybning af rammeaftalens ydelsesområder:
1. Ved design, planlægning og dokumentation af projekter, forstås fastlæggelse af projekters udviklingsmodel (agil/plandrevet eller en kombination heraf), anskaffelsesmodel (udbud/egenudvikling) samt dokumentationsudarbejdelse af valgte modeller.
2. Ved implementeringsstrategi forstås identifikation og godkendelse af visionen for forandringer, den overordnede tilgang til og målsætning for implementeringsprogrammet samt beskrivelse af de overordnede principper for kommunikation og involvering af projektets målgrupper.
3. Ved kommunikationsstrategi forstås model for kommunikationen af projektets budskaber, samt at disse sendes til rette målgrupper på den rigtige måde og på de rette tidspunkter.
4. Ved konverteringsstrategi forstås identifikation af hvordan konverteringen forventes gennemført, hvilke systemer, der skal levere data, hvilke tekniske, juridiske og forretningsmæssige rammer der arbejdes indenfor samt risikovurdering og validering med væsentlige interessenter
5. Ved teststrategi forstås gennemførelse af en ProduktRisikoAnalyse (PRA), formulering og godkendelse af en Teststrategi samt estimering af den samlede testopgave.
6.'Ved udbudsstrategi forstås identifikation af projektets anskaffelsesmodel, udarbejdelse af kravspecifikation og udbudsbilag, udarbejdelse af konkurrenceparametre samt evaluering af tilbud.
7. Ved forretningsmodellering forstås, at skabe et enslydende sprog på tværs af SKATs systemportefølje. Således skabes de initielle rammer for opgavens udformning, f.eks. i form af skærmbilledeprototyping.
8. Ved service- og begrebsmodellering forstås forretningsmodelleringsydelser, hvor begreber og processer fastlægges for den kommunikation som skal flyde inden for den givne opgaves rammer.
9. Teknisk-, informations- og applikationsarkitektur dækker over rådgivning og udførende roller inden for arkitektur og design.
10. Ved Udvikling af projektstyringsmetoder og -værktøjer til projektanalyse og -design forstås udvikling af metoder og værktøjer til plandrevne- såvel som agile projektmodeller på baggrund af aktuelle behov og best practice, herunder beskrivelse af strategier og modeller i forbindelse med fastlæggelse af scope.
Beskrivelsen er ikke udtømmende, og en nærmere beskrivelse vil fremgå af udbudsmaterialet.
Den udbudte rammeaftale er ikke eksklusiv og udelukker dermed ikke Skatteministeriets ressortområde fra at foretage indkøb på anden vis. Eksempelvis ved udbud af konsulentopgaver inden for rammeaftalens ydelsesområde.
Tildeling af kontrakter vil ske ved fornyet konkurrenceudsættelse (miniudbud). Proceduren herfor vil være nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Rammeaftalen kan benyttes af hele Skatteministeriet, der på udstedelsestidspunktet for denne bekendtgørelse består af Skatteministeriets departement, SKAT, Skatteankestyrelsen og Spillemyndigheden.
72000000, 72600000, 72222000, 72300000, 72310000, 79410000
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 100 000 000 og 150 000 000 DKK
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer.
Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk
Virksomhedsoplysninger skal fremsendes for hver enkelt deltager i sammenslutningen.
Skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger kan hentes, jf. pkt. VI.3).
Beskrivelse af de særlige vilkår: I rammeaftalen vil hensynet til samfundsansvar som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, blive inddraget i relevant omfang.
Det vil være et kontraktmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område. Kontrakten vil derfor indeholde en bestemmelse, der sikrer dette. Ved opfyldelse af kontrakten, jf. ovenfor, forstås arbejde udført i Danmark med henblik på kontraktens opfyldelse.
Der vil i udbudsmaterialet blive stillet krav om overholdelse af persondatalovgivningen. Det bemærkes at data, der er underlagt »krigsreglen« i persondatalovens § 41, stk. 4, omfattet af rammeaftalen, kun må behandles i Danmark.
Leverandøren og alle som bistår leverandøren i relation til rammeaftalens opfyldelse, herunder personale og underleverandører, skal kunne sikkerhedsgodkendes til det niveau, som kræves af Politiets og Forsvarets sikkerhedsmyndighed. Se nærmere i Sikkerhedscirkulæret CIS nr. 10338 af 17.12.2014.
Denne sikkerhedsgodkendelse skal kunne opretholdes i hele rammeaftalens løbetid samt kontrakter indgået på baggrund heraf.
I. En tro og love-erklæring om:
Hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændring af visse andre love, LBK nr. 336 af 13.5.1997. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som skal benyttes og hentes på: http://www.SKAT.dk > Om SKAT > Leverandør og indkøb > Udbud og Indkøb >EU udbud > Begrænset udbud af IT-konsulentrammeaftale inden for Projektdesign og Analyse.
Som alternativ til en tro og love-erklæring vedrørende ubetalt forfalden gæld til det offentlige, kan der indleveres en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende de samme oplysninger. Serviceattesten skal være udstedt senest 4 måneder før ansøgningsfristens udløb. Ansøger skal være opmærksom på en vis ekspeditionstid hos Erhvervsstyrelsen. Udenlandske virksomheder, der indleverer en lignende serviceattest fra eget hjemland, gøres opmærksom på, at de herudover også skal indgive en tro og love-erklæring for så vidt angår forpligtelser i Danmark. Der er ikke skabelontvang vedrørende serviceattester.II. En erklæring om at ansøger ikke befinder sig i en situation omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 eller artikel 45, stk. 2, litra a-c. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som skal benyttes og hentes på: http://www.SKAT.dk > Om SKAT > Leverandør og indkøb > Udbud og Indkøb >EU udbud > Begrænset udbud af IT-konsulentrammeaftale inden for Projektdesign og Analyse.
Yderligere:Opmærksomheden henledes på, at tro og love-erklæringen skal vedrøre netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der indgiver ansøgningen.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Ansøgere der ikke opfylder ovenstående, vil ikke komme i betragtning til den udbudte aftale.
I. ansøgers samlede omsætning
II. ansøgers egenkapital.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Yderligere:
Ordregiver har udarbejdet en skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger, som skal benyttes og kan hentes på: http://www.SKAT.dk > Om SKAT > Leverandør og indkøb > Udbud og Indkøb > EU udbud > Begrænset udbud af IT-konsulentrammeaftale inden for Projektdesign og Analyse.
Såfremt der ikke kan fremlægges oplysninger for det seneste disponible regnskabsår på grund af tidspunktet for ansøgers etablering, kan der vedlægges en revisorerklæring på ansøgers aktuelle finansielle og økonomiske situation.Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: I. Som mindstekrav kræves en samlet omsætning på mindst 25 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som virksomhedens og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.
II. Som mindstekrav kræves en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Ansøger skal fremlægge en liste over de 5 betydeligste tilsvarende tjenesteydelser, jf. punkt II.1.5), som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed.
Ordregiver ser gerne, at listen indeholder følgende:
i. En beskrivelse af leverancen, herunder hvilke af de under punkt II.1.5) anførte ydelsesområder, leverancen vedrørte
ii. Ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen
iii. Periode for udførelse af leverancen (start og sluttidspunkt for leverancen)
iv. Modtager af leverancen
v. Leverancens kontraktsum.
Referencerne skal — uanset ansøgers form eller sammensætning — oplyses samlet ved udfyldelse af referenceskemaet i én skabelon.
Der kan maksimalt angives 5 referencer uanset om der er tale om en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium).
Såfremt der angives et antal, der overstiger dette maksimum, vil der alene blive lagt vægt på de 5 første referencer. Angivelser her ud over vil der blive set bort fra.
Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som skal benyttes og kan hentes på: http://www.SKAT.dk > Om SKAT > Leverandør og indkøb > Udbud og Indkøb > EU udbud > Begrænset udbud af IT-konsulentrammeaftale inden for Projektdesign og Analyse.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter en vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer (referencer) i forhold til de ydelser, som rammeaftalen omfatter, jf. beskrivelsen i punkt II.1.5).
Andet: Ansøger skal afgive ansøgningen på dansk.
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Primo 2020.
I relation til punkt I.1): Det materiale der er tilgængeligt i forbindelse med prækvalifikationen, fremgår af ordregivers hjemmeside: http://www.SKAT.dk > Om SKAT > Leverandør og indkøb > udbud og indkøb > EU udbud > Begrænset udbud af IT-konsulentrammeaftale inden for Projektdesign og Analyse. Det bemærkes at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger, specifikationer eller dokumenter at få. Udbudsmaterialet vil alene blive gjort tilgængeligt for de ansøgere som prækvalificeres.
Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af anmodninger om prækvalifikation vil blive offentliggjort i anonymiseret form på ordregivers hjemmeside: http://www.SKAT.dk > Om SKAT > Leverandør og indkøb > udbud og indkøb > EU udbud > Begrænset udbud af IT-konsulentrammeaftale inden for Projektdesign og Analyse. Spørgsmål skal sendes til konsulentrammeaftalepraekvalifikation@skat.dk og emnefeltet skal indeholde den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten jf. II.1). Spørgsmål skal formuleres på dansk. Spørgsmål, der stilles senere end 10 dage før fristen for modtagelse af ansøgninger om deltagelse, vil ikke blive besvaret. Spørgsmål besvares løbende og forventes besvaret inden for 5 arbejdsdage.
I relation til punkt III.2.2) og III.2.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, ved at fremlægge en støtteerklæring for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet støtteerklæringsskabeloner for hhv. III.2.2) Økonomisk og Finansiel kapacitet og III.2.3) Teknisk kapacitet, som kan benyttes og kan hentes på: http://www.SKAT.dk > Om SKAT > Leverandør og indkøb > Udbud og Indkøb > EU udbud > Begrænset udbud af IT-konsulentrammeaftale inden for Projektdesign og Analyse.
I relation til punkt II.3) bemærkes, at den anførte kontraktlængde beregnes fra kontraktunderskrift.I relation til punkt III.1.3) bemærkes, at det er den befuldmægtigede virksomhed der skal afgive sammenslutningens samlede ansøgning.
I relation til punkt IV.1.2) bemærkes, at hver ansøger alene kan indgive 1 ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
Ordregiver ser gerne at ansøgningen om prækvalifikation fremsendes i 1 papireksemplar og 2 elektroniske versioner på et CD-medie. Alle vedlagte dokumenter skal foreligge i både en Word og en PDF udgave på de elektroniske CD-medier. Ved uoverensstemmelser mellem indholdet af papirversionen og CD-medierne, er det CD-mediernes PDF-udgave der anses for originaludgaven. Ansøgeren skal mærke CD-medierne med følgende tekst »Projektdesign og Analyse«.
Ansøgningen skal afleveres/sendes i en lukket kuvert/pakke til adressen anført under pkt. I.1) mærket: »Leverandørens navn, Projektdesign og Analyse, Att.: Martin Andersen — Må ikke åbnes ved intern postomdeling«
Ved aflevering inden for SKATs åbningstid udstedes kvittering for modtagelse. SKATs åbningstider er: Mandag-torsdag kl. 8.30-16.00 og fredag kl. 8.30 til 15.30.
Ansøgning om prækvalifikation kan ikke indsendes pr. e-mail.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr.712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er ikke et mæglingsorgan i Danmark
DANMARK
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Lige som ovenfor er det en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk