Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (herefter FMI)
Vindere
Contract for Delivery and maintenance of a Cell Broadcasting Entity with associated services
(07.03.2022)
Celltick Mobile Media Pvt. Ltd.
Suite 207, Everest Grande (B), Mahakali Caves Road, Andheri East
400093 Mumbai
Levering og vedligeholdelse af en Cell Broadcasting Entity med tilhørende tjenester
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (herefter FMI)
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Thomas Bach Tengberg
E-mail: fmi-sd-adt04@mil.dk
Telefon: +45 24764237
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Levering og vedligeholdelse af en Cell Broadcasting Entity med tilhørende tjenester
I henhold til DIREKTIV (EU) 2018/1972 af 11. december 2018, Artikel 110, Stk. 1 skal EU’s medlemsstater senest den 21. juni 2022 sikre medlemsstaterne, at der, når offentlige varslingssystemer om overhængende eller truende alvorlige nødsituationer og katastrofer er etableret, udsendes offentlige advarsler af udbydere af mobile nummerbaserede interpersonelle kommunikationstjenester til de berørte slutbrugere.
Med henblik på behandling og transmission af offentlige advarsler til slutbrugere ønsker FMI at erhverve en 'cell broadcasting entity' (herefter CBE) med tilhørende tjenester.
Løsningen skal følge de generelle principper for offentlige varslingssystemer som defineret af den internationale standard ETSI TS 102 900, og skal være tilpasset principper og metoder defineret i denne standard.
Leverandøren skal levere, supportere og vedligeholde løsningen.
Aftalen er udbudt ved udbudsbekendtgørelse 2021/S 124-329752 den 25. juni 2021.
Tilbudsfristen var den 16. september 2021, hvor FMI modtog 2 tilbud heraf var kun det ene tilbud konditionsmæssigt.
FMI besluttede herefter, at tildele kontrakten til den tilbudsgiver, der havde indleveret et konditionsmæssigt tilbud.
Efterfølgende er der opstået et behov for at foretage en ændring af leveringstidspunktet.
Behovet er opstået efter kontrakttildeling men inden kontraktunderskrift, jf. begrundelse i profylaksebekendtgørelsens afsn. IV.1.1.
1 - Automatisk taleopkaldsfunktion.
2 - Integration af styringen af sirenebaserede varslingssystem.
3 - Automatiserede alarmkilder.
4 - Operatøren skal kunne sende SMS-beskeder direkte fra operatørskærmen.
5 - Operatøren skal kunne foretage et telefonopkald til et telefonnummer på en opkaldsliste.
6 - Løsningen skal inkludere API til Google Public Alert-tjenesten.
Del IV: Procedure
- Tvingende grunde som følge af begivenheder, som den ordregivende myndighed/enhed ikke kunne forudse, og under streng overholdelse af det relevante direktivs betingelser
Efter offentliggørelse af udbuddet den 25. juni 2021 trådte Investeringsscreeningsloven (LOV nr. 842 af 10/05/2021), den 1. juli 2021 i kraft. Efter Investeringsscreeningsloven er det en forudsætning for kontraktindgåelse, at den i udbuddet vindende leverandør efter ansøgning opnår en forudgående tilladelse fra Erhvervsstyrelsen til at indgå kontrakten med FMI.
Ved fastlæggelse af den oprindelige tidsplan for levering iht. kontrakten forsøgte FMI at tage højde for den formodede forsinkelse ansøgningsprocessen hos Erhvervsstyrelsen kunne medføre.
Da Erhvervsstyrelsens sagsbehandlingsproces (herunder sagsbehandlingstid) på dette tidspunkt var ukendt for FMI har det imidlertid vist sig, at FMIs vurdering af den mulige forsinkelse som følge af tilladelseskravet i Investeringsscreeningsloven var utilstrækkelig, hvorfor kontraktens underskrift og ikrafttrædelse er blevet tilsvarende forsinket.
Dette indebærer, at tidsplanen for levering er blevet væsentligt forkortet, hvorfor der er behov for at ændre leveringsdatoen, således at leverandøren får den i kontrakten oprindeligt tiltænkte leveringstid, idet der grundet tidspunktet for kontraktens underskrift og ikrafttrædelse ligeledes tages højde for ferieperioder, der ikke ville have været tilstede i leveringsperioden, hvis kontrakten var underskrevet og trådt i kraft på det oprindeligt tiltænkte tidspunkt.
Det er FMIs vurdering, at forkortelsen af leveringstiden ville have ramt alle potentielle tilbudsgivere, der ville være omfattet af tilladelseskravet i Investeringsscreeningsloven og at ændringen af leveringsdatoen ikke betyder, at leverandøren de facto får længere tid til at sikre levering.
På denne baggrund agter FMI at ændre leveringstidspunktet således, at den vindende tilbudsgiver skal levere den efterspurgte software på et senere tidspunkt end angivet i det oprindelige udbudsmateriale.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Contract for Delivery and maintenance of a Cell Broadcasting Entity with associated services
CVR-nummer: AAECC3150C
Postadresse: Suite 207, Everest Grande (B), Mahakali Caves Road, Andheri East
By: Mumbai
NUTS-kode: IN India
Postnummer: 400093
Land: Indien
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen angivet i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om at tildele kontrakten og ikke datoen for kontraktens indgåelse. Kontrakten vil ikke blive underskrevet, før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse, jf. yderligere pkt. VI.4.3).
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
FMI følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Kontrakten vil ikke blive indgået før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2.
I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en ud-budsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk