Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=293608&B=RS
Udbyder
Region Sjælland
Vindere
Udskiftning af klinisk biokemisk udstyr
(29.08.2022)
Abbott Laboratories A/S
Emdrupvej 28C
2100 Copenhagen
Udskiftning af klinisk biokemisk udstyr
Region Sjælland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter Hueg
E-mail: phue@regionsjaelland.dk
Telefon: +45 24943871
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394
Del II: Genstand
Udskiftning af klinisk biokemisk udstyr
Indkøb af kemi/immunkemi udstyr incl. båndløsning, tilhørende serviceaftaler samt analysesvar til de klinisk kemiske afdelinger i Holbæk, Slagelse, Næstved, Nykøbing F, Køge, Roskilde og Kalundborg.
Den ene kontrakt vedrører Ordregivers indkøb af udstyr (kemi/immunkemi udstyr/båndløsning) og serviceaftaler på udstyr og Middleware og den anden kontrakt vedrører Ordregivers indkøb af analysesvar., jf. udbudsbetingelsernes pkt. 8.
Kontrakten på udstyr og serviceaftalers maksimale værdi er DKK 120 000 000.00.
Kontraktens anslåede værdi er indledningsvist til udstyr maksimalt DKK 50 000 000.00 (bevillingsramme) og til serviceaftaler DKK 35 000 000.00 i 8 år.
Rammeaftalen på analysesvars maksimale værdi er DKK 1 125 000 000.00 i 10 år.
Rammeaftalens anslåede værdi til analysesvar er DKK 400 000 000.00 i 10 år.
De angivne estimater og forventede analysesvarsmængder er alene udtryk for Ordregivers forventninger til forbruget af de ydelser, der er omfattet af disse 2 kontrakter over 10 år. Ordregiver forpligter sig således ikke til at aftage minimum en bestemt mængde af ydelser eller at indkøbe for minimum et bestemt beløb. Det faktiske forbrug kan med andre ord vise sig at være højere eller lavere end, hvad estimaterne angiver, dog ikke højere end den maksimale værdi angivet i udbudsbekendtgørelsens del II.2.4).
Kravspecifikationen, jf. CTM, indeholder en uddybende beskrivelse af de udbudte produkter og ydelser.
Rammeaftalen på analysesvar kan forlænges så længe det pågældende udstyr er i drift i region Sjælland.
Ordregiver har mulighed for at tilkøbe ekstra moduler i hele udstyrskontraktens levetid på 10 år i takt med at der ved ændringer i produktionen måtte blive behov herfor. Se udbudsbetingelser for nærmere beskrivelse heraf.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivere skal benytte det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde.
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af en af udbudslovens obligatoriske udelukkelsesgrunde i §§ 135-136.
Det samme gælder for konsortiedeltagere og de virksomheder som tilbudsgiver måtte basere sit tilbud på.
Tilbudsgiver bør kontrollere, at der i CTM under ”Mine besvarelser” er angivet dato og tidspunkt for upload af ESPD besvarelse. ESPD-formularen behøver ikke at blive underskrevet på anden måde end ved afgivelse af tilbud i CTM.
Forud for tildeling af kontrakt vil ordregiver kræve, at de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele en rammeaftale, fremlægger endelig dokumentation for oplysningerne, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD), jf. Udbudslovens §§ 152-153. Dokumentation fra en dansk tilbudsgiver er en Serviceattest. Dokumentation fra en udenlandsk tilbudsgiver anhænger af mulighederne i det pågældende land (tilbudsgiver kan finde oplysninger herom på eCertis: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/). Dokumentation skal være udstedt tidligst 6 måneder før tilbudsfristen. Dokumentation kan fremsendes på dansk eller engelsk (hvis udenlandsk dokumentation ikke findes på disse sprog, så skal tilbudsgiver vedlægge en oversættelse).
Der stilles i kontrakterne krav om, at kontrakterne skal gennemføres under hensyntagen til miljø og klima, ligesom parterne under kontrakterne skal påtage sig et socialt ansvar. Dette gælder også eventuelle underleverandører.
Del IV: Procedure
Da det pågældende analyseudstyr har en levetid på forventet minimum 10 år og da de tilhørende reagenser, utensilier, kontroller og kalibratorer er apparaturafhængige er rammeaftalen på analysesvar nødt til at være i kraft så længe det pågældende udstyr er i drift i region Sjælland.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnerens Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk