Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/a3317486-66f8-44e5-8731-a9864c8c12a1/publicMaterial
Udbyder
Rudersdal Kommune
Vindere
Anskaffelse af ny hjemmeside
(10.06.2022)
Eksponent ApS
Frederiksberg
Udbud af anskaffelse af ny hjemmeside til Rudersdal Kommune
Rudersdal Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188378
Postadresse: Øverødvej 2
By: Holte
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2840
Land: Danmark
Kontaktperson: Pia Nørgaard Pedersen
E-mail: pnp@rudersdal.dk
Telefon: +45 72681151
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/a3317486-66f8-44e5-8731-a9864c8c12a1/homepage
Del II: Genstand
Udbud af anskaffelse af ny hjemmeside til Rudersdal Kommune
Nærværende udbud omfatter en kontrakt for udvikling, implementering, vedligeholdelse, support, drift, samt en ramme for videreudvikling af Webuniverset til Rudersdal Kommune. Webuniverset består af et Hovedsite samt på nuværende tidspunkt i alt 19 tilknyttede Subsites.
Rudersdal Kommune
Nærværende udbud omfatter en kontrakt for udvikling, implementering, vedligeholdelse, support, drift, samt en ramme for videreudvikling af Webuniverset til Rudersdal Kommune. Webuniverset består af et Hovedsite samt på nuværende tidspunkt i alt 19 tilknyttede Subsites. Løsningens Hovedsite forventes at kunne ibrugtages ultimo 2022, hvorefter Subsites kan ibrugtages primo 2023. Omfattet af opgaven er ligeledes videreudvikling, så Webuniverset løbende kan tilpasses udviklingen for Ordregivers fremtids- og forretningsmæssige behov. Kontrakten forventes at omfatte et klassisk projektforløb baseret på en fastprismodel kombineret med fremtidige projektforløb baseret på agile elementer.
Ordregivers Webunivers skal sikre Brugeren et samlet sted at finde information omkring kommunen og ved henvisning til selvbetjeningsløsninger sikre, at Brugeren kan klare mange af sine egne behov. Webuniverset skal understøtte tankegangen om, at Brugeren har et fasttrack og et slowtrack, når de starter deres brugerrejse hos Ordregiver. Brugeren skal enten hurtigt kunne finde både bredt dækkende og aktuel information, eller de skal kunne fordybe sig og gå på opdagelse i inspirerende information om Ordregivers mange faciliteter og tilbud. Løsningen skal sikre et driftssikkert Webunivers, der er til rådighed for Brugeren i alle døgnets timer året rundt. Brugeren skal være sikret et Webunivers med lave svartider for de enkelte Sider og funktioner. Dette øger effektiviteten og succesraten for brugerrejsen og yder dermed en bedre service.
Webuniverset skal for Brugeren fremstå imødekommende, professionel og fremtidssikret. Ordregiver ønsker en enkel og elegant brugerflade med flere veje til informationerne, hvilket stille krav til en let og overskuelig navigation og søgning. Webuniverset skal baseres på nuværende informationsarkitektur og Design, som Ordregiver har fået udviklet af tredjepart. For at afspejle Brugerens øvrige adfærd på nettet, ønskes en Løsning med en stærk søgefunktion.
Løsningen skal tilbyde en høj grad af tilgængelighed for Brugerne og understøtter en fleksibel håndtering af forskellige platforme, herunder et responsivt design, der skalerer Løsningen til Brugerens skærm, hvad enten det er en smartphone, iPad eller computer. Derudover skal Løsningen være tilgængelig for flest mulige Brugere, hermed også Brugere med funktionsnedsættelser og handicap, hvilket stiller krav til et højt niveau inden for webtilgængelighed.
I udviklingen af Løsningen forventes tæt samspil og dialog mellem Leverandøren og Ordregiver. Dette er med henblik på, at skabe det mest optimale Webunivers for Brugerne, men også for de administrative medarbejder, som skal arbejde med Løsningen. Hos Ordregiver er ansvaret for indholdet på Webuniverset placeret hos enkelte Administratorer og derudover et antal Hovedredaktører og Redaktører fra de enkelte fagområder. Derfor forventes det, at Løsningen indeholder en overskuelig og konfigurerbar Backend, som med den nødvendige oplæring, gør det intuitivt og brugervenligt for de administrative medarbejdere at navigere og arbejde i. Dermed udnyttes Rudersdal Kommunes interne ressourcer bedst muligt.
Kontrakten kan forlænges af ordregiver 2 gange med op til 12 måneder
Ordregiver vil på baggrund af referencelisterne udvælge de ansøgere, der har den erfaring, som i størst mulig grad svarer til den udbudte opgave. For ansøgere, der baserer sig på Andre Enheders tekniske og faglige formåen, vil udvælgelse ske på baggrund af samtlige af de referencer, der er fremsendt i forbindelse med ansøgningen, jf. dog udbudsbetingelsernes punkt. 3.6 og 3.5.2.
Ved vurderingen af Ansøgers referencer vægter Ordregiver den enkelte references konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave.
Løsningen skal indeholde optionen for at få udviklet et kampagnesite, der kan fungere som en skabelon. Kampagnesitet er beregnet til, at Kundens kampagnemedarbejdere hurtigt kan lave et Website, hvor Administratorer og Redaktører via en enkelt Side, nemt og hurtigt kan skabe et inspirerende univers, hvor Brugeren kan skaffe sig et overblik og viden om kampagnen. Det skal være muligt at have flere forskellige kampagnesites samtidig.
En uddybende beskrivelse af optionen findes i udbudsbetingelserne.
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 og 136 finder de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137 anvendelse i dette udbud. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal angive den specifikke årsomsætning for ydelser omfattet af Kontrakten for de seneste tre (3) disponible regnskabsår. Ved disponibelt regnskabsår forstås, at regnskabet for det pågældende år er afsluttet, godkendt og revisorattesteret på tidspunktet for afgivelse af Tilbud.
Tilbudsgivers gennemsnitlige, specifikke årsomsætning for ydelser omfattet af Kontrakten de seneste (3) regnskabsår skal være mindst 2.500.000 kr. eksklusive moms.
Såfremt Tilbudsgivers virksomhed har været etableret i en kortere periode, fremsendes oplysninger for så lang en periode som muligt. Den gennemsnitlige omsætning for de frem-sendte oplysninger skal under alle omstændigheder være mindst 2.500.000 kr. eksklusive moms.
Såfremt Tilbudsgiver består af en sammenslutning af enheder eller baserer sig på Andre Enheder, skal oplysningerne gives for hver enkelt Økonomiske Aktør. Ordregiver gør hertil opmærksom på, at det er den akkumulerede sum af Tilbudsgivers årsomsætning, der skal op-fylde minimumskravet.
Til brug for evalueringen af teknisk og faglig formåen kan ansøger i ESPD'et anføre op til 3 referencer. Ansøger bedes kun angive referencer, som har været udført inden for de seneste 3 år før datoen for ansøgningsfristen. Ordregiver ser bort fra referencer, hvor den anførte slutdato er ældre en 3 år. Såfremt Ordregiver angiver flere end 3 referencer, indgår kun de 3 første i Ordregivers vurdering.
For hver reference bør Ansøger angive følgende:
1. Beskrivelse: Udførlig beskrivelse af leverancen.
2. Navn på Ordregiver: Navn på kontaktperson og kontaktoplysninger på denne.
3. Dato: Startdato og slutdato (såfremt en reference omfatter en igangværende leverance, anføres datoen for aflevering af ESPD som slutdato).
- Ordregiver stiller krav om, at mindst 1 reference omfatter levering af mindst 1 hjemmeside.
- Ordregiver stiller krav om, at Ansøger kan dokumentere mindst 1 reference omfattende levering af udvikling, implementering, samt vedligeholdelse og eventuelt drift til en offentlig institution eller tilsvarende.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk