23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 033-085713
Offentliggjort
16.02.2022
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Mariagerfjord Kommune

Vindere

(16.02.2022)
KMD A/S
Ballerup

Indkøb af EOJ system til Mariagerfjord Kommune via SKI 02.19


Mariagerfjord Kommune

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Mariagerfjord Kommune
CVR-nummer: 38781715
Postadresse: Nordre Kajgade 1
By: Hobro
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9500
Land: Danmark
Kontaktperson: Nanna Louise Dalsgaard Hoff
E-mail: nahof@mariagerfjord.dk
Telefon: +45 97113038
Fax: +45 96576220
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/173048342.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.mariagerfjord.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indkøb af EOJ system til Mariagerfjord Kommune via SKI 02.19

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

På baggrund af gennemført proces beskrevet i SKI 02.19 Bilag B Retningslinjer for tildeling af leveringsaftale, indeholdende intern behovsopgørelse, samt gennemgang FORM/STORM, er det konkluderet, at der kun er en enkelt leverandør der kan understøtte Mariagerfjord Kommunes behov, hvorfor der forventes at indgås leveringsaftale med KMD på systemet KMD Nexus.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 31 301 018.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
48000000 Programpakker og informationssystemer
72250000 System- og supporttjenester
72260000 Programmelrelaterede tjenester
72320000 Databasevirksomhed
72600000 Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

På baggrund af det tilgængelige SKI-Katalog på 02.19 rammeaftalen, er der via udvælgelsesproces identificeret én enkelt leverandør der kan levere et sammenhængende system til både Sundhed og Omsorg, Handicap samt Socialområdet, idet det alene er KMD Nexus der kan tilbyde en løsning der rummer Mariagerfjord Kommunes behov for forretningsløsninger på områderne indenfor: hjælpemidler, video, forebyggende indsatser for personer med fysisk og psykisk funktionsevner samt sociale problemstillinger. KMD Nexus er endvidere det eneste system der kan tilbyde understøttelse for en sammenhængende plan for borgere der har behov for en helhedsorienteret indsats indenfor både arbejdsmarkedsområdet, omsorgsområdet samt socialområdet.

Mariagerfjord Kommune agter at tildele leveringsaftalen af et fælles IT-fagsystem til KMD Nexus.

Der foretages ikke en evaluering idet KMD Nexus er den eneste løsning der kan opfylde Mariagerfjord Kommunes behov for forretningsløsning og sikre et gennemgående system på tværs af flere forvaltningers behov.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Standstill-perioden træder i kraft ved datoen for offentliggørelse af denne profylaksebekendtgørelse og løber 10 dage frem fra denne dato hvorefter der indgås leveringsaftale med leverandøren.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Leveringsaftale og direkte tildeling i henhold til SKI rammeaftale 02.19 SaaS-Cloud delaftale 2. Mariagerfjord Kommune anvender delaftale 2 da anskaffelsen sker af en kommune.

På baggrund af det tilgængelige SKI-Katalog på 02.19 rammeaftalen, er der via udvælgelsesproces identificeret én enkelt leverandør der kan levere et sammenhængende system til både Sundhed og Omsorg, Handicap samt Socialområdet, idet det alene er KMD Nexus der kan tilbyde en løsning der rummer Mariagerfjord Kommunes behov for forretningsløsninger på områderne indenfor: hjælpemidler, video, forebyggende indsatser for personer med fysisk og psykisk funktionsevner samt sociale problemstillinger. KMD Nexus er endvidere det eneste system der kan tilbyde understøttelse for en sammenhængende plan for borgere der har behov for en helhedsorienteret indsats indenfor både arbejdsmarkedsområdet, omsorgsområdet samt socialområdet.

Mariagerfjord Kommune tildeler leveringsaftalen af et fælles IT-fagsystem til KMD Nexus.

Der foretages ikke en evaluering idet KMD Nexus er den eneste løsning der kan opfylde Mariagerfjord Kommunes behov for forretningsløsning og sikre et gennemgående system på tværs af flere forvaltningers behov.

Efter udløb af stand-still periode indgås leveringsaftale med leverandør - KMD A/S.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
10/02/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: KMD A/S
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 31 301 018.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/02/2022

Send til en kollega

0.031