Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
(31.01.2022)
Terma A/S
Hovmarken 4
8520 Lystrup
Kontrakt vedr. opgradering af radio dispatch
Region Syddanmark
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Hestbech
E-mail: mhe@rsyd.dk
Telefon: +45 76631417
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Del II: Genstand
Kontrakt vedr. opgradering af radio dispatch
Region Syddanmark har til hensigt at indgå kontrakt (enkeltleverance) med Terma om opgradering af Radio Dispatch og tilhørende service med henblik på at sikre en levetidsforlængelse af et driftskritisk system. Radio dispatch bruges til radiokommunikation på det nationale beredskabsnet, SINE, mellem AMK Vagtcentralen og de præhospitale enheder i Region Syddanmark. Kontrakten består af følgende dele: Hardware, projektleverancer samt løbende service over en 4-årig periode.
Odense
Region Syddanmark har til hensigt at indgå kontrakt (enkeltleverance) med Terma om opgradering af Radio Dispatch og tilhørende service med henblik på at sikre en levetidsforlængelse af et driftskritisk system. Radio dispatch bruges til radiokommunikation på det nationale beredskabsnet, SINE, mellem AMK Vagtcentralen og de præhospitale enheder i Region Syddanmark. Kontrakten består af følgende dele: Hardware, projektleverancer samt løbende service over en 4-årig periode.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Det er tale om en kontrakt der ikke har klar grænseoverskridende interesse. Aftale indgås derfor på baggrund af direkte tildeling iht. Udbudslovens §193 stk. 1 nr. 1.
Uddybning: Det en forudsætning for opgraderingen af radio dispatch og tilhørende service, at Leverandøren har viden om særlige danske forhold vedr. beredskabsnettet SINE, herunder at leverandøren holder sig løbende ajour med de gældende danske regler på området. Endvidere skal leverandørens udstyr være certificeret til at kunne anvende SINE.
Det er endvidere for kontraktens udførelse nødvendigt at stille krav om dansktalende personale, da arbejdet kræver koordination og løbende dialog i samarbejdet med Kunden, som ikke kan forudsættes at kunne kommunikere om teknik på et fremmedsprog.
Det er også nødvendigt for kontraktens udførelse, at Leverandøren kan reagere hurtigt på anmodninger om service og udføre denne samme dag onsite på regionens AMK Vagtcentral, idet radio dispatch indgår som en del af et driftskritisk system med disponering af ambulancer og lægebiler, der skal være i drift 24/7 hele året rundt.
Region Syddanmark vurderer, at kontraktens anslåede værdi på ca. 794.000 kr. betyder, at der ikke vil være udenlandske virksomheder, der har interesse i kontrakten. Det vurderes, at virksomheden vil skulle tilpasse sin organisation til regionens krav om dansktalende personale, hvilket ligeledes vil være en omkostning for en udenlandsk leverandør.
Region Syddanmark vurderer, at der i denne branche er flere danske virksomheder, der er potentielle leverandører, hvilket peger i retning af, at kontrakten næppe vil være specielt interessant for udenlandske leverandører, hvorfor kontrakten ikke har klar grænseoverskridende interesse.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 41881828
Postadresse: Hovmarken 4
By: Lystrup
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8520
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Lov om klagenævnet for udbud § 7:
Stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III [...], skal
Være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den
Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
[...]
Stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
[...]
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/