Fakta om udbudet
Udbyder
Energinet Forretningsservice A/S
Rammeaftale vedrørende IT-konsulentbistand inden for Microsoft teknologi
Energinet Forretningsservice A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 39 31 47 97
Postadresse: Tonne Kjærsvej 65
By: Fredericia
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
E-mail: indkob@energinet.dk
Telefon: +45 76224000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
Del II: Genstand
Rammeaftale vedrørende IT-konsulentbistand inden for Microsoft teknologi
Rammeaftalen omfatter anskaffelse af IT-konsulentbistand inden for Microsofts teknologiområder til Ordregivers løbende behov for drift, vedligehold og udvikling af såvel eksisterende som nye platforme og services. Rammeaftalen skal understøtte Ordregivers behov for on-site og remote bistand inden for teknologiområderne igennem agile arbejdsmetoder og med en Cloud first-tankegang.
Rammeaftalen er opdelt i følgende fem delaftaler, som adskiller Microsofts teknologiområder med henblik på at sikre Ordregiver adgang til specialiserede og højt kvalificerede kompetencer:
- Data & Analytics
- Microsoft 365
- Client deployment & management
- Development
- Security
Den samlede anskaffelse indkøbes for en periode på 4 år fra rammeaftaleunderskrift med mulighed for forlængelse i 2 x 24 måneder.
Delaftale 1: Data & Analytics
Fredericia og Ballerup
Delaftalen omfatter anskaffelse af IT-konsulentbistand indenfor nedenstående Microsoft’s teknologiområder til Ordregivers løbende behov for drift, vedligehold og udvikling af såvel eksisterende som nye platforme og services. Rammeaftalen skal understøtte Ordregivers behov for on-site og remote bistand indenfor teknologiområderne igennem agile arbejdsme-toder og med en Cloud first-tankegang indenfor:
- AI + Machine Learning
- Analyse
- Databaser (modellering og programmering)
- IOT (Internet of Things)
Nærværende koncernrammeaftale udbydes af forretningsenheden Forretningsservice, som fungerer som indkøbscentral for Energinet-koncernen. For yderligere information henvises til udbudsmaterialet.
Oversigt over de til koncernen tilknyttede selskaber som kan benytte rammeaftalen kan findes her: https://energinet.dk/Indkoeb/Om-indkoeb/Fakurering---praktisk-info.
Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, sker ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.
Til pkt. II.1.5 og II.2.6: Rammeaftalens maksimale værdi er 555.000.000,00 DKK.
Delaftale 2: Microsoft 365
Fredericia og Ballerup
Delaftalen omfatter anskaffelse af IT-konsulentbistand indenfor nedenstående Microsofts teknologiområder til Ordregivers løbende behov for drift, vedligehold og udvikling af såvel eksisterende som nye platforme og services. Rammeaftalen skal understøtte Ordregivers behov for on-site og remote bistand indenfor teknologiområderne igennem agile arbejdsmetoder og med en Cloud first-tankegang.
- Mobil (udvikling)
- Web
- Medier
- Mixed/Augmented Reality
Nærværende koncernrammeaftale udbydes af forretningsenheden Forretningsservice, som fungerer som indkøbscentral for Energinet-koncernen. For yderligere information henvises til udbudsmaterialet.
Oversigt over de til koncernen tilknyttede selskaber som kan benytte rammeaftalen kan findes her: https://energinet.dk/Indkoeb/Om-indkoeb/Fakurering---praktisk-info.
Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, sker ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.
Til pkt. II.1.5 og II.2.6: Rammeaftalens maksimale værdi er 555.000.000,00 DKK.
Delaftale 3: Client deployment & client management
Fredericia og Ballerup
Delaftalen omfatter anskaffelse af IT-konsulentbistand indenfor nedenstående Microsoft’s teknologiområder til Ordregivers løbende behov for drift, vedligehold og udvikling af såvel eksisterende som nye platforme og services. Rammeaftalen skal understøtte Ordregivers behov for on-site og remote bistand indenfor teknologiområderne igennem agile arbejdsme-toder og med en Cloud first-tankegang.
- Administration og styring
- Mobil (administration)
- Windows Virtual Desktop
- Endpoint-management
Nærværende koncernrammeaftale udbydes af forretningsenheden Forretningsservice, som fungerer som indkøbscentral for Energinet-koncernen. For yderligere information henvises til udbudsmaterialet.
Oversigt over de til koncernen tilknyttede selskaber som kan benytte rammeaftalen kan findes her: https://energinet.dk/Indkoeb/Om-indkoeb/Fakurering---praktisk-info.
Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, sker ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.
Til pkt. II.1.5 og II.2.6: Rammeaftalens maksimale værdi er 555.000.000,00 DKK.
Delaftale 4: Development
Fredericia og Ballerup
Delaftalen omfatter anskaffelse af IT-konsulentbistand indenfor nedenstående Microsoft’s teknologiområder til Ordregivers løbende behov for drift, vedligehold og udvikling af såvel eksisterende som nye platforme og services. Rammeaftalen skal understøtte Ordregivers behov for on-site og remote bistand indenfor teknologiområderne igennem agile arbejdsme-toder og med en Cloud first-tankegang.
- Beholdere/Containers
- Compute
- Hybrid + Multicloud
- Integration
- Netværk
- Udviklerværktøjer
- Overførsel
- Storage
Nærværende koncernrammeaftale udbydes af forretningsenheden Forretningsservice, som fungerer som indkøbscentral for Energinet-koncernen. For yderligere information henvises til udbudsmaterialet.
Oversigt over de til koncernen tilknyttede selskaber som kan benytte rammeaftalen kan findes her: https://energinet.dk/Indkoeb/Om-indkoeb/Fakurering---praktisk-info.
Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, sker ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.
Til pkt. II.1.5 og II.2.6: Rammeaftalens maksimale værdi er 555.000.000,00 DKK.
Delaftale 5: Security
Fredericia og Ballerup
Delaftalen omfatter anskaffelse af IT-konsulentbistand indenfor nedenstående Microsoft’s teknologiområder til Ordregivers løbende behov for drift, vedligehold og udvikling af såvel eksisterende som nye platforme og services. Rammeaftalen skal understøtte Ordregivers behov for on-site og remote bistand indenfor teknologiområderne igennem agile arbejdsme-toder og med en Cloud first-tankegang.
- Identitet
- Sikkerhed
Nærværende koncernrammeaftale udbydes af forretningsenheden Forretningsservice, som fungerer som indkøbscentral for Energinet-koncernen. For yderligere information henvises til udbudsmaterialet.
Oversigt over de til koncernen tilknyttede selskaber som kan benytte rammeaftalen kan findes her: https://energinet.dk/Indkoeb/Om-indkoeb/Fakurering---praktisk-info.
Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, sker ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.
Til pkt. II.1.5 og II.2.6: Rammeaftalens maksimale værdi er 555.000.000,00 DKK.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale vedrørende IT-konsulentbistand inden for Microsoft teknologi
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver annullerer nærværende udbud, idet Ordregiver har identificeret et behov for at foretage ændringer i udbudsmaterialet med henblik på at sikre en bedre understøttelse af sit fremtidige behov for indkøb af it-konsulentbistand indenfor Microsofts teknologiområder. Rammeaftalen forventes genudbudt i løbet af kort tid.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:
1. Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,
2. Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dyna-misk indkøbssystem er indgået, eller
3. Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Postadresse: Carl Jacobsen Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk