23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 017-040096
Offentliggjort
25.01.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Fællesindkøb Fyn

EU-Udbud 2022: Brandmateriel


Fællesindkøb Fyn

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Fællesindkøb Fyn
CVR-nummer: 29188645
Postadresse: Faaborgvej 19
By: Gislev
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5854
Land: Danmark
Kontaktperson: Thania Vexlund Thomsen
E-mail: tthom@fmk.dk
Telefon: +45 72531199
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/171529425.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.indkobfyn.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Faaborg-Midtfyn Kommune
By: Ringe
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
E-mail: fmk@fmk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmk.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kerteminde Kommune
By: Kerteminde
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
E-mail: kommune@kerteminde.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kerteminde.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Langeland Kommune
By: Rudkøbing
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
E-mail: post@langelandkommune.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.langelandkommune.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Nordfyns Kommune
By: Bogense
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
E-mail: post@nordfynskommune.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.nordfynskommune.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Nyborg Kommune
By: Nyborg
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
E-mail: kommune@nyborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.nyborg.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Svendborg Kommune
By: Svendborg
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
E-mail: svendborg@svendborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.svendborg.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/171529425.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/171529425.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Agentur/kontor på regionalt eller lokalt plan
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-Udbud 2022: Brandmateriel

II.1.2) Hoved-CPV-kode
35111200 Brandslukningsmaterialer
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører levering og servicering/eftersyn af brandmateriel til følgende ordregivende kommuner:

- Faaborg-Midtfyn Kommune

- Kerteminde Kommune

- Langeland Kommune

- Nordfyns Kommune

- Nyborg Kommune

- Svendborg Kommune

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 2 800 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
35110000 Brandbekæmpelses-, rednings- og sikkerhedsudstyr
35111000 Brandbekæmpelsesudstyr
35111300 Brandslukkere
39525400 Brandtæpper
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører levering og servicering/eftersyn af brandmateriel til følgende ordregivende kommuner:

- Faaborg-Midtfyn Kommune

- Kerteminde Kommune

- Langeland Kommune

- Nordfyns Kommune

- Nyborg Kommune

- Svendborg Kommune

Udbuddet vedrører følgende tre områder:

- Eftersyn af brandmateriel

- Ombytning af brandmateriel

- Køb af nyt brandmateriel

For nærmere beskrivelse af de udbudte varer og serviceydelser, herunder lister over de omfattede bygninger og vejledende placeringslister, samt de mindstekrav, som varer og services skal opfylde, henvises til tilbudslisten (bilag 1), kravspecifikationen (bilag 2), bygningsoversigt (bilag 3), vejledende placeringslister (bilag 4), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål (bilag 6).

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 800 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Rammeaftalens maksimale værdi er DKK 4.000.000. Oplysninger om værdi ses desuden i Udbudsbetingelserne afsnit 1.6.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. Udbudslovens § 142:

Seneste 2 årsregnskaber med blank revisorpåtegning.

Gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum DKK 10.000.000.

Tilbudsgiver skal afgive oplysninger herom i ESPD'ens afsnit "Udvælgelse".

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. Udbudslovens § 142:

Seneste 2 årsregnskaber med blank revisorpåtegning.

Gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum DKK 10.000.000.

Tilbudsgiver skal afgive oplysninger herom i ESPD'ens afsnit "Udvælgelse".

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. Udbudslovens § 143:

Oplyse om minimum 2 sammenlignelige leverancer, med hvem tilbudsgiver har en igangværende kontrakt/aftale eller en kontrakt/aftale, der er afsluttet inden for de sidste 2 år, fra tidspunkt for tilbudsafgivelse.

Med sammenlignelige referencer menes referencer til hvem tilbudsgiver har solgt og leveret samme produkter og ydelser, som produkter og ydelser på den udbudte aftale, og hvor volumen på årsbasis er ca. den samme (eller højere) som på den udbudte aftale.

Følgende oplyses for hver reference:

Kundens navn

Kontaktoplysninger til reference, herunder telefonnr. og e-mail

Opgavens omfang / ydelsens hovedelementer

Kontrakt-/aftaleperiode

Årlig kontrakt-/aftaleværdi

Tilbudsgiver skal afgive oplysninger om ovenstående i ESPD'ens afsnit "Udvælgelse".

Ordregiver forbeholder sig retten, men forpligter sig ikke, til at kontakte de angivne referencer.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. Udbudslovens § 143:

Oplyse om minimum 2 sammenlignelige leverancer, med hvem tilbudsgiver har en igangværende kontrakt/aftale eller en kontrakt/aftale, der er afsluttet inden for de sidste 2 år, fra tidspunkt for tilbudsafgivelse.

Med sammenlignelige referencer menes referencer til hvem tilbudsgiver har solgt og leveret samme produkter og ydelser, som produkter og ydelser på den udbudte aftale, og hvor volumen på årsbasis er ca. den samme (eller højere) som på den udbudte aftale.

Følgende oplyses for hver reference:

Kundens navn

Kontaktoplysninger til reference, herunder telefonnr. og e-mail

Opgavens omfang / ydelsens hovedelementer

Kontrakt-/aftaleperiode

Årlig kontrakt-/aftaleværdi

Tilbudsgiver skal afgive oplysninger om ovenstående i ESPD'ens afsnit "Udvælgelse".

Ordregiver forbeholder sig retten, men forpligter sig ikke, til at kontakte de angivne referencer.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 24/02/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 24/02/2022
Tidspunkt: 12:00
Sted:

Tilbud åbnes digitalt via Mercell efter tilbudsfristens udløb. Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbud åbnes digitalt via Mercell efter tilbudsfristens udløb. Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/01/2022

Send til en kollega

0.062