Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://eu.eu-supply.com/app/rfq/edittransaction.asp?TID=286758
Udbyder
Skatteforvaltningen
Opdateringer
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet downloades via https://eu.eu-supply.com/login.asp?B=SKATTEMINISTERIET. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger man ind og kan herefter se en oversigt over alle udbud under Skatteministeriets koncern. Der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud.
Bemærk venligst, at både ordregivers og tilbudsgivers/ansøgers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudsloven finder følgende af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud:
• Er erklæret konkurs
• Er under insolvens- eller likvidationsbehandling
• Får sine aktiver administreret af en kurator eller af retten
• Er under tvangsakkord
• Har fået sin erhvervsvirksomhed indstillet
• Er omfattet af en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i nati-onal lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemmehørende.
Denne udelukkelsesbestemmelse kan bringes i anvendelse, såfremt blot én af betingelserne er opfyldt. Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.
Ordregiver skønner, at den maksimale værdi af Rammeaftalen udgør DKK 10.000.000 eksklusive moms, men Ordregiver kan ikke garantere en bestemt omsætning i Rammeaftalens løbetid.
Baggrunden for forskellen mellem den estimerede og den maksimal værdi er, at det er svært at forudse, hvad der sker på området, da udvikling på flådestyringsområdet kan medføre yderligere behov. Der sker store udvidelser af medarbejderstaben de seneste år, og det er uvist, i hvilket omfang denne udvikling vil fortsætte. Dette vil have en effekt for antallet af biler og ligeledes antallet af GPS-trackere.
På baggrund af ovenstående vurderes det, at den maksimale værdi af udbuddet kan afvige signifikant fra den anslåede værdi, hvorfor den maksimale værdi er vurderet til at være væsentligt højere end den anslåede værdi.
Rammeaftale om levering af flådestyringssystem
Skatteforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 19552101
Postadresse: Brændgårdvej 10
By: Herning
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 7400
Land: Danmark
Kontaktperson: Redwan Farah
E-mail: Redwan.Farah@adst.dk
Telefon: +45 72371169
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.adst.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762
Del II: Genstand
Rammeaftale om levering af flådestyringssystem
Formålet med Rammeaftalen er, at Kunden får udskiftet de nuværende elektroniske kørebøger med et GPS-baseret flådestyringssystem, som kan administrere Kundens bilpark.
Flådestyringssystemet er en måde at holde overblik, styre samt administrere sine biler. Kunden ønsker, at flådestyringssystemet kan registrere medarbejdernes nuværende ID-kort, RFID kort – 1k Mifare chip. Rammeaftalen omfatter desuden løbende levering og installering af flådestyringssystemet til alle tjenestebiler i Kundens bilpark og ligeledes når Kunden køber nye biler. Samtlige af Kundens tjenestebiler har i dag installeret elektroniske kørebøger med GPS tracker og id-poletlæser.
Kunden har det seneste år gennemsnitligt haft ca. 382 tjenestebiler, der er placeret på Kundens adresser rundt i landet. Tjenestebilerne kan benyttes af alle Kundens medarbejdere.
Der udskiftes årligt omkring 50 tjenestebiler, der skal have installeret/monteret et flådestyringssystem.
Levering i hele Danmark
Formålet med Rammeaftalen er, at Kunden får udskiftet de nuværende elektroniske kørebøger med et GPS-baseret flådestyringssystem, som kan administrere Kundens bilpark.
Flådestyringssystemet er en måde at holde overblik, styre samt administrere sine biler. Kunden ønsker, at flådestyringssystemet kan registrere medarbejdernes nuværende ID-kort, RFID kort – 1k Mifare chip. Rammeaftalen omfatter desuden løbende levering og installering af flådestyringssystemet til alle tjenestebiler i Kundens bilpark og ligeledes når Kunden køber nye biler. Samtlige af Kundens tjenestebiler har i dag installeret elektroniske kørebøger med GPS tracker og id-poletlæser.
Hos Kunden bliver ID-kortet brugt som adgangskort og betalingskort i kontorerne.
Kunden har det seneste år gennemsnitligt haft ca. 382 tjenestebiler, der er placeret på Kundens adresser rundt i landet. Tjenestebilerne kan benyttes af alle Kundens medarbejdere.
Der udskiftes årligt omkring 50 tjenestebiler, der skal have installeret/monteret et flådestyringssystem. De nye tjenestebiler bestilles oftest samtidigt.
Ordregiver kan som option vælge at forlænge Rammeaftalen med yderligere 2 gange ét år. Ønsker Ordregiver at benytte muligheden for forlængelse, skal dette ske ved skriftlig tilkendegivelse til Leverandøren senest 8 uger før Rammeaftalens udløb. Leverandøren er i så fald forpligtet til at forlænge aftalen på de hidtidige vilkår.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Vindende Tilbudsgiver skal i overensstemmelse med udbudsbetingelserne fremlægge følgende dokumentation for opfyldelse af ordregivers minimumskrav vedr. økonomisk og finansiel kapacitet:
Tilbudsgivers årsregnskaber eller uddrag heraf for de seneste to disponible regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtig i det land, hvor Tilbudsgiver er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse, værdien af de samlede aktiver og soliditets-graden.
Baserer Tilbudsgiver sig på anden enheds økonomiske og finansielle formåen skal den eller de virksomheder, hvis ressourcer der henvises til, fremsende ovenstående.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal ovenstående fremsendes for hver af virksomhederne.
1) Egenkapitalen i de seneste to disponible regnskabsår skal minimum udgøre DKK 500.000 hvert år.
Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen beregnes egenkapitalen som Tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede egenkapital i hvert af de to seneste disponible regnskabsår.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virk-somhedernes samlede egenkapital i hvert af de to seneste disponible regnskabsår.
2) Soliditetsgraden for de seneste to disponible regnskabsår skal have været på mindst 15 % hvert år. Soliditetsgraden beregnes således: (Egenkapital/aktiver i alt) * 100.
Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen beregnes solidi-tetsgraden som Tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede soliditetsgrad i hvert af de to seneste disponible regnskabsår.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes soliditetsgraden som værdi-en af de deltagende virksomheders samlede egenkapital i forhold til værdien af de deltagende virksomheders samlede aktiver.
Vindende Tilbudsgiver skal i overensstemmelse med udbudsbetingelserne fremlægge følgende dokumentation for opfyldelse af ordregivers minimumskrav vedr. teknisk og faglig kapacitet:
En liste af de tre betydeligste leveringer af et flådestyringssystem inden for de seneste to år, med beskrivelse af de relevante opgaver, angivelse af beløb, tidspunkter og den offentlige eller private modtager. Beskrivelsen af de angivne relevante opgaver (referencer) skal indeholde kundens navn med antal af medarbejdere, beskrivelse af opgavens karakter og omfang.
Ved en relevant opgave forstås levering og installering af et flådestyringssystem.
1) Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har udført mindst tre relevante opgaver inden for de seneste to år
2) Det er endvidere et mindstekrav, at de relevante opgaver skal have været udført for en kunde med minimum 100 biler.
Der gælder vilkår om bl.a.:
• Arbejdsklausul,
• Databehandleraftale,
• Prisregulering,
• Tavshedspligt
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
20-12-2025
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet downloades via https://eu.eu-supply.com/login.asp?B=SKATTEMINISTERIET. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger man ind og kan herefter se en oversigt over alle udbud under Skatteministeriets koncern. Der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud.
Bemærk venligst, at både ordregivers og tilbudsgivers/ansøgers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudsloven finder følgende af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud:
• Er erklæret konkurs
• Er under insolvens- eller likvidationsbehandling
• Får sine aktiver administreret af en kurator eller af retten
• Er under tvangsakkord
• Har fået sin erhvervsvirksomhed indstillet
• Er omfattet af en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i nati-onal lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemmehørende.
Denne udelukkelsesbestemmelse kan bringes i anvendelse, såfremt blot én af betingelserne er opfyldt. Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.
Ordregiver skønner, at den maksimale værdi af Rammeaftalen udgør DKK 10.000.000 eksklusive moms, men Ordregiver kan ikke garantere en bestemt omsætning i Rammeaftalens løbetid.
Baggrunden for forskellen mellem den estimerede og den maksimal værdi er, at det er svært at forudse, hvad der sker på området, da udvikling på flådestyringsområdet kan medføre yderligere behov. Der sker store udvidelser af medarbejderstaben de seneste år, og det er uvist, i hvilket omfang denne udvikling vil fortsætte. Dette vil have en effekt for antallet af biler og ligeledes antallet af GPS-trackere.
På baggrund af ovenstående vurderes det, at den maksimale værdi af udbuddet kan afvige signifikant fra den anslåede værdi, hvorfor den maksimale værdi er vurderet til at være væsentligt højere end den anslåede værdi.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage skal være indgivet til klagenævnet for udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. mail.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41711500
Internetadresse: http://www.kfst.dk