Fakta om udbudet
Udbyder
Landbrugsstyrelsen
Vindere
(10.12.2021)
Formpipe Software A/S
Lautrupvang 1
2750 Ballerup
Kontrakt om support og vedligeholdelse i relation til MVJTAS-Programmel
Landbrugsstyrelsen
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 20814616
Postadresse: Nyropsgade 30
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1780
Land: Danmark
Kontaktperson: Louise Pallis
E-mail: loaupa@lbst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://lbst.dk/
Del II: Genstand
Kontrakt om support og vedligeholdelse i relation til MVJTAS-Programmel
Kontrakt vedrører support og vedligeholdelse af MVJ-TAS, som indgår i Landbrugsstyrelsens samlede it-system til tilskudsadministration. Der henvises i øvrigt til punkt IV.1) og bilad D1.
Det samlede beløb kendes ikke, jf. II.1.7) Udbuddets samlede værdi og V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi.
Kontrakten vedrører support og vedligeholdelse af MVJ-TAS, som indgår i Landbrugsstyrelsen samlede itsystem til tilskudsadministration. Der henvises i øvrigt til punkt IV.1) og bilag D1.
Det samlede beløb kendes ikke, jf. II.1.7) Udbuddets samlede værdi og V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- årsager, der vedrører beskyttelse af enerettigheder, herunder intellektuelle ejendomsrettigheder
Formpipe Software A/S har den eksklusive ophavsret til MVJ-TAS. Formpipe Software A/S har hverken givet nogen anden adgang til kildekoden eller ret til at foretage ændringer i MVJ-TAS. Det indebærer, at Landbrugsstyrelsen kun kan købe support og vedligeholdelse, der nødvendiggør ændringer i MVJ-TAS og/eller fordrer adgang til kildekoden, hos Formpipe Software A/S. På den baggrund har Landbrugsstyrelsen vurderet, at den påtænkte kontrakt kan indgås med Formpipe Software A/S uden offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i medfør af udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 3. Der gælder følgende tre overordnede
forudsætninger for den påtænkte kontrakt:
1) Landbrugsstyrelsen vil kun anmode Formpipe Software A/S om at yde support og/eller foretage vedligeholdelse, såfremt Landbrugsstyrelsen vurderer, dels at ydelserne er nødvendige, dels at ydelserne fordrer adgang til kildekoden og/eller nødvendiggøre ændringer i MVJ-TAS.
2) Formpipe Software A/S skal ved enhver anmodning fra Landbrugsstyrelsen vurdere, hvorvidt Landbrugsstyrelsens udfordring kun kan løses på grundlag af indsigt i kildekoden, og/eller ved at der foretages ændringer i MVJ-TAS. Hvis Landbrugsstyrelsens udfordring kan løses på anden måde, skal Formpipe Software A/S oplyse Landbrugsstyrelsen herom. Formpipe Software A/S må udelukkende yde support og foretage vedligeholdelse, såfremt Landbrugsstyrelsen udfordring i forhold til MVJ-TAS kun kan løses på grundlag af indsigt i kildekoden, og/eller ved at der foretages ændringer i MVJ-TAS.
3) Når Formpipe Software A/S yder support og foretager vedligeholdelse, skal Formpipe Software A/S påse, at MVJ-TAS ikke udvides mere end absolut nødvendigt.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Postadresse: Lautrupvang 1
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontrakten påtænkes indgået efter udløbet af en standstill-periode på 10 kalenderdage, regnet fra dagen efter dagen for offentliggørelse af bekendtgørelsen med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk