23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 236-621745
Offentliggjort
06.12.2021
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Landbrugsstyrelsen

Kontrakt om Drift, Support, Vedligehold og Udvikling af CAP-TAS


Landbrugsstyrelsen

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Landbrugsstyrelsen
CVR-nummer: 20814616
Postadresse: Nyropsgade 30
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1602
Land: Danmark
Kontaktperson: Julian Alexander Bethencourt
E-mail: juabet@lbst.dk
Telefon: +45 33958000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://lbst.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/356437
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/Documents/Folder/232544
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om Drift, Support, Vedligehold og Udvikling af CAP-TAS

Sagsnr.: 21-0312-000002
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Dette er et EU-udbud af ”Kontrakt om Drift, Support, Vedligehold og Udvikling af CAP-TAS” efter udbudsformen udbud med forhandling.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 550 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72220000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
72232000 Udvikling af programmel til transaktionsbehandling og kundespecificeret programmel
72250000 System- og supporttjenester
72260000 Programmelrelaterede tjenester
72267000 Programmelvedligeholdelses- og reparationstjenester
72268000 Levering af programmel
72315200 Drift af datanetværk
72600000 Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
48000000 Programpakker og informationssystemer
48100000 Branchespecifik programpakke
48150000 Programpakke til industriel kontrol
48222000 Programpakke til webserver
48610000 Databasesystemer
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
72210000 Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker
72253000 Help-desk og støttetjenester
72254000 Programmeltestning
72300000 Datatjenester
72420000 Internetudviklingstjenester
72500000 Servicevirksomhed i forbindelse med datamater
72800000 Revision og testning af computer
72900000 Computer backup og katalogkonvertering
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kunden vil gerne invitere interesserede leverandører til at deltage i et informationsmøde omkring de kommende udbud af hhv. CAP-TAS og af TKS, som afholdes onsdag den 15. december 2021 kl. 14:30-16:00 i Landbrugsstyrelsens lokaler på adressen Nyropsgade 30, 1602 København V. Til dette informationsmøde vil Kunden sætte ord på udbuddets formål, samt skitsere overordnet indhold og tidsplan for udbuddene for såvel CAP-TAS og TKS. Tilmelding er et krav, og skal sendes skriftligt til CAP-TAS.udbud.2022@lbst.dk senest 10. december 2021 kl. 12:00. Af hensyn til lokalets størrelse og et ønske om at sikre god afstand, vil Kunden opfordre interesserede leverandører til at begrænse sin deltagelse til maksimalt 2 personer pr. leverandør. Deltagelse i informationsmøde er frivillig og er ikke en forudsætning for at kunne afgive prækvalifikationsanmodning eller tilbud på det kommende udbud. Materialet for informationsmødet bliver gjort tilgængeligt som del af udbudsmaterialet i det kommende udbud.

Kunden planlægger at gennemføre et udbud for at indkøbe bistand til hovedydelserne:

A.

Drift, (jf. Bilag 3 ”Drift-, Support- og Vedligeholdelsesydelser”) forstået som levering af driftsydelser for Systemet, herunder installationer og opgraderinger, drift af databaser og middleware, integrationer og grænseflader. Endvidere udarbejdelse og vedligeholdelse af driftsdokumentation, overvågning, rapportering, konfigurationsstyring, systemadministration, afvikling af batch- og jobkørsler, efterlevelse af ITIL-processerne for Systemet.

B.

Support, (jf. Bilag 3 ”Drift-, Support- og Vedligeholdelsesydelser”) primært forstået som 2. og 3. Line support.

C.

Vedligehold, (jf. Bilag 3 ”Drift-, Support- og Vedligeholdelsesydelser”) blandt andet omfattende løbende og forebyggende Vedligeholdelse, herunder levering af fejlrettelser, capacitet, performance, sikkerhed osv. samt evt. nødvendige opgraderinger af Systemet.

D.

Udvikling (jf. bilag 4 ”Udvikling”) herunder løbende tilpasning som følge af ændrede lovgivningskrav og tilpasning til Kundens behov, samt gennemførelse af større projekter på baggrund af kravsspecifikation fra Kunden.

E.

Samarbejde med 3.parts leverandører og Kunden, i forbindelse med drift og vedligehold af den samlede it-infrastruktur og Systemet, bl.a. i forhold til Incident-håndtering, Ændringer/Changes, Service Requests og Servicevinduer. 3. parts leverandørerne er:

(a) Statens IT for så vidt angår server- og infrastrukturdrift,

(b) Formpipe A/S for så vidt angår TAP i Kontraktens første periode,

(c) Leverandøren af IMK2.0 – pt. Netcompany,

(d) Leverandøren af TUS – pt. Netcompany.

(e) Leverandøren af TKS – pt. CGI A/S.

Endvidere skal Leverandøren i relation til ovennævnte hovedydelser bistå Kunden med:

1) Test, (jf. bilag 8 ”Test”) herunder testplanlægning, testgennemførelse og udarbejdelse af testrapporter;

2) Generel IT-faglig rådgivning for eksempel vedrørende teknologiarkitektur, samt bistand i forbindelse medafvikling af Disaster Recovery-øvelser;

3) Projektledelse, herunder tilrettelæggelse af større udviklingsprojekter (Udvikling)

4) Input til vurdering af om Systemet skal udfases, omlægges eller moderniseres.

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
03/01/2022

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/12/2021

Send til en kollega

0.032