Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=316849&B=KOMBIT
Udbyder
KOMBIT A/S
Vindere
Udbud af driftskontrakt
(14.02.2022)
Systematic A/S
Søren Frichs Vej 39
8000 Aarhus C
Sygesikring - Udbud af driftskontrakt
KOMBIT A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 19435075
Postadresse: Halfdansgade 8
By: København S
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Kasper Appel Pedersen
E-mail: kape@kombit.dk
Telefon: +45 61944007
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kombit.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/128748
Del II: Genstand
Sygesikring - Udbud af driftskontrakt
Udbuddet omhandler indkøb af infrastrukturdrift af Sygesikringsløsningen. Sygesikringsløsningen skal understøtte den kommunale del af sygesikringsopgaven i forhold til kommunernes administration og forvaltning af lægevalg og det gule sygesikringskort. Den udbudte driftskontrakt og dens formål er nærmere beskrevet i punkt II.2.4). Den samlede leverance af Sygesikringsløsningen er opdelt i flere kontrakter. Systematic A/S er leverandør på Sygesikringsløsningen i relation til udvikling, videreudvikling, vedligehold, applikationsdrift, forvaltning og service desk-ydelser. Dette udbud omhandler indkøb af infrastrukturdrift og tilknyttede ydelser, og leverandøren skal indgå i et tæt samarbejde med Systematic A/S. Leverandøren har sammen med Systematic A/S det fulde ansvar for driften af sygesikringsløsningen, herunder løsningens anvendelighed for brugerne.
København S
Nærværende udbud omfatter drift af Sygesikringsløsningen i form af infrastrukturdrift og tilknyttede ydelser. Sygesikringsløsningen skal understøtte den kommunale del af sygesikringsopgaven i forhold til kommunernes administration og forvaltning af lægevalg og det gule sygesikringskort. Infrastrukturen skal levere Kubernetes services, AMQP services, PostGreSQL services mv. enten på en standard dedikeret serverløsning eller på en cloudbaseret løsning. Drift mv. af Sygesikringsløsningen vil ske i samarbejde med Systematic A/S, som er ansvarlig for udvikling, videreudvikling, vedligehold, applikationsdrift og service desk-ydelser, samt KOMBIT, da det er KOMBIT, der er ansvarlig for leverandørdialogen og er kontraktholder med kommunerne. Leverandøren skal dog også påregne at samarbejde med andre leverandører, herunder særligt anvendersystemleverandører. Der henvises i øvrigt til kravene i udbudsmaterialet.
Opgaven omfatter behandling af personoplysninger. Leverandøren skal via arbejdsgange og processer hos leverandøren og dennes underleverandører/underdatabehandlere sikre og kunne dokumentere, at der ikke sker overførsel af personoplysninger til lande udenfor EU/EØS (tredjelande).
Hvis leverandøren påtænker at anvende public cloud services, skal disse være opsat på en måde, som sikrer, at der ikke sker overførsel af personoplysninger til tredjelande via cloududbyderen, og så det er klart, hvilke underdatabehandlere der benyttes af cloududbyderen til levering af de af Leverandøren anvendte cloud services.
Leverandøren skal sikre, at de af leverandøren anvendte cloududbydere overholder databeskyttelsesforordningen samt enhver anden lovgivning. Dette kan fx sikres ved en erklæring fra cloududbyderen, om at denne ikke vil overføre personoplysninger til tredjelande ud fra de specifikke cloud services og den specifikke arkitektur som er valgt på det specifikke tidspunkt. En sådan erklæring vil kunne anvendes som dokumentation for, at leverandøren overholder sine forpligtelser som databehandler i relation til, at der ikke sker overførsel af personoplysninger til tredjelande via cloududbyderen.
I forbindelse med support af systemet, stilles der krav om, at leverandørens supportorganisation sikrer tæt kontrol med cloududbyderens adgang til personoplysninger. Der stilles således krav om, at det i situationer, hvor fejlen ikke kan håndteres uden cloududbyderens support, er leverandøren, der initierer involvering af cloududbyderen med en instruks om, at supportydelsen skal leveres af medarbejdere indenfor EU/EØS.
Driftskontrakten kan ensidigt forlænges af Kunden 2 gange med op til yderligere 24 måneder per gang, idet forlængelsesperiodens længde afgøres af Kunden.
Driftskontrakten indeholder optioner på forlængelse af driftskontrakten samt optioner på tilkøb af undervisningsmiljø. Optioner på forlængelse af driftskontrakten fremgår af pkt. II.2.7, mens optioner på tilkøb af undervisningsmiljø fremgår af udbudsmaterialet.
1) Driftskontraktens varighed i pkt. II.2.7) regnes fra overtagelsesdagen (godkendt overtagelsesprøve).
2) Opgørelsen af kontraktens anslåede værdi i pkt II.1.5) og II.2.6) udgør et skøn for hele kontraktperioden inkl. optioner på forlængelser. Skønnet er derfor forbundet med en vis usikkerhed.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde et ESPD, som kan findes i EU-Supply. Hvis tilbudsgiver er et konsortium, skal hver deltager i konsortiet udfylde et ESPD. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne.
I ESPD’et del IV.B skal tilbudsgiverne oplyse følgende økonomiske nøgletal for de seneste 3 reviderede og afsluttede regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiveren blev etableret eller startede sin virksomhed:
— Tilbudsgiver skal under "Gennemsnitlig årsomsætning" oplyse tilbudsgivers gennemsnitlige årsomsætning for de seneste 3 reviderede og afsluttede regnskabsår
— Tilbudsgiver skal under ”Finansielle nøgletal” oplyse tilbudsgivers gennemsnitlige egenkapital for de seneste 3 reviderede og afsluttede regnskabsår
— Tilbudsgiver skal under ”Øvrige økonomiske og finansielle krav” oplyse tilbudsgivers EBITDA (Earnings Before Interests, Taxes, Depreciation and Amortisation) for de seneste 3 reviderede og afsluttede regnskabsår
Det er et mindstekrav, at:
— Tilbudsgivers gennemsnitlige årsomsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 reviderede og afsluttede regnskabsår skal være på mindst 15.000.000 DKK
— Tilbudsgivers gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 reviderede og afsluttede regnskabsår skal være på mindst 2.000.000 DKK.
— Tilbudsgivers EBITDA (Earnings Before Interests, Taxes, Depreciation and Amortisation) skal samlet set i de seneste 3 reviderede og afsluttede regnskabsår være positiv.
Fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsbetingelserne indeholder retningslinjer for afgivelse af tilbud samt udbuddet generelt.
For at modtage yderligere information om dette udbud, og for at kunne afgive tilbud, skal tilbudsgivere registrere sig på EU-Supply via følgende hjemmeside: https://www.eu-supply.com/kombit.asp.
Det bemærkes, at tilbudsgiver alene kan indgive ét tilbud. Tilbud afgives på https://www.eu-supply.com/kombit.asp.
Udbudsmaterialet findes på https://www.eu-supply.com/kombit.asp under det konkrete udbud under ”Dokumenter”.
ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply systemet. ESPD’et skal udfyldes af tilbudsgiver i EU-Supply i forhold til afgivelse af oplysninger og dokumentation i relation til pkt. III.1.1) og III.1.2). ESPD’et indeholder følgende obligatoriske udelukkelsesgrunde: Deltagelse i en kriminel organisation, Bestikkelse, Svig, Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet, Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, Børnearbejde og andre former for menneskehandel, Betaling af skatter og afgifter, Betaling af bidrag til sociale sikringsordninger, Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren og Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure.
Ad spørgsmål og svar til udbudsmaterialet: Spørgsmål skal stilles via EU-Supply. Svar offentliggøres ligeledes via EU-Supply.
Ad pkt. II.1.3 og IV.1.3) Kontrakten indeholder visse elementer af en rammeaftale. KOMBIT har på den baggrund foretaget en vurdering og konstateret, at den anslåede værdi af den offentlige kontrakt væsentligt overstiger rammeaftalen, hvorfor kontrakten udbydes som en offentlig tjenesteydelseskontrakt.
Ad pkt. II.1.5 og II.2.6) Opgørelsen af kontraktens værdi udgør et skøn og er derfor forbundet med en vis usikkerhed.
Ad pkt. II.2.7) Den anførte kontraktlængde regnes fra tidspunktet for godkendt overtagelsesprøve (overtagelsesdagen).
KOMBIT har ikke udarbejdet vejledende oversættelser af udbudsmaterialet på engelsk
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud (Lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden:
1) 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende
om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet
offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/