Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=317329&B=SSI
Udbyder
Sundhedsdatastyrelsen
Vindere
Løsning til overvågning og analyse i sundhedssektoren - leveret som en service
(10.06.2022)
NNIT A/S
2860 Søborg
Løsning til overvågning og analyse i sundhedssektoren - leveret som en service
Sundhedsdatastyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 33257872
Postadresse: Ørestads Boulevard 5
By: København S
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Tom Kjærsgaard Larsen
E-mail: tokl@ssi.dk
Telefon: +45 32688194
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.sundhedsdatastyrelsen.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244516
Del II: Genstand
Løsning til overvågning og analyse i sundhedssektoren - leveret som en service
Dette udbud omhandler anskaffelse af platform til etablering af funktioner til overvågning og analyse i det centrale analysecenter, som placeres i Sundhedsdatastyrelsen (Kunden). Funktionerne skal gøre det muligt i første omgang at varetage denne opgave på tværs af regionernes lokale overvågning- og analysefunktioner men forventningen er, at funktionen over tid skal udvides til også at omfatte sundhedsvæsenets øvrige aktører, herunder kommuner og almen praksis.
København
Dette udbud omhandler anskaffelse af platform til etablering af funktioner til overvågning og analyse i det centrale analysecenter, som placeres i Sundhedsdatastyrelsen (Kunden). Funktionerne skal gøre det muligt i første omgang at varetage denne opgave på tværs af regionernes lokale overvågning- og analysefunktioner men forventningen er, at funktionen over tid skal udvides til også at omfatte sundhedsvæsenets øvrige aktører, herunder kommuner og almen praksis. ● Løsningen skal understøtte en arbejdsdeling, hvor de enkelte aktører fortsat er ansvarlige for og forestår indsamling, analyse og rapportering af og på egne data, men samtidig kobles op til en fælles service i regi af den centrale SAC, som beriger det lokale arbejde med analyser og rapportering baseret på anomalier og alarmer på tværs af sundhedssektoren. ● Løsningen skal dimensioneres til at omfatte en så stor del af sektoren som muligt, startende med regioner, kommuner, vigtige statslige funktioner og primærdelen af sektoren. ● Løsningen skal derfor understøtte forskellige typer og størrelser af aktører. Alle regioner skal være opkoblet til løsningen inden udgangen af 2022. ● Løsningen skal have en så stor netværksmæssig dækningsgrad hos de lokale aktører som muligt. ● Løsningen skal have kapacitet til at behandle og analysere på så stor en del af sektorens samlede netværkstrafik som muligt. ● Løsningen skal være designet så den størst mulige del af data i løsningen forbliver hos de tilsluttede aktører, så kun anomalier, alarmer og tilhørende metadata, der er nødvendige for at se aggregerede mønstre for mistænkelig aktivitet, overføres til den centrale SAC. ● Løsningen skal være designet således at den størst mulige del af dataindsamlingen, aggregeringen, korrelationen, analyse og rapportering på tværgående aktivitet i sektoren sker automatisk ved mønstergenkendelse samt brug af Machine learning (ML) og Artificial intelligence (AI).
Kunden er berettiget til at forlænge Kontraktens varighed 2 gange med 24 måneder.
Det tillægges positiv vægt i jo højere grad referencerne påviser erfaring
med:
• Implementering af services baseret på MSSP platform og appliances (NDR-noder) hos kunder.
• Levering af overvågnings- og analyseservice som managed SOC/SAC baseret på MSSP platform og appliances (NDR-noder) til kunder, der har it-netværk med en størrelse og kompleksitet, der er sammenlignelige med de it-netværk, der findes hos de aktører, som forventes tilslut-tet Løsningen.
• Design, konfiguration, test af services baseret på MSSP platform og til-slutning af appliances (NDR-noder) hos kunder, der har it-netværk med en størrelse og kompleksitet, der er sammenlignelige med de it-netværk, der findes hos de aktører, som forventes tilsluttet Løsningen.
Antallet af afgivende referencer tillægges ikke selvstændig betydning, idet
det er det samlede billede af referencers omfang og relevans i forhold til det
udbudte der er afgørende.
OPTION 1: TILSLUTNING AF YDERLIGERE AKTØRER
OPTION 2: TILKØB AF YDERLIGERE UDSTYR
OPTION 3: FORLÆNGELSE AF KONTRAKTEN
OPTION 4: TILKØB AF ANALYSE- OG OVERVÅGNINGSKOMPETENCE
OPTION 5: TILKØB AF YDERLIGERE TRÆNING
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
En Ansøger, der på et hvilket som helst tidspunkt i løbet af udbudsprocessen er eller bliver omfattet af omstændigheder, som anført i udbudslovens:
§§ 135 og 136 om obligatoriske udelukkelsesgrunde og
§ 137, stk. 1, nr.1-6 om frivillige udelukkelsesgrunde,
vil blive udelukket fra at deltage i udbudsproceduren, medmindre den pågældende Ansø-ger inden for en af Ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der påviser Ansøgers pålidelighed jf. udbudsloven § 138.
Såfremt Ansøger i sit ESPD angiver at være udelukket efter de anførte udelukkelsesgrun-de, og Ansøger ønsker at gøre brug af ”self-cleaning”, skal ansøgningen være vedlagt til-strækkelig dokumentation for pålidelighed jf. udbudsloven § 138.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet er tilgængeligt på den i pkt. I.3) anførte hjemmeside. Afgivelse af anmodning om prækvalifikation og afgivelse af tilbud kan kun ske elektronisk via hjemmesiden, der er anført i pkt. I.3).
Interesserede virksomheder kan via udbudshjemmesiden få tildelt brugernavn og adgangskode.
Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem EU-Supply.
Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt tilbudsgiver måtte få tekniske problemer ved anvendelsen af udbudshjemmesiden, kan ansøger rette telefonisk henvendelse til EUSupply: på telefonnummeret +45 70 27 61 70.
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 finder følgende frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i forbindelse med dette udbud: udbudslovens § § 137, stk. 1, nr. 1 om overtrædelser på det miljø-, sociale eller arbejdsretlige område, nr. 2 om konkurs mv., nr. 3 om alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller ilbudsgiverens integritet, nr. 4 om konkurrenceforvridende aftaler, nr. 5 om tidligere misligholdelse af en offentlig kontrakt og nr. 6 om forsøg på at påvirke ordregiverens beslutningsproces.
Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser. Ansøger skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens § § 151 og 152.
Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en ansøger eller tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. En ansøger, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Ordregiver kan alene udelukke en ansøger, hvis ordregiver har meddelt ansøger, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der er tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Som dokumentation for, at ansøger ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: — Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at ansøger ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at ansøgeren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2.
— Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere ansøgeres anmodninger, skal ansøger sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige ansøgeres anmodninger.
Nærmere detaljer og betingelser for prækvalifikation og tilbudsgivning fremgår af udbudsmaterialet. I relation til III.3.2) der skal ikke anføres navne og faglige kvalifikationer i forbindelse med anmodning om prækvalifikation.
Ordregiver forbeholder sig ret til at aflyse udbuddet, indtil det er afsluttet med indgåelse af kontrakt. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med
senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet
for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter
afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er
blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for
beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og
udbudslovens § 171, stk. 2.
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som
ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til
Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en
bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor
bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har
underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en
rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk
indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse
for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra
dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte
ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt
ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at
ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden
forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den
Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud
inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren
har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om,
at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen
indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele
kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse
i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal
klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage
indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i
standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10
kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke
er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der
begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på
naevneneshus.dk.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0