Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Boligforeningen AAB
Vindere
Røgmeldere med mere
(11.03.2022)
Securitas A/S
Sydvestvej 98
2600 Glostrup
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 13-01-2022
Time: 13:00
Læses:
Dato: 17-01-2022
Time: 13:00
IV.2.7
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 13-01-2022
Time: 13:00
Læses:
Dato: 17-01-2022
Time: 13:00
Røgmeldere med mere
Boligforeningen AAB
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31428815
Postadresse: Havneholmen 21
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1561
Land: Danmark
Kontaktperson: Dennis Bagger
E-mail: dba@aab.dk
Telefon: +45 33760125
Fax: +45 33760199
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/165304179.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.aab.dk/
Del II: Genstand
Røgmeldere med mere
Røgmeldere med mere
Boligforeningen AAB har omkring 20.000 almene boliger og omkring 60.000 på venteliste. AAB har eksisteret siden 1912 og er Danmarks ældste og største almene boligforening. Antallet af boliger forventes at stige i rammeaftaleperioden uden at AAB kan komme det nærmere.
Boligforeningen AAB har et decentralt forvaltningskoncept, som i praksis betyder at en lang række administrative opgaver kan løses lokalt af afdelingsbestyrelser eller ledende ejendomsfunktionærer.
AAB har behov for en rammeaftale til at anskaffe røgmeldere og brandslukkere til de enkelte boliger (lejemål) for at:
- Øge brandsikkerheden
- Opnå lavere forsikringspræmier
2x12 mdr
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I ESPD, del IV, afsnit B " Finansielle nøgletal" skal tilbudsgiver angive
1) sit nettoresultat efter skat for hvert af de seneste 3 tilgængelige regnskabsår og
2) sin egenkapital for hvert af de seneste 3 tilgængelige regnskabsår.
Hvis tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 3 år, gives oplysningerne for de år, hvor tilbudsgiver har aflagt årsrapport. Hvis tilbudsgiver endnu ikke har aflagt årsrapport, skal tilbudsgiver oplyse om egenkapitalen på tilbudstidspunktet.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet (f.eks. moderselskab, søsterselskab eller underentreprenør) skal tilbudsgiver som en del af tilbuddet godtgøre at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige for opfyldelsen af rammeaftalen ved som en del af tilbuddet at fremsende en støtteerklæring fra de støttende enheder.
Se udbudsmaterialet for yderligere oplysninger og bilag 6 - Erklæring om solidarisk hæftelse for konsortiedeltagere, som skal udfyldes og vedlægges tilbuddet i Mercell. Ved sammenslutninger af virksomheder er det den samlede nettoresultat/egenkapital for sammenslutningen, der skal være positiv.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver ved de seneste 3 offentliggjorte regnskabsår, skal have et positivt nettoresultat efter skat.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver ved de seneste 3 offentliggjorte regnskabsår, skal have en positiv egenkapital.
I ESPD, del IV, afsnit C
"For så vidt angår varekontrakter" skal tilbudsgiver angive referenceliste over tilsvarende leve-rancer af røgmeldere leveret og faktureret indenfor de seneste 3 år før tilbudsfristen.
Tilbudsgiver må vedlægge maks. 5 referencer for tilsvarende opgaver.
For hver reference skal oplyses følgende:
1) En beskrivelse af det udførte arbejde (opgaven)
2) Omsætning for udført arbejde i DKK ekskl. moms
3) Periode for opgavens udførelse (dato for start og evt. dato for slut)
4) Kundenavn inkl. kontaktoplysninger
"For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter" skal tilbudsgiver angive referenceliste over tilsvarende opgaver (montering af røgmeldere og eller serviceeftersyn af røgmeldere og eller brandslukkere) udført indenfor de seneste 3 år før tilbudsfristens udløb.
Tilbudsgiver må vedlægge maks. 5 referencer for tilsvarende opgaver.
For hver reference skal oplyses følgende:
1) En beskrivelse af det udførte arbejde (opgaven)
2) Omsætning for udført arbejde i DKK ekskl. moms
3) Periode for opgavens udførelse (dato for start og evt. dato for slut)
4) Kundenavn inkl. kontaktoplysninger
"For så vidt angår varekontrakter"
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 4 tilsvarende referencer som er udført for boligsektoren (almene, andels- eller privat boligsektor/udlejning) indenfor de seneste 3 år før tilbudsfristens udløb. Periode (start) for opgavens udførelse må ikke være fra før virksomhedens startdato i forhold til de oplysninger som fremgår af www.cvr.dk.
"For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter"
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 4 tilsvarende referencer som er udført for boligsektoren (almene, andels- eller privat boligsektor/udlejning) indenfor de seneste 3 år før tilbudsfristens udløb. Periode (start) for opgavens udførelse må ikke være fra før virksomhedens startdato i forhold til de oplysninger som fremgår af www.cvr.dk.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2 år efter kontraktstart.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk