Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vindere
Udbud af måtteservice
(04.02.2022)
De Forenede Dampvaskerier A/S
Kongebakken 1
2765 Smørum
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 26-11-2021
Time: 12:00
Læses:
Dato: 30-11-2021
Time: 12:00
IV.2.7
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 26-11-2021
Time: 12:00
Læses:
Dato: 30-11-2021
Time: 12:00
Udbud af måtteservice
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Helene Suhr-Jessen
E-mail: ks2e@kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kk.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.kk.dk/udbud
Del II: Genstand
Udbud af måtteservice
Udbuddet vedrører vask og leje af måtter til Københavns Kommune herunder levering og afhentning samt rådgivning af de enkelte enheder i forbindelse med valg af måttetype, størrelse og skiftefrekvens.
Leverandøren skal understøtte Københavns Kommunes arbejde med at forbedre miljøet og skabe bæredygtige løsninger. Leverandøren skal opfylde kriterierne for svanemærkede vaskerier eller tilsvarende.
Den maksimale værdi af kontrakten anslås til 52.000.000 kr. (svarende til en stigning i omsætning på 30 %) bl.a. som følge af eventuelle prisstigninger for materialer og en eventuel stigning i bygningsmassen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af kopi af forsikringspolice eller erklæring fra det relevante forsikringsselskab og revisorpåtegnet årsregnskab eller erklæring om tilbudsgivers omsætning.
- Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 10.000.000.
- Tilbudsgivers omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum DKK 70.000.000 (ekskl. moms), dvs. gennemsnitligt 23,33 mio. kr. årligt.
- Tilbudsgivers soliditetsgrad for seneste disponible regnskabsår skal være mindst 10%
Tilbudsgiver skal fremvise 3 referencer på leveringer af måtteservice, der er udført inden for de seneste 3 år.
Tilbudsgiver skal have arbejdsmiljøstyringsforanstaltninger.
- Referencerne skal hver have en årlig værdi på minimum DKK 100.000,00. De 3 referencer skal indeholde en angivelse af opgavens karakter/beskrivelse af de præsterede ydelser, beløb for hele den præsterede ydelse (samlede kontraktsum), tidspunkt for udførelsen (dato for kontraktens start og slut) samt modtager af ydelsen (med navn og kontaktoplysninger - tlf. og/eller e-mail).
- Tilbudsgiver skal være certificeret i henhold til ISO 45001 eller have tilsvarende arbejdsmiljøstyringsforanstaltninger.
Aftalen indeholder en arbejdsklausul vedrørende arbejdstager- og lønvilkår. Kontrakten indeholder en klausul vedr. overholdelse af CSR-vilkår.
Tilbudsgiver skal opfylde kriterierne for svanemærkede vaskerier eller tilsvarende.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens §§ 135,136 og 137 nr. 1, 2, 3 og 7 (se mere herom i Udbudsbetingelserne).
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk