Fakta om udbudet
Udbyder
Region Nordjylland
Vindere
(29.10.2021)
SSI Diagnostica A/S
Herredsvejen 2
3400 Hillerød
Anskaffelse af nye udsånings-robotter
Region Nordjylland
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Sanne Kjær Pilgaard
E-mail: s.pilgaard@rn.dk
Telefon: +45 21592331
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk
Del II: Genstand
Anskaffelse af nye udsånings-robotter
Region Nordjylland agter at anskaffe 2 stk. udsåningsmaskiner til Klinisk Mikrobiologisk afdeling
Region Nordjylland agter at anskaffe 2 stk. udsåningsmaskiner til Klinisk Mikrobiologisk afdeling
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Region Nordjylland agter at indkøbe to stk. udsåningsrobotter. Ved anskaffelse af nye robotter lægges der vægt på både kapacitet og driftssikkerhed. Det er vigtigt, med indkøb af to identiske maskiner, så sårbarheden mindskes i forbindelse med service og nedbrud. Ved anskaffelse lægges der vægt på kørselshastighed, indbygget software til forskellige substrater (flydende og faste) samt forskellige prøverør. Derudover skal der være mulighed for opkobling til LIS.
Udover kravet om kapacitet og driftsikkerhed stilles der følgende krav til det nye system:
1) Labels skal kunne placeres på bunden af pladen
2) Labels skal indeholde følgende informationer: prøvenummer, stregkode, dato, klokkeslæt for udsåning, hvilken plade det er i udsåningsrækkefølgen (f.eks. 1 af 3) samt om det er maskine 1 eller 2, der har håndteret prøven
3) Det skal være muligt at få fremstillet brugerspecifikke udstrygningsmønstre
4) Det skal være muligt at tracke LOT-numre på medier anvendt i de enkelte kørsler, samt finde frem til specifikke prøvenumre og deres status i forbindelse med fejlfinding
5) Systemet skal via opkobling til LIS, kunne håndtere prøvetyper i vilkårlig rækkefølge, og samtidig kunne genkende hvilke udsåningsmønstre og pladetyper der skal anvendes
6) Systemet skal kunne afsætte 1 mikroliter, 10 mikroliter og 30 mikroliter på substraterne
7) Systemet skal anvende genanvendelige loops, for at spare på plastikaffald
8) Systemet skal kunne sterilisere loops
Region Nordjylland vurderer på baggrund af en udført markedsanalyse, at WASP-system fra firmaet SSI Diagnostica, som den eneste på markedet der opfylder de opstillede krav. Af tekniske årsager tildeles kontrakten derfor uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i henhold til udbudsloven §80 stk. 3, nr. 2. Kontrakten vil først blive indgået efter udløb af Standstill på 10 kalenderdage regnet fra den dag hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 37294535
Postadresse: Herredsvejen 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
E-mail: ssidiagnostica@ssidiagnostica.com
Telefon: +45 48299125
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
• - Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation.
• - Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
o - Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
• - Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
• - Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
• - Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.).
• - Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk