23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 210-381445
Offentliggjort
29.10.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Københavns Kommune, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Opdateringer

Annullering
(26.01.2016)

Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Yderligere supplerende oplysninger
Udbuddet er aflyst af ordregiver idet udbudsmaterialet er uhensigtsmæssigt.

Elektronisk nøglesystem


Københavns Kommune, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Københavns Kommune, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Sjællandsgade 40, Bygning I
Att: Lotte Marcher
2200 København N
DANMARK
Mailadresse: bk83@ks.kk.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.kk.dk/udbud

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Elektronisk nøglesystem.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Københavns Kommune ønsker at anskaffe et elektronisk webbaseret standardsystem til håndtering af nøgler til borgeres hjem.
Kontrakten omfatter levering og implementering af et elektronisk webbaseret nøgle-standardsystem med eventuelle enkelte tilpasninger, og derudover vedligehold, support og uddannelse. Drift af systemet udbydes som option.
Systemet forventes at være implementeret, testet og være i drift senest i starten af 3. kvartal 2016, for bydel Amager/fase 1 og ultimo 2017 for de 4 resterende bydele/faser.
Målgruppen er borgere, der modtager hjemmehjælp og/eller hjemmesygepleje fra Københavns Kommune, og som ikke selv er i stand til at åbne døren samt borgere der har et nødkaldsanlæg installeret fra Københavns Kommune.
Systemet skal gøre det muligt for hjemmeplejen i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen samt Socialforvaltningen, at tilgå udvalgte borgeres hjem via elektroniske nøgler, i stedet for den gængse adgang via fysiske nøgler. Borgere selv samt pårørende skal fortsat kunne benytte deres fysiske nøgler.
De elektroniske nøgler skal endvidere kunne benyttes af MadService og VaskeService i Københavns Kommune samt eventuelt brandvæsen, læger og politi.
De enkelte medarbejderenheder i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen og Socialforvaltningen skal kunne administrere nøgler og brugere.
Systemet skal implementeres i 5 bydele, svarende til 5 faser/delleverancer.
Antal brugere i alt for fase/delleverance 1-5
Ca. 1 500 medarbejdere med adgang til borgere.
Ca. 125 medarbejdere, der skal have administrations adgang.
Ca. 3 500 borgere.
Fordelingen af brugere i de enkelte faser/delleverancer ser ud som følger:
Fase 1, bydel Amager (Sundheds- og Omsorgsforvaltningen):
Ca. 300 medarbejdere med adgang til borgere
Ca. 25 medarbejdere der skal have administrations adgang
Ca. 700 borgere
Fase 2, bydel Indre By/Østerbro (Sundheds- og Omsorgsforvaltningen):
Ca. 300 medarbejdere med adgang til borgere.
Ca. 25 medarbejdere, der skal have administrations adgang.
Ca. 700 borgere.
Fase 3, bydel Bispebjerg/Nørrebro (Sundheds- og Omsorgsforvaltningen):
Ca. 300 medarbejdere med adgang til borgere.
Ca. 25 medarbejdere, der skal have administrations adgang.
Ca. 700 borgere.
Fase 4, bydel Vesterbro/Kgs. Enghave (Sundheds- og Omsorgsforvaltningen):
Ca. 300 medarbejdere med adgang til borgere.
Ca. 25 medarbejdere, der skal have administrations adgang.
Ca. 700 borgere.
Fase 5, bydel Vanløse/Brønshøj/Husum (Sundheds- og Omsorgsforvaltningen):
Ca. 300 medarbejdere med adgang til borgere.
Ca. 25 medarbejdere, der skal have administrations adgang.
Ca. 700 borgere.
Derudover ønskes der option på følgende antal brugere (Socialforvaltningen):
Ca. 450 medarbejdere med adgang til borgere.
Ca. 20 medarbejdere, der skal have administrations adgang.
Ca. 700 borgere.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Yderligere køb af et antal låseenheder til Socialforvaltningen. Specifikationer vil fremgå af udbudsmaterialet.
Drift af systemet. Specifikationer vil fremgå af udbudsmaterialet.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 72 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Eventuelle vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Samtlige deltagere i et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder skal hæfte direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelse af den tildelte kontrakt og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.
Se »Blanket til ansøgning om prækvalifikation ved begrænset udbud af »elektronisk nøglesystem til Københavns Kommune« som skal udfyldes.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Oplysning om ansøgers navn, selskabsform, CVR-nr., adresse samt samt navn og e-mail på ansøgers kontaktperson.
2) Oplysning om eventuel konsortiedannelse
3) Tro og love-erklæring om ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lovbekg. nr. 336 af 13.5.1997, og dokumentation for at ansøgeren ikke befinder sig i en af de i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og 2 nævnte situationer.
4) Erklæring om relevant og gyldig erhvervsansvarsforsikring.
Såfremt anmodningen fremsendes af et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne i nr. 1-4 afgives for hver enkelt virksomhed.
»Blanket til ansøgning om prækvalifikation ved begrænset udbud af »elektronisk nøglesystem til Københavns Kommune« skal benyttes ved afgivelse af oplysningerne om 1)-4).
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 5) Erklæring om virksomhedens økonomiske nøgletal:
»Blanket til ansøgning om prækvalifikation ved begrænset udbud af »elektronisk nøglesystem til Københavns Kommune« skal benyttes.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets artikel 47, stk. 2. Dette skal ske ved udfyldelse af »erklæring om henvisning til andre økonomiske aktørers ressourcer« i »Blanket til ansøgning om prækvalifikation ved begrænset udbud af «elektronisk nøglesystem til Københavns Kommune«.
Såfremt anmodningen fremsendes af et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne i nr. 5 afgives for hver enkelt virksomhed.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøgeren skal have haft en positiv egenkapital i de sidste 3 disponible regnskabsår (2012, 2013, 2014)
III.2.3).
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
6) Erklæring om virksomhedens årlige gennemsnitlige antal beskæftigede
7) Oplysning om brug af underleverandører eller underentreprise
8) Referenceliste med angivelse af op til de 6 betydeligste referencer på lignende opgaver som det udbudte, jf. pkt. II.1.5 der er udført i løbet af de sidste 3 år ( 2013, 2014, 2015). De angivne referencesystemer skal være rettet mod det kommunale område eller større organisationer (private eller offentlige). Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3.
Såfremt anmodningen fremsendes af et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder,skal oplysningerne i nr. 6, 7 og 8 afgives samlet.
»Blanket til ansøgning om prækvalifikation ved begrænset udbud af »elektronisk nøglesystem til Københavns Kommune« skal benyttes ved afgivelse af oplysninger om 6)-8).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ansøgeren skal som minimum kunne angive 1 reference på lignende opgaver som det udbudte område jf. punkt II.1.5), der er udført i løbet af de sidste 3 år ( 2013, 2014, 2015).
De angivne reference systemer skal være rettet mod det kommunale område eller større organisationer (private eller offentlige).
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer, jf. pkt. III.2.3), nr. 6 set i forhold til den udbudte opgave, jf. pkt. II.1.5).
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
27.11.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger

Anmodningen om prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i del III.2) angivne betingelser for deltagelse. Ansøgende virksomheder skal således afgive samtlige i pkt. III.2.1), III.2.2) og III.2.3) angivne oplysninger, erklæringer mv. for at komme i betragtning som eventuel tilbudsgiver. Det bemærkes at ansøger skal anvende den anførte blanket i forhold til afgivelse af oplysninger og dokumentation i relation til pkt. III.2.1), III.2.2) og III.2.3). Blanketten findes på på www.kk.dk/erhverv/indkoeb-og-udbud/Aktuelle udbud under projektet »elektronisk nøglesystem«.

En ansøger kan basere sig på andres økonomiske og finansielle og/eller tekniske kapacitet, jf. udbudsdirektivets artikel 47, stk. 2 og udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøgeren og disse andre økonomiske aktører. Ansøger skal i prækvalifikationsansøgningen i givet fald godtgøre, at ansøger er berettiget til at disponere over de nødvendige ressourcer, f.eks. ved at fremlægge dokumentation for andres forpligtelser i så henseende. Til brug for godtgørelse af disse oplysninger skal ansøger benytte blanketten. En ansøger kan således eksempelvis basere sig på andres tekniske kapacitet.
I så fald skal ansøgeren fremlægge dokumentation fra de andre indeholdende et tilsagn om, at de andre vil og skal stille de pågældende tekniske ressourcer til rådighed for ansøgeren. Endvidere skal ansøgeren i så fald fremlægge samme type af informationer om andres tekniske kapacitet, som ansøgeren skal fremlægge vedrørende egen tekniske kapacitet. Dette skal ske ved udfyldelse af de relevante skemaer i blanketten.
Hver ansøger kan alene indsende 1 ansøgning. Såfremt samme juridiske enhed er en del af flere ansøgere, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud. Der er mulighed for at ansøge som et konsortium. Som konsortium skal der hæftes direkte, solidarisk og ubegrænset samt udpeges en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.

Anmodning om prækvalifikation skal afgives pr. e-mail. til mailadressen bk83@ks.kk.dk. Der vil blive fremsendt en e-mail kvittering for modtagelsen. Den fremsendte mail vil dog først blive åbnet efter ansøgningsperiodens udløb.

Bemærk, at eventuelle supplerende oplysninger eller materiale samt svar på spørgsmål til prækvalifikationen vil blive offentliggjort på ordregivers hjemmeside www.kk.dk/erhverv/indkoeb-og-udbud/Aktuelle udbud under projektet »elektronisk nøglesystem«. Ansøgerne opfordres derfor til, at holde sig løbende orienteret med indholdet på siden.

Der vil i udbudsmaterialet blive stillet krav om overholdelse af Københavns Kommunes sociale klausuler. Disse vil fremgå af udbudsmaterialet.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til Lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud. Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27.10.2015

Send til en kollega

0.063