Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Copenhagen Business School Handelshøjskolen
Opdateringer
Udbud af ny samlet HR-, ferie- og fraværsløsning til CBS
Copenhagen Business School Handelshøjskolen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 19596915
Postadresse: Solbjerg Plads 3
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontaktperson: Anastasia T.J. Nordensgaard
E-mail: atn.legal@cbs.dk
Telefon: +45 38153339
Fax: +45 38152015
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/165336603.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.cbs.dk/
Del II: Genstand
Udbud af ny samlet HR-, ferie- og fraværsløsning til CBS
CBS ønsker med nærværende udbud at erhverve en ny samlet HR-, ferie- og fraværsløsning med en mere fleksibel, moderne og fremtidssikret løsning for i højere grad at kunne understøtte CBS' visioner og ambitioner for HR-arbejdet.
Nærværende udbud omhandler derfor levering, implementering, drift, support og vedligehold af en standard SaaS HR-løsning, som er en kombination af både Human Ressource-, ferie- og fraværsløsning til CBS. Udbuddet indeholder ligeledes integration til SLS og CPR, migrering af data samt uddannelse af CBS' brugere
CBS har behov for en brugervenlig konfigurér-bar standard SaaS løsning til registrering og opbevaring af HR-data, håndtering af CBS' HR-processer samt sagsfordeling i HR. CBS skal uden særlige IT-kompetencer kunne konfigurere og tilpasse Løsningen.
Løsningen bliver CBS' nye kildesystem, med integration af stam- og ansættelsesdata til mere end 20 lokale CBS systemer. Det er derfor afgørende for CBS, at der sker migrering af stamdata, ansættelsesdata og fraværsdata fra CBS' nuværende HR-system og fraværssystem.
CBS har i dag ca. 3.600 personer, som skal registreres i Løsningen, heriblandt 520 Eksternt tilknyttede. De Eksternt tilknyttede skal, som de eneste, ikke have adgang til Løsningen. Der vil derfor være omkring 3.080 aktive Brugere i Løsningen, heraf omkring 77 ledere og 32 ansatte i HR. HR vil bruge Løsningen dagligt, ligesom lederne også vil anvende den regelmæssigt, flere gange om ugen. De resterende Brugere vil primært anvende Løsningen til løbende selv at registrere deres ferie og fravær samt ændre udvalgt stamdata. Der kan på baggrund af ferie varslingsmails, være spidsbelastningsperioder ift. registrering af fravær.
Leverandøren har leveranceansvaret, hvilket indebærer, at Løsningen skal indeholde de ydelser, behov og krav der er beskrevet i Kontrakten, herunder særligt (men ikke begrænset til):
- Bilag 4 Forretningskrav
- Bilag 4a Data- og migreringsfelter
- Bilag 4b Optioner
- Bilag 5 IT krav
- Bilag 5a Sikkerhed
- Bilag 5b Afprøvning af API
- Bilag 10 Drift, support, vedligeholdelse og servicemål
Se endvidere udbudsmaterialets bestanddele i udbudsbetingelsernes pkt. 1.4.
CBS har ret til at forlænge Kontrakten to gange, hver gang med op til 12 måneder.
Ud af de egnede ansøgere vil CBS prækvalificere 5 ansøgere, såfremt flere end 5 egnede ansøgninger modtages.
Udvælgelsen sker på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer.
CBS vægter følgende positivt ift. udvælgelsen:
- Ansøger har et højt antal af relevante sammenlignelige referencer i forhold til den udbudte opgave.
- Referencerne omhandler en sammenlignelig leverance til en ordregivende myndighed eller virksomhed med samme kompleksitet som CBS ift. HR løsninger.
Definition af en sammenlignelig leverance:
Levering og implementering af en standard SaaS HR-løsning (kombination af både Human Ressource-, ferie- og fraværsløsning) på det skandinavisk arbejdsmarked, som understøtter bl.a. forskellige overenskomster, faglig organisering samt relevant lovgivning på Human Ressource- og ferie-/fraværsområdet.
Kontrakten indeholder to optioner på integration til hhv. Digital Post og NemRefusion. Se Kontraktens Bilag 4b for yderligere beskrivelse af optionerne.
Udbudsmaterialets indeholder en række mindstekrav, herunder stilles der mindstekrav til hvordan Leverandøren behandler persondata i Løsningen, jf. Bilag 5a Sikkerhed. Ansøger og tilbudsgiver opfordres til at læse det samlede udbudsmateriale grundigt igennem inden udarbejdelsen af henholdsvis ansøgning og tilbud.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Positiv egenkapital
Ansøger skal have en positiv egenkapital i de seneste tre (3) disponible regnskabsår. Har ansøger eksisteret i mindre end 3 år, skal ansøger fremlægge positiv egenkapital for virksomhedens tilgængelige regnskabsår.
I dokumentet benævnt "Referenceskema" kan ansøger angive minimum 3 og maksimalt 5 referencer på opgaver påbegyndt, udført eller afsluttet inden for de seneste 3 år. Det er op til ansøger at angive de mest sammenlignelige referencer i forhold til den udbudte opgave.
Ansøger bedes angive følgende i dokumentet benævnt "Referenceskema":
- Beskrivelse: En beskrivelse af referencen med fokus på de elementer Ansøger mener gør referencen sammenlignelig.
- Beløb: Det samlede kontraktbeløb på referencen.
- Startdato: Dato for kontraktstart.
- Slutdato: Dato for udløb eller ophør af kontrakten.
- Modtager: Kundens navn.
Det bemærkes at Ordregiver udelukkende vil vurdere ansøger på op til 5 referencer. Såfremt der angives mere end 5 referencer vil ordregiver udelukkende se på de første 5 referencer.
Ansøger skal angive minimum tre (3) sammenlignelige referencer, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.2.9) og udbudsbetingelsernes pkt. 3.4.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk