Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=313377&B=DK_UDBUD
Udbyder
VISUE A/S
Vindere
Udbud af IT-rammeaftale
(08.04.2022)
Systemate A/S
Tangen 17
8200 Aarhus N
Opdateringer
I.1)
I stedet for:
VISUE A/S
32324843
Dusager 22
Aarhus N
8200
DK
Kontaktperson: Morten Bernhardt
Telefon: +45 41768758
E-mail: mobh@cowi.com
NUTS-kode: DK042 - Østjylland
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://visue.net/
Nord Energi Net A/S
25399269
Ørstedsvej 2
Hjørring
9800
DK
E-mail: info@nordenergi.dk
NUTS-kode: DK05 - Nordjylland
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://nordenerginet.dk/
Elinord A/S
25615581
Knivholtvej 15
Frederikshavn
9900
DK
E-mail: elinord@elinord.dk
NUTS-kode: DK05 - Nordjylland
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.elinord.dk/
Vores Elnet A/S
25587987
Sanderumvej 16
Odense SV
5250
DK
E-mail: info@voreselnet.dk
NUTS-kode: DK031 - Fyn
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.voreselnet.dk/
N1 A/S
25154150
Edison Park 1
Esbjerg N
6715
DK
E-mail: kontakt@n1.dk
NUTS-kode: DK041 - Vestjylland
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://n1.dk/
Thy-Mors Energi Service A/S
39369478
Elsøvej 107
Nykøbing Mors
7900
DK
E-mail: kontakt@energigrid.dk
NUTS-kode: DK05 - Nordjylland
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.thymors.dk
Noe Net A/S
28855206
Skivevej 120
Måbjerg
7500
DK
E-mail: noe@noe.dk
NUTS-kode: DK04 - Midtjylland
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.noe.dk/da
Rah Service A/S
25810007
Ndr Ringvej 4
Rindum
6950
DK
E-mail: rah@rah.dk
NUTS-kode: DK041 - Vestjylland
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://rah.dk
Elnet Midt A/S
10036461
Bøssemagervej 8
Viborg
8800
DK
E-mail: net@elnetmidt.dk
NUTS-kode: DK04 - Midtjylland
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.elnetmidt.dk/
Konstant Net A/S
21262498
Dusager 22
Aarhus
8200
DK
E-mail: kontakt@konstant.dk
NUTS-kode: DK042 - Østjylland
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://konstant.dk/
Dinel A/S
25706900
Knudsminde 10
Odder
8300
DK
E-mail: dinel@dinel.dk
NUTS-kode: DK042 - Østjylland
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://dinel.dk/
Trefor El-net A/S
20806397
Kokbjerg 30
Kolding
6000
DK
E-mail: TREFOR@TREFOR.DK
NUTS-kode: DK03 - Syddanmark
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://trefor.dk/elnet
Flow Elnet A/S
25119150
Fåborgvej 44
Svendborg
5700
DK
E-mail: kontakt@flow-elnet.dk
NUTS-kode: DK031 - Fyn
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://flow-elnet.dk/
Vestjyske Net Service A/S
25085507
Sandagervej 20
Herning
7400
DK
E-mail: vn@vestjyskenet.dk
NUTS-kode: DK04 - Midtjylland
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.vestjyskenet.dk/
Læses:
VISUE A/S
32324843
Dusager 22
Aarhus N
8200
DK
Kontaktperson: Morten Bernhardt
Telefon: +45 41768758
E-mail: mobh@cowi.com
NUTS-kode: DK042 - Østjylland
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://visue.net/
I.2)
I stedet for:
Kontrakten omfatter fælles udbud
Læses:
Udbud af IT-rammeaftale
VISUE A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 32324843
Postadresse: Dusager 22
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Bernhardt
E-mail: mobh@cowi.com
Telefon: +45 41768758
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://visue.net/
CVR-nummer: 25399269
Postadresse: Ørstedsvej 2
By: Hjørring
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9800
Land: Danmark
E-mail: info@nordenergi.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://nordenerginet.dk/
CVR-nummer: 25615581
Postadresse: Knivholtvej 15
By: Frederikshavn
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9900
Land: Danmark
E-mail: elinord@elinord.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.elinord.dk/
CVR-nummer: 25587987
Postadresse: Sanderumvej 16
By: Odense SV
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5250
Land: Danmark
E-mail: info@voreselnet.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.voreselnet.dk/
CVR-nummer: 25154150
Postadresse: Edison Park 1
By: Esbjerg N
NUTS-kode: DK041 Vestjylland
Postnummer: 6715
Land: Danmark
E-mail: kontakt@n1.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://n1.dk/
CVR-nummer: 39369478
Postadresse: Elsøvej 107
By: Nykøbing Mors
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 7900
Land: Danmark
E-mail: kontakt@energigrid.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.thymors.dk
CVR-nummer: 28855206
Postadresse: Skivevej 120
By: Måbjerg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 7500
Land: Danmark
E-mail: noe@noe.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.noe.dk/da
CVR-nummer: 25810007
Postadresse: Ndr Ringvej 4
By: Rindum
NUTS-kode: DK041 Vestjylland
Postnummer: 6950
Land: Danmark
E-mail: rah@rah.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://rah.dk
CVR-nummer: 10036461
Postadresse: Bøssemagervej 8
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: net@elnetmidt.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.elnetmidt.dk/
CVR-nummer: 21262498
Postadresse: Dusager 22
By: Aarhus
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8200
Land: Danmark
E-mail: kontakt@konstant.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://konstant.dk/
CVR-nummer: 25706900
Postadresse: Knudsminde 10
By: Odder
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8300
Land: Danmark
E-mail: dinel@dinel.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://dinel.dk/
CVR-nummer: 20806397
Postadresse: Kokbjerg 30
By: Kolding
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6000
Land: Danmark
E-mail: TREFOR@TREFOR.DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://trefor.dk/elnet
CVR-nummer: 25119150
Postadresse: Fåborgvej 44
By: Svendborg
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5700
Land: Danmark
E-mail: kontakt@flow-elnet.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://flow-elnet.dk/
CVR-nummer: 25085507
Postadresse: Sandagervej 20
By: Herning
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 7400
Land: Danmark
E-mail: vn@vestjyskenet.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.vestjyskenet.dk/
Del II: Genstand
Udbud af IT-rammeaftale
Ordregiver udbyder en rammeaftale, der grundlæggende angår udvikling, vedligeholdelse, support og drift af it-systemer.
Aarhus N
Ordregiver udbyder en rammeaftale, der grundlæggende angår udvikling, vedligeholdelse, support og drift af it-systemer.
Det er ordregivers ønske, at rammeaftalen vil understøtte en stærk konkurrence om opgaverne ved løbende konkurrenceudsættelse, mulighed for hurtig og fleksibel tildeling afhængigt af opgavernes omfang samt sikre en høj kvalitet i leverancerne som følge af den videns- og kompetenceopbygning, der vil ske i hele kontraktperioden.
Udbuddet af rammeaftalen og miniudbuddet af opgaven vedrørende installationsblanketten foretages som en integreret proces. Det betyder, at tilbudsgivers tilbud på opgaven vedrørende installationsblanketten også udgør tilbudsgivers tilbud vedrørende optag på rammeaftalen. De af tilbudsgiver angivne timepriser på medarbejdere for installationsblanketten, overgår efter opgaven vedrørende installationsblanketten er tildelt, til at være tilbudsgivers timepriser på rammeaftalen.
Vedrørende miniudbuddet omfattende udvikling af en installationsblanket:
Den nuværende installationsblanket hos Dansk Energi er ikke tidssvarende og indeholder en række uhensigtsmæssigheder for såvel DSO-selskaberne såvel som elinstallatørerne. Der er derfor behov for udvikling af en ny og opdateret installationsblanket, som simplificerer og effektiviserer de involverede parters arbejde.
I 2019 var der i Danmark 3,4 millioner eltilslutninger og som følge af en generel stigning i antallet af tilslutninger og krav om tilmelding af ladestandere med mere, er dette tal steget med 2-3 % pr. år. Denne stigning forventes at fortsætte.
Miniudbuddet vedrørende installationsblanketten omfatter:
- Projektledelse og gennemførelse i forbindelse med designbeskrivelse af Systemet, udvikling, test, uddannelse og idriftsættelse af det nye system i et tæt samarbejde med Kunden
- Migrering af data fra den eksisterende version af installationsblanketten hos Dansk Energi til den nye version hos VISUE A/S
- Dokumentation og vejledninger
- Support, vedligehold og videreudvikling
- Eventuelle licenser
- Specifikation af krav til driftsmiljø
- Assistance med installation på driftsmiljø
- Driftsdokumentation til driftsleverandør
- Drift
Det estimeres, at installationsblanketten vil omfatte omkring 1-1,2 mio. tilslutninger. Systemet skal kunne udbygges med op til 250.000 målere fordelt på op til 25 selskaber.
De prækvalificerede tilbudsgivere vil få adgang til at granske den eksisterende installationsblanketløsning via en gæsteadgang.
Det forventede udviklingsforløb er 10 måneder, jf. yderligere herom i udbudsmaterialet.
Udvælgelsen af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter en vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af de ydelser, som rammeaftalen omfatter, jf. beskrivelsen i udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.4) og II.2.4).
I vurderingen bliver der lagt vægt på, i hvor høj grad referencerne dokumenterer erfaring med:
- Udvikling af centrale datakommunikationssystemer med mobil adgang for adskillige samtidige brugere
- Drift, vedligehold og videreudvikling af it-systemer til elforsyningsselskaber
- Drift, vedligehold og videreudvikling af flere it-systemer til forsyningssektoren
- Håndtering af store datasæt/-mængder (> 1 mio. tilslutninger)
- Integrationer med MDM- og DSO-systemer samt DAR-opslag og CSV-import/eksport
- Kontrakter hvor korte frister for ændringshåndtering har været et kontraktkrav.
I tilfælde af sammenlignelig egnethed mellem to eller flere ansøgere, vil ordregiver i sin vurdering inddrage hensyn til konkurrencen, således at der udvælges det byderfelt, som vil medføre den bedst mulige konkurrence om den udbudte opgave.
Der sondres mellem optioner til overtagelsesdagen og optioner til efter overtagelsesdagen.
Optioner til overtagelsesdagen:
- GIS-integration
- Implementering og drift af nye selskaber med nye tilslutninger (1.000 nye tilslutninger til 1.430.000)
Optioner til overtagelsesdagen:
- Nyt felt i eksisterende blanket
- Ny blanket ud fra standardblanketten (op til 5 ekstra felter i forhold til standard-blanketten)
- Implementering og drift af nye selskaber med nye tilslutninger (1.000 nye tilslutninger til 1.430.000)
For beskrivelse af optionerne henvises i øvrigt til udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal afgive følgende oplysninger, som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel formåen:
- Ansøgers samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår
- Ansøgers egenkapital i de 3 seneste disponible regnskabsår
- Ansøgers soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår.
Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen/egenkapitalen/soliditetsgraden som virksomhedens og disse andre enheder samlede omsætningen/egenkapital/soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår/det seneste disponible regnskabsår.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen/egenkapitalen/soliditetsgraden som virksomhedernes samlede omsætning/egenkapital/soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår/det seneste disponible regnskabsår.
- At ansøger har haft en samlet omsætning på mindst 10 mio. DKK i de 3 seneste disponible regnskabsår
- At ansøger har haft en egenkapital på mindst 5 mio. DKK i de 3 seneste disponible regnskabsår
- At ansøger har haft en soliditetsgrad på mindst 15 % i det seneste disponible regnskabsår
Såfremt ansøger har eksisteret i mindre end 3 år, oplyses informationen fra det tidspunkt, hvor virksomheden er etableret.
Ordregiver vil acceptere følgende dokumentation for opfyldelse af mindstekrav:
- Virksomhedens balance eller uddrag heraf i de 3 seneste disponible regnskabsår, såfremt offentliggørelsen af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virk-somheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formuen (f.eks. moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
- Fremlæggelse af årsregnskab eller uddrag heraf, eller erklæring om virksomhedens samlede soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
Ansøger skal afgive følgende oplysninger, som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder mindstekrav til egnethed i relation til teknisk og faglig formåen:
- Ansøger skal vedlægge en referenceliste over de mest betydelige og sammenlignelige leverancer, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.4 og II.2.4, der er udført eller igangsat inden for de seneste 3 år inden tilbudsfristen.
Referencelisten må maksimalt indeholde 3 referencer, uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder. Såfremt der angives mere end tre 3 referencer, vil der alene blive lagt vægt på de første tre 3 referencer angivet i tilbudsgivers ESPD.
Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance, som gør ordregiver i stand til at sammenligne referencen med den udbudte opgave. Endvidere bedes for hver reference angivet:
- den økonomiske værdi af leverancen (beløb)
- dato for leverancen (så den fulde varighed kan aflæses)
- navn på kunden samt angivelse af en kontaktperson med kontaktoplysninger på vedkommende.
Ved angivelse af dato for leverancen bedes ansøger angive datoen for påbegyndelse og afslutning. Hvis dette ikke er muligt, f.eks. fordi opgaverne er udført løbende, bedes ansøger i beskrivelsen af leverancen angive, hvordan datoen er angivet. Såfremt der angives en igangværende opgave, vil det alene være den del af ydelsen, der allerede er udført på tidspunktet for tilbudsfristen, som vil indgå i vurderingen af referencen.
- At ansøger har mindst én (1) relevant reference på tilsvarende ydelser til forsyningssektoren
- At ansøger har mindst én (1) relevant reference på drift, vedligehold og videreudvikling af et egenudviklet it-system eller en applikation.
Ordregiver vil acceptere følgende dokumentation for opfyldelse af mindstekravet:
- Referencelisten, som ansøger angiver i ESPD'et, vil udgøre den endelige dokumentation for ansøgers oplysninger om dennes tekniske og faglige formåen. VISUE A/S forbeholder sig dog retten til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få verificeret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tids-punkter.
Finansierings- og betalingsvilkår fremgår af udbudsmaterialet.
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Der er i kontrakten fastsat krav til sikkerhed, herunder datasikkerhed, forbundet med levering af IT-ydelser.
Endvidere er der i relevant omfang fastsat krav i relation til samfundsansvar som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
A) I sin helhed håndteres udbudsforretnigen digitalt via EU-Supply. Det betyder, at alt relevant materiale, herunder udbudsmaterialet, ændringer i udbudsmaterialet, spørgsmål og svar mv., vil blive stillet, besvaret og publiceret digitalt via EU-Supply under "igangværende udbud". For at få adgang til udbudsmaterialet og deltage i processen, skal interesserede virksomheder registrere sig online som tilbudsgiver i EU-Supply’s web-baserede udbudssystem CTM (det er gratis at oprette sig som bruger i systemet) under "Online registrering".
B) Ansøger skal i sin ansøgning udfylde og indgive et ESPD. ESPD tjener som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148 nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter indenfor vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester § 11. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et underskrevet særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et underskrevet særskilt ESPD for hver af de enheder, som ansøgeren baserer sig på. Inden der sker optag på rammeaftalen og tildeling af opgaven vedrørende installationsblanketten, skal de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele en plads på rammeaftalen/kontrakt om installationsblanketten, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgiver i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151 og 152, stk. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11. VISUE kan kræve fremlæggelse af dokumentation på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen, hvis det skønnes nødvendigt.
C) VISUE skal udelukke en ansøger fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. VISUE vil desuden udelukke en ansøger, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 vedrørende:
- Ansøgers:
i) konkurs
ii) insolvens
iii) tvangsakkord uden for konkurs
iv) en situation der svarer til konkurs i henhold til national ret
v) aktiver, der administreres af en kurator, og
vi) erhvervsvirksomheden er indstillet.
Såfremt ansøger findes at være omfattet af en udelukkelsesgrund, har ansøger mulighed for at iværksætte en procedure om "self-cleaning", jf. udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10, stk. 1, nr. 2.
D) VISUE A/S kan anmode tilbudsgivere om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre tilbuddet efter forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 76, nr. 4, hvis tilbuddet ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
E) VISUE har som angivet i pkt. II.1.5 og II.2.6 anslået værdien af rammeaftalen til 50 mio. kr. (DKK) fordelt over rammeaftalens løbetid. Den samlede maksimale værdi, baseret på VISUE's bedste skøn over fremtidige behov, anslås dog til 65 mio. kr. (DKK) fordelt over rammeaftalens løbetid.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk