Fakta om udbudet
Udbyder
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Vindere
Serviceaftale på gennemlysningsapparaturer
(07.01.2016)
Norad A/S
Viengevej 2
8240 Risskov
Serviceaftale på gennemlysningsapparaturer.
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Strandgade 100
Att: Mette Søgaard-Andersen
1401 København K
DANMARK
Telefon: +45 72554354
Mailadresse: mette.sogaard-andersen@kriminalforsorgen.dk
Internetadresse(r):
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/52889946.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/52889946.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/52889946.aspx
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/52889946.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/52889946.aspx
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.
NUTS-kode DK0
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 3Dette udbud vedrører ikke indkøb af nye gennemlysningsapparater. Indkøb af nye gennemlysningsapparater gennemføres ved særskilt udbud.
Kriminalforsorgen indkøber hvert år service og reservedele på ovennævnte apparater for ca. 850 000 DKK + moms inklusiv alle øvrige afgifter.
Der findes 23 gennemlysningsapparater rundt på adresser tilhørende Kriminalforsorgen. Se bilag 9 Adresser.
Direktoratet for Kriminalforsorgen hører under Justitsministeriets ressortområde, og består af 80 tjenestesteder med en samlet kapacitet på godt 4 100 pladser fordelt over hele Danmark, inkl. Bornholm. Nærværende rammeaftaler indgås på vegne af alle Kriminalforsorgens institutioner og enheder.
Nærværende aftale indgås på vegne af Direktoratet for Kriminalforsorgens enheder og institutioner. Interne strukturændringer i Direktoratet for Kriminalforsorgen kan betinge, at antallet af enheder, institutioner og medarbejdere enten indskrænkes eller udvides i aftaleperioderne/aftaleperioden.
Kriminalforsorgen ønsker gennem dette udbud at indgå en serviceaftale således at der sikres en ensartethed i servicen for alle institutioner, der har gennemlysningsapparater.
Der vil ske en tildeling af opgaven til en leverandør. En hvilken, som helst tilbudsgiver kan bero sig på andres formåen eller indgå i et konsortium for at byde på nærværende opgave. Der henvises til afsnit 2.8 Aftalen påbegynder 1.1.2016 og løber i 3 år til 31.12.2018 med mulighed for at forlænge aftalen med 12 måneder.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/52889946.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
72591000, 38581000
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Erklæring på tro og love om ubetalt forfalden gæld til det offentlige. Tilbudsgiver kan vedlægge det af ordregiver vedlagte eksempel Bilag 1 om erklæring på tro og love i udfyldt og underskrevet stand.
Erklæring på tro og love om opfyldelse af Udbudsdirektivets Art. 45, stk. 1 og stk. 2, litra a-c, udelukkelsesforhold. Tilbudsgiver kan vedlægge det af ordregiver vedlagte eksempel Bilag 2 om udelukkelsesforhold i udfyldt og underskrevet stand.
Dokumentation for gyldig erhvervs og produktansvarsforsikring.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Forsikringen skal mindst dække med en samlet årlig forsikringssum på 10 000 000 DKK for personskade og 5 000 000 DKK for tingsskade.
Reference liste over de betydeligste sammenlignelige ydelser der er leveret af tilbudsgiver i de seneste 3 år. Tilbudsgiver kan anvende bilag 4 til oplysningerne.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Der skal være 3 sammenlignelige referencer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100