Fakta om udbudet
Udbyder
Aalborg Kommune
Opdateringer
Uafsluttet procedureOrdretildelingsproceduren er forblevet resultatløs
Digitaliseringsløsning for selvbetjening og arbejdsgange.
Aalborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Aalborg Kommune
Boulevarden 13
Kontaktpunkt(er): Aalborg Kommune, Borgmesterens Forvaltning, IT og Digtalisering, Boulevarden 13, 9000 Aalborg
Att: Grethe Fallesen
9000 Aalborg
DANMARK
Telefon: +45 99311906
Mailadresse: gf@aalborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.aalborg.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja
Aalborg Forsyning, Service A/S
Stigsborg Brygge 5
9400 Nørresundby
DANMARK
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Aalborg.
NUTS-kode DK050
Løsningen skal sættes i drift i Aalborg Kommunes 7 forvaltninger samt tilhørende institutioner og selvejende institutioner og tillige brugere placeret i selskaber i Aalborg Forsyning-koncernen, som Aalborg Forsyning Service A/S er en del af (se tillige Bilag A).
Ordregiver ønsker at anskaffe en løsning, der kan effektivisere arbejdsgange og gøre dem digitale. Ordregiver ønsker selv at kunne opbygge de digitale arbejdsgange og selvbetjeningsløsninger og efterspørger derfor en løsning, der indeholder værktøj til at understøtte digitalisering af arbejdsgange både internt i organisationen og eksternt i forhold til borgere og virksomheder. Det er vigtigt, at løsningen kan integrere til ordregivers fagsystemer, da der heri ligger store effektiviseringsgevinster.
Ordregiver ønsker selv at varetage driften af løsningen.
Løsningen skal implementeres i 2. kvartal 2016.
72000000, 72200000, 72260000, 72267000, 72313000, 80000000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Samtlige deltagere i et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder skal hæfte direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelse af den tildelte kontrakt.
Der skal udpeges en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere. Deltagerne i et konsortium eller anden form for sammenslutning skal udfylde og vedlægge skabelon 11 sammen med tilbuddet. Der skal afgives oplysninger, jf. punkt III.2) for hver af de deltagende virksomheder i konsortiet eller anden form for sammenslutning.
2) Generel virksomhedsprofil. Oplysning skal afgives ved udfyldelse af skabelon 2.
3) Udfyldt og underskrevet erklæring på tro og love om ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til bekendtgørelsen af lov om begrænsning af skyldners mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997. Oplysning skal afgives ved udfyldelse af skabelon 3 til udbudsmaterialet.
4) Udfyldt og underskrevet erklæring på tro og love om at ansøger ikke befinder sig i en af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og 2 anførte udelukkelsesgrunde. Oplysning skal afgives ved udfyldelse af skabelon 4 til udbudsmaterialet.
Såfremt tilbudsgiver er et konsortium eller lignende sammenslutning, skal ovennævnte dokumentation foreligge for hver deltager.
6) Økonomisk opgørelse over relevant omsætning inden for det aktivitetsområde, som opgaven omfatter for de seneste 2 afsluttede regnskabsår. Oplysning SKAL afgives ved udfyldelse af skabelon 6.
Såfremt tilbudsgiver er et konsortium eller lignende sammenslutning, skal ovennævnte dokumentation foreligge for hver deltager.
7) Erklæring om gennemsnitligt antal beskæftigede fordelt på følgende medarbejderkategorier: Udviklere og projektledere. Oplysning skal afgives ved udfyldelse af skabelon 7.
8) Oplysning om op til 4 referencer vedrørende lignende løsninger som den udbudte, og herunder referencer, der dokumenterer tilbudsgivers erfaring med udvikling og projektstyring. Der skal gerne gives en kortfattet beskrivelse af den konkrete løsning, samt oplysninger om kontraktperiode samt navn på modtageren. Oplysning skal afgives ved udfyldelse af skabelon 8.
9) Dokumentation for gældende erhvervsansvarsforsikring. Oplysning skal vedlægges som bilag til skabelon 9.
Såfremt tilbudsgiver er et konsortium eller lignende sammenslutning, skal ovennævnte dokumentation foreligge for hver deltager.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er et mindstekrav, at ansøger har minimum 5 fuldtidsansatte udviklere.
Det er er mindstekrav, at ansøger har minimum 2 projektledere med hver minimum 3 års relevant projektledererfaring.
Det er et mindstekrav, at ansøgeren kan dokumentere minimum 1 reference med levering af en digitaliseringsløsning for selvbetjening og arbejdsgange tilsvarende den udbudte løsning, som er udført i løbet af 2013, 2014 eller 2015.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbuddets afsnit vedrørende egnethed skal udarbejdes på baggrund af de i punkt III.2) angivne betingelser for deltagelse. Tilbudsgivere skal således afgive samtlige i pkt. III.2.1), III.2.2) og III.2.3) angivne oplysninger, erklæringer mv. for at indgå i konkurrencen.
Det bemærkes, at tilbudsgiver skal anvende de anførte skabeloner i forhold til afgivelse af oplysninger og dokumentation i relation til pkt. III.2.1), III.2.2) og III.2.3).
Skabelonerne kan rekvireres ved henvendelse til kontaktpersonen angivet under pkt. I.1).
Såfremt tilbudsgiver er i tvivl om udfyldelse af skabelonpakken eller har spørgsmål til materialet i øvrigt, opfordres tilbudsgiver til at stille spørgsmål på e-mailadressen gf@aalborg.dk, jf. fremgangsmåden i udbudsbetingelserne.
En tilbudsgiver kan basere sig på andres økonomiske og finansielle og/eller tekniske kapacitet, jf. udbudsdirektivets artikel 47, stk. 2 og udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem tilbudsgiveren og disse andre økonomiske aktører. Tilbudsgiver skal i tilbuddet i givet fald godtgøre, at tilbudsgiver er berettiget til at disponere over de nødvendige ressourcer.Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre skal tilbudsgiver udfylde og vedlægge de relevante skabeloner hertil samt vedlægge samme type dokumentation om andres økonomiske og finansielle og/eller tekniske kapacitet som tilbudsgiver skal fremlægge vedrørende egen kapacitet.
Til brug for godtgørelse af økonomisk og finansiel kapacitet skal den økonomiske aktør, som tilbudsgiver baserer sig på, vedlægge en udfyldt skabelon 10, en udfyldt skabelon 5 for hver af tilbudsgiver og den økonomiske aktør samt vedlægge dokumentation for nøgletallene ved en revisorpåtegnet erklæring eller revisorpåtegnede årsrapporter.
Den økonomiske aktør indestår økonomisk for kontraktens udfyldelse ved underskrivelse af støtteerklæringen i skabelon 10. Som følge heraf hæfter den økonomiske aktør, som tilbudsgiver baserer sig på, som simpel kautionist for samtlige af ordregivers krav mod tilbudsgiver i forbindelse med kontraktens opfyldelse.
Til brug for godtgørelse af teknisk kapacitet skal den økonomiske aktør, som tilbudsgiver baserer sig på, vedlægge en udfyldt og underskrevet skabelon 10, hvori fremgår, at den økonomiske aktør med sin underskrift indestår for den tekniske udførelse af kontrakten for de dele af kontrakten, hvor tilbudsgiver baserer sig på den økonomiske aktør.
Endvidere skal den økonomiske aktør vedlægge og udfylde en fælles skabelon 8 med tilbudsgiver, således at det maksimale antal referencer ikke overskrides. I forbindelse med indgåelse af kontrakt i henhold til nærværende udbudsforretning forpligtes den økonomiske aktør, som tilbudsgiver baserer sig på, til at underskrive en simpel kautionserklæring i henhold til indholdet af støtteerklæringen i skabelon 10. Hver tilbudsgiver kan alene indgive 1 tilbud. Såfremt samme juridiske enhed er del af flere tilbudsgivere, f.eks. selv indgiver egen tilbud, men samtidig indgår som deltager i et konsortium eller anden form for sammenslutning, skal tilbudsgiverne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud.
Tilbud skal afgives i 1 underskrevet originalt eksemplar, 1 papirbaseret kopi samt 1 elektronisk eksemplar på USB-nøgle eller tilsvarende medie. Den elektroniske udgave skal have samme struktur som den papirbaserede.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk