23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 199-361616
Offentliggjort
14.10.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Skatteministeriet

Opdateringer

Rettelse
(22.10.2015)

I stedet for:

VI.3)

Yderligere oplysninger:

I relation til punkt I.1) og punkt IV.3.3) bemærkes, at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger,specifikationer og dokumenter at få. Udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de leverandører, der udvælges til at deltage med tilbudsafgivelse.

I relation til punkt II.2.1) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid. Det skal understreges, at ordregiver har ret men ikke pligt til at anvende rammeaftalen.

Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af anmodninger om prækvalifikation vil blive offentliggjort på: http://www.skm.dk/ministeriet/ministeriet/udbud Interesserede opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.

I relation til punkt II.2.2) og II.2.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen(f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontrakt perioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som kan hentes på http://www.skm.dk/ministeriet/ministeriet/udbud

I relation til punkt II.3) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse.

I relation til punkt III.3.2) bemærkes, at navn og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelserne under kontrakten, først skal afgives i forbindelse med tilbudsafgivelsen.

I relation til punkt IV.1.2) bemærkes, at hver ansøger alene kan indgive 1 ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.

I relation til punkt IV.3.6) bemærkes, at der vil blive stillet kontraktmæssige krav til, at kommunikation underkontrakten mellem leverandøren og kunden foregår på dansk, dog således at kommunikationen kan foregå på engelsk, når der er tale om udenlandske nøglemedarbejdere med specialkompetencer, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne.

Ordregiver ser gerne, at ansøgningen om prækvalifikation fremsendes i 5 papireksemplarer og i 1 elektronisk version (f.eks. på USB-stik eller tilsvarende). Ordregiver ser gerne, at referencerne i den elektroniske version leveres i Word format eller tilsvarende, der muliggør automatisk optælling af antallet af ord. Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem papirversionen og den elektroniske version har papirversionen forrang. Kuverten bedes mærket »Rammeaftale vedrørende konsulentbistand til analyser, strategier og implementering — Må ikke åbnes af postfunktionen«.

Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr.712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

Læses:

VI.3)

Yderligere oplysninger:

I relation til punkt I.1) og punkt IV.3.3) bemærkes, at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger, specifikationer og dokumenter at få. Udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de leverandører, der udvælges til at deltage med tilbudsafgivelse.

I relation til punkt II.2.1) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid. Det skal understreges, at ordregiver har ret men ikke pligt til at anvende rammeaftalen.

Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af anmodninger om prækvalifikation vil blive offentliggjort på: http://www.skm.dk/ministeriet/ministeriet/udbud Interesserede opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.

I relation til punkt III.2.2) og III.2.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen(f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontrakt perioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som kan hentes på http://www.skm.dk/ministeriet/ministeriet/udbud

I relation til punkt II.3) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse.

I relation til punkt III.3.2) bemærkes, at navn og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelserne under kontrakten, først skal afgives i forbindelse med tilbudsafgivelsen.

I relation til punkt IV.1.2) bemærkes, at hver ansøger alene kan indgive 1 ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.

I relation til punkt IV.3.6) bemærkes, at der vil blive stillet kontraktmæssige krav til, at kommunikation under kontrakten mellem leverandøren og kunden foregår på dansk, dog således at kommunikationen kan foregå på engelsk, når der er tale om udenlandske nøglemedarbejdere med specialkompetencer, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne.

Ordregiver ser gerne, at ansøgningen om prækvalifikation fremsendes i 5 papireksemplarer og i 1 elektronisk version (f.eks. på USB-stik eller tilsvarende). Ordregiver ser gerne, at referencerne i den elektroniske version leveres i Word format eller tilsvarende, der muliggør automatisk optælling af antallet af ord. Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem papirversionen og den elektroniske version har papirversionen forrang. Kuverten bedes mærket »Rammeaftale vedrørende konsulentbistand til analyser, strategier og implementering — Må ikke åbnes af postfunktionen«.

Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

Rammeaftale om konsulentbistand til analyser, strategier og implementering.


Skatteministeriet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Skatteministeriet
Nicolai Eigtveds Gade 28
Att: Chefkonsulent Mia Thulstrup Gedbjerg
1402 København K
DANMARK
Telefon: +45 72374480
Mailadresse: mtg@skm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.skm.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.skm.dk/ministeriet/ministeriet/udbud

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale om konsulentbistand til analyser, strategier og implementering.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 11: Managementkonsulentvirksomhed [6] og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 4

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 100 000 000 og 500 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Skatteministeriet udbyder, som et begrænset udbud, en Rammeaftale om konsulentbistand til analyser, strategier og implementering.

Som det fremgår af handlingsplanen for SKAT, jf. http://www.skm.dk/media/1263581/Skat-ud-af-krisen.pdf, side 22 f. har SKAT og Skatteministeriet siden foråret 2014 igangsat tilbundsgående analyser af alle SKATs afdelinger. Arbejdet inddrager eksterne eksperter og stiller bl.a. skarpt på strategi, ledelse og effektive styringsmodeller, forbedret kontrol og regnskab, kompetenceudvikling, bedre it-understøttelse samt optimal anvendelse og organisering af data. Regeringen har besluttet, at arbejdet med at kortlægge udfordringer og løsninger i skatteadministrationen fortsættes, og at fokus i arbejdet rettes mod styrket kvalitet i opgavevaretagelsen og sikker implementering i organisationen. Rammeaftalen skal blandt andet bidrage til at sikre dette arbejde. På baggrund af Skatteministeriets erfaringer fra de gennemførte analyser og regeringens beslutning om det fremadrettede arbejde, udbydes rammeaftalen som én samlet aftale, idet Skatteministeriets behov i vidt omfang går på tværs af de enkelte ydelsesområder. SKATs opgaveløsning stiller store kompetencekrav, fordi skattelovgivning og -praksis er omfattende og skal regulere et utal af forhold af høj kompleksitet. Arbejdet kræver omfattende it-understøttelse, juridisk og økonomisk ekspertise og kapacitet til at styre komplekse processer og store datamængder, jf. handlingsplanen side 4. Én samlet aftale understøtter Skatteministeriets strategi om etablering af tværfaglige transformationsprogrammer og afspejler den høje kompleksitet i SKATs opgaver. Ekstern rådgivning om juridiske forhold varetages af Kammeradvokaten.

Rammeaftalen vil blive anvendt til kortlægning af udfordringer og løsninger (analyser og strategier) og implementering i organisationen (egentlig implementerings/projekt bistand), herunder i regi af ICE (Implementeringscenter for Ejendomsvurderinger) og ICI (Implementeringscenter for Inddrivelse) og andre fremtidige implementeringscentre.
Rammeaftalen vil have følgende 4 ydelsesområder:
1) strategi, styring og organisation.
Dette ydelsesområde dækker over konsulentbistand til udvikling og implementering af Skatteministeriets strategier, styringskoncepter og organisatoriske strukturer og forandringer, herunder strategisk ledelsesrådgivning, udvikling og implementering af forretningsstrategier og -modeller, design af organisationer, governancemodeller og incitamentsstrukturer, udvikling og implementering af HR-, løn- og personalepolitikker, udvikling og implementering af økonomi-, aktivitets- og resultatstyringskoncepter, -principper og -modeller samt kontrol-, risiko- og kvalitetsstyringssystemer og -modeller mv.
2) Effektivisering og procesoptimering.
Dette ydelsesområde dækker over konsulentbistand til effektivisering og optimering af tilrettelæggelsen og organiseringen af Skatteministeriets kerneopgaver og støttefunktioner, herunder via gennemførelsen af omkostningsanalyser, budgetanalyser, proces- og arbejdsgangs- analyser og -design, benchmarking, produktivitetsanalyser samt dataindsamling, dataanalyser og -simulering mv., og via identifikation af effektiviseringsinitiativer, opstilling af business cases samt bistand til implementering og gevinstrealisering mv.
3) It-analyser og -implementering, it-indkøb, informationssikkerhed, it-strategi, it-governance og forretningsudvikling med it-anvendelse.
Dette ydelsesområde dækker over konsulentbistand til analyser af Skatteministeriets it-systemer og implementering af anbefalinger, herunder ved tilretninger og videreudvikling af eksisterende systemer, bistand til indkøb af it, analyser og implementering af informationssikkerhed, Skatteministeriets udvikling og implementering af strategier, governancemodeller og forretningsudvikling med it-anvendelse, herunder kode-reviews, analyser af arkitektur og teknologi, udarbejdelse af tekniske og funktionelle krav, implementering af anbefalede ændringer i arkitektur og teknologi mv., etablering af tilstrækkelig informationssikkerhed i nye og eksisterende it-installationer samt tilhørende organisation og processer mv., udvikling og implementering af strategier for digitalisering, selvbetjening, sourcing, leverandørskifter og it-understøttelse af forretningsprocesser, analyser af it-omkostninger og -leverandørmarkeder, identifikation af behov for it-understøttelse, analyser af it-værdiskabelse, udvikling og implementering af governancemodeller på it-området, opstilling og kvalificering af business cases, herunder investeringsomkostninger, samt bistand til projekt- og programstyring.
4) Datamanagement og analytics.
Dette ydelsesområde dækker over konsulentbistand til Skatteministeriets udvikling og implementering af analyser, strategier, governancemodeller og forretningsudvikling på datamanagement- og analyticsområdet, herunder udvikling og implementering af strategier for og gennemførelse af dataanalyser, datamodellering, datavask, datavalidering, dataintegrationer, datasikkerhed, udarbejdelsen af tekniske og funktionelle krav ved indkøb af databaser, datawarehouse og andre relevante tekniske platforme, etablering af databaser, datawarehouse og andre relevante tekniske platforme, samt konvertering af data, herunder fra SAP baserede systemer.
Rammeaftalen omfatter ikke levering af programmel eller værktøjer. I det omfang leverandørerne anvender programmel eller værktøjer til udførelse af konsulentbistand under rammeaftalen, kan leverandørerne efter omstændighederne, jf. de i udbudsmaterialet angivne vilkår, opnå betaling herfor.
Rammeaftalen kan benyttes af Skatteministeriets koncern. Skatteministeriets koncern består på tidspunktet for udbudsbekendtgørelsens udarbejdelse af departementet, SKAT, Skatteankestyrelsen og Spillemyndigheden.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

79400000, 79410000, 79411100, 79411000, 79419000, 79412000, 79414000, 79418000, 72224000, 72223000, 72222000, 72221000, 72311000, 72311100, 72312000, 72312100, 72314000, 72316000, 72320000, 72330000, 72300000, 72310000, 72220000, 72230000, 72240000, 72222200, 72000000, 72311200, 72311300, 72312200, 72313000, 72318000, 72315000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 100 000 000 og 500 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Eventuelle krav til sikkerhedsstillelse og garantier i øvrigt vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.

Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer. Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk

III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fællesbefuldmægtiget. Skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger kan hentes på http://www.skm.dk/ministeriet/ministeriet/udbud

III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: I kontrakten vil hensynet til samfundsansvar som formuleret i de konventioner,der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, blive inddraget i relevant omfang. Det vil være et kontraktsmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område. Kontrakten vil derfor indeholde en bestemmelse, der sikrer dette. Ved opfyldelse af kontrakten, jf. ovenfor, forstås arbejde udført i Danmark med henblik på kontraktens opfyldelse.
Der vil i kontrakten blive stillet krav om overholdelse af persondatalovgivningen.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen:

— Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som kan hentes på http://www.skm.dk/ministeriet/ministeriet/udbud

— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger.
— Eller en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger. Bemærk, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark).
Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen: Leverandørens balance eller uddrag heraf i det seneste disponible regnskabsår, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor leverandøren er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Erklæring om virksomhedens samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger kan hentes på http://www.skm.dk/ministeriet/ministeriet/udbud

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 50 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som virksomhedens og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Fremlæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende tjenesteydelser, jf. punkt II.1.5), som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed. Ordregiver ser gerne, at listen indeholder følgende:
— en klar beskrivelse af leverancen, herunder hvilke af de under punkt II.1.5) anførte ydelsesområder 1-4 leverancen vedrørte
— ansøgerens rolle(r) i forbindelse med leverancens udførelse
— tidspunktet for udførelsen
— størrelsen af leverancen, samt
— modtager af leverancen.

Referencerne må samlet maksimalt indeholde 8 000 ord inkl. overskrifter mv., uanset om der er tale om en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på en anden virksomheds formåen eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium). Såfremt referencerne overstiger dette maksimum, vil der alene blive lagt vægt på de første 8 000 ord. Ord der ligger herudover, vil der blive set bort fra. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for listen, som kan hentes på http://www.skm.dk/ministeriet/ministeriet/udbud

III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 7
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer (referencer) i forhold til udarbejdelse af analyser og strategier inden for de ydelsesområder, som kontrakten omfatter, jf. beskrivelsen i punkt II.1.5), jf. nr. 1-4.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
10.11.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
I relation til punkt I.1) og punkt IV.3.3) bemærkes, at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger,specifikationer og dokumenter at få. Udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de leverandører, der udvælges til at deltage med tilbudsafgivelse.
I relation til punkt II.2.1) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid. Det skal understreges, at ordregiver har ret men ikke pligt til at anvende rammeaftalen.

Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af anmodninger om prækvalifikation vil blive offentliggjort på: http://www.skm.dk/ministeriet/ministeriet/udbud Interesserede opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.

I relation til punkt II.2.2) og II.2.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen(f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontrakt perioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som kan hentes på http://www.skm.dk/ministeriet/ministeriet/udbud

I relation til punkt II.3) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse.
I relation til punkt III.3.2) bemærkes, at navn og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelserne under kontrakten, først skal afgives i forbindelse med tilbudsafgivelsen.
I relation til punkt IV.1.2) bemærkes, at hver ansøger alene kan indgive 1 ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
I relation til punkt IV.3.6) bemærkes, at der vil blive stillet kontraktmæssige krav til, at kommunikation underkontrakten mellem leverandøren og kunden foregår på dansk, dog således at kommunikationen kan foregå på engelsk, når der er tale om udenlandske nøglemedarbejdere med specialkompetencer, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne.
Ordregiver ser gerne, at ansøgningen om prækvalifikation fremsendes i 5 papireksemplarer og i 1 elektronisk version (f.eks. på USB-stik eller tilsvarende). Ordregiver ser gerne, at referencerne i den elektroniske version leveres i Word format eller tilsvarende, der muliggør automatisk optælling af antallet af ord. Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem papirversionen og den elektroniske version har papirversionen forrang. Kuverten bedes mærket »Rammeaftale vedrørende konsulentbistand til analyser, strategier og implementering — Må ikke åbnes af postfunktionen«.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr.712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er intet mæglingsorgan i Danmark

VI.4.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk

VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
9.10.2015

Send til en kollega

0.048