23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 162-427144
Offentliggjort
23.08.2021
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

TV2/DANMARK A/S

Implementering, konfiguration, migrering, drift og vedligeholdelse af D365FO - ERP-system til TV 2 DANMARK A/S


TV2/DANMARK A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: TV2/DANMARK A/S
CVR-nummer: 10413494
Postadresse: Rugårdsvej 25
By: Odense C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Contract Management
E-mail: contract@tv2.dk
Telefon: +45 65919191
Fax: +45 65913322
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/161733194.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.tv2.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/161733194.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/161733194.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Medie og broadcast

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Implementering, konfiguration, migrering, drift og vedligeholdelse af D365FO - ERP-system til TV 2 DANMARK A/S

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72220000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

TV 2 DANMARK A/S udbyder implementering, konfiguration, migrering, drift og vedligeholdelse af et D365FO baseret ERP-system. 

Tryk her https://permalink.mercell.com/161733194.aspx

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72210000 Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker
72230000 Udvikling af kundespecificeret programmel
72240000 Systemanalyse og programmering
72250000 System- og supporttjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

TV 2 DANMARK A/S udbyder implementering, konfiguration, migrering, drift og vedligeholdelse af et D365FO baseret ERP-system. TV 2 DANMARK A/S forventer, at tilbudsgiver sikrer en struktureret håndtering af migreringen fra AX2009/2012 samt implementeringen af D365FO på baggrund af de fremsatte behov og krav til Løsningen. Det er endvidere forventningen, at tilbudsgiver er ansvarlige for den løbende drift og vedligeholdelse af løsningen.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Funktionelle krav - Obligatoriske moduler / Vægtning: 10
Kvalitetskriterium - Navn: Funktionelle krav - FK - Byggeklods-Projektmodul / Vægtning: 10
Kvalitetskriterium - Navn: Funktionelle krav - Minimumsoptionsmoduler / Vægtning: 10
Kvalitetskriterium - Navn: Ikke funktionelle krav / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Konsulentkompetencer / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 20
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten giver TV 2 DANMARK A/S mulighed for 2 x 1 års forlængelse

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt antallet af tilbudsgivere, der ikke er omfattet af de i afsnit 7.2.2 angivne udelukkelsesgrunde og opfylder de i afsnit 7.2.3 angivne krav til tilbudsgivers egnethed, overstiger tre, vil TV 2 DANMARK A/S foretage en udvælgelse.

Denne udvælgelse vil ske på baggrund af følgende kriterier:

Referencer:

Hvilke tilbudsgivere, der på baggrund af de fremlagte referencer, vurderes at have den største og mest relevante dokumenteret erfaring i relation til den udbudte Løsning og Projekt.

Ved vurderingen heraf vil Ordregiver særligt lægge vægt på:

I. At tilbudsgiver viser en tydelig erfaring med projektering, implementering og migrering fra et AX2009/AX2012 til D365FO med efterfølgende support, vedligeholdelse, løbende forbedring, måling, rapportering og demonstration af værdiskabelse.

II. og at tilbudsgiver viser tydelig erfaring med etablering af integrationer og sikre dataflow i et komplekst systemlandskab.

III. og at tilbudsgiver har ageret løbende rådgiver for referencen ift. opbygning og optimering af ERP-processer, workflows og informationsgrundlag (viden, løsninger, konfigurationsoplysninger, serviceniveauer etc.) og viser, at tilbudsgiver har benyttet kompetencer til at løse opgaven for referencen.

Ovenstående er i prioriteret rækkefølge, hvilket betyder at TV 2 DANMARK A/S lægger størst vægt på (i) og derefter i faldende prioriteret rækkefølge.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Bilag 4 (inkl. underbilag) omfatter kravtyper for hhv. minimumsoptioner (MO) og optioner (O). Beskrivelse af kravtyperne fremgår af udbudsmaterialet Bilag 4 Vejledning til Kravspecifikation.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

TV 2 DANMARK A/S stiller krav til "Samlet årsomsætning", "Finansielle nøgletal" og "Erhvervsansvarsforsikring".

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

TV 2 DANMARK A/S stiller følgende mindstekrav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen:

At tilbudsgiver har haft en årlig omsætning på mindst 10 mio. kr. i hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår

At tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår

At tilbudsgiver har en erhvervsansvarsforsikring på mindst 5 mio. kr.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

TV 2 DANMARK stiller krav om tre referencer. For hver reference skal følgende oplyses:

I. perioden for opgavens udførelse, herunder transitionsperiode og driftsperiode

II. navnet på kunden

III. kontaktperson hos kunden

IV. en beskrivelse af den løste opgave med fokus på transitionen fra et AX2009/AX2012 til D365FO og efterfølgende drift og vedligeholdelse, herunder med oplysning om tilbudsgivers projektansvar for at drive transitionen samt oplysning om, hvordan tilbudsgiver sikrede, at transitionen og den efterfølgende drift af løsningen blev en succes

V. den samlede kontraktsum

Hver reference må maksimalt udgøre 4.680 tegn uden mellemrum (to normalsider). Tegn herudover vil ikke indgå i evalueringen. Afleverer tilbudsgiver mere end tre referencer, vil Ordregiver kun inddrage de tre første referencer. Dette omfatter tillige eventuelle referencer fra underleverandører, som tilbudsgiver støtter sig på i forhold til teknisk og faglig formåen.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

TV 2 DANMARK A/S stiller følgende mindstekrav til tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:

Tilbudsgiver skal afgive minimum tre referencer fra sammenlignelige Ydelser og Projekt.

Minimum to af referencerne skal være fra sammenlignelige Ydelser og Projekt, hvor tilbudsgiver har håndteret transitionen bestående af projektering, implementering og migrering fra et AX2009/AX2012 til D365FO og efterfølgende drift og vedligeholdelse af Løsningen for en organisation, der ift. kompleksitet og størrelse kan sammenlignes med Ordregivers jf. Kontraktens Bilag 3 (Kundens eksisterende og fremtidige Løsning). Endvidere skal referencerne vise, hvordan tilbudsgiver har integreret til tredjeparts systemer, udviklet og konfigureret D365FO.

De anførte referencer skal være udført inden for de seneste tre år, idet igangværende referencer, som har været i gang i mere end ét år tillige accepteres.

Referencerne skal være af sammenlignelig økonomisk størrelse set ift. den samlede kontraktværdi.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 20/09/2021
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 04/10/2021
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/08/2021

Send til en kollega

0.047